۰
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۸

اجلاس جی 7 اروپا را به هم نزدیکتر کرد

«پیتر آلتمایر» وزیر اقتصاد آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که رخدادهای روی داده در جریان اجلاس گروه کشورهای صنعتی موسم به گروه هفت که در کبک کانادا برگزار شد، اتحادیه اروپا را به هم نزدیکتر کرد.
«پیتر آلتمایر» وزیر اقتصاد آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که رخدادهای روی داده در جریان اجلاس گروه کشورهای صنعتی موسم به گروه هفت که در کبک کانادا برگزار شد، اتحادیه اروپا را به هم نزدیکتر کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، وی که برای شرکت در نشست وزرای انرژی اتحادیه اروپا در لوگزامبورگ به سر می برد، افزود: جنجال در اجلاس گروه هفت در کانادا، اتحادیه اروپا را به هم نزدیکتر کرده و مهم است که ما همواره، اتحاد را به نمایش گذاریم.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ضمن ترک زودهنگام اجلاس سران گروه هفت، گفت که از امضای بیانیه پایانی این اجلاس خودداری می کند.
این اقدام ترامپ در پی اختلاف نظر وی با «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا روی داد. ترودو اعلام کرد که در مقابل اعمال تعرفه های آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم، دست به اقدام تلافی جویانه می زند. ترامپ نیز از امضای بیانیه پایانی نشست سران گروه هفت خودداری کرد.
از سویی، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه ابراز اطمینان کرد که روابط بین واشنگتن و کشورهای عضو گروه هفت به رغم اختلاف نظر در مورد موضوع تجارت، همچنان از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود.
وی که در یک کنفرانس خبری در آستانه دیدار ترامپ و رهبر کره شمالی در سنگاپور شرکت کرده بود، گفت: موارد حساسیت زای بسیاری در مناسبات وجود دارد، اما اطمینان دارم که روابط بین کشورهای ما همچنان از پیشرفت خوبی برخوردار خواهد بود.
نشست دو روزه سران گروه هفت متشکل از آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و کانادا، با انتشار یک بیانیه هشت صفحه ای به کار خود پایان داد.
این بیانیه در اشاره ای ضمنی به تصمیم دولت آمریکا برای افزایش تعرفه ها، «حمایت گرایی» را که نقطه مقابل تجارت آزاد است، محکوم کرده و درخصوص ادامه مبارزه با این سیاست وعده داده است.
نشست دونالد ترامپ و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی قرار است روز سه شنبه برگزار شود. ترامپ و کیم هر دو روز یکشنبه وارد سنگاپور شدند.
کد مطلب: 88465
برچسب ها: اتحادیه اروپا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *