کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چین: تحریم ها علیه کره شمالی کاهش یابد

23 خرداد 1397 ساعت 16:32

چین بزرگترین متحد تجاری کره شمالی خیلی زود پس از برگزاری مذاکرات سران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور بر کاهش تحریم های پیونگ یانگ تاکید کرد.


چین بزرگترین متحد تجاری کره شمالی خیلی زود پس از برگزاری مذاکرات سران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور بر کاهش تحریم های پیونگ یانگ تاکید کرد.
به گزارش ایرنا 'گنگ شوانگ' سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه در مصاحبه ای در پکن تاکید کرد با توجه به اینکه طرفین در باره خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره به طور کامل رایزنی کرده اند لازم است جامعه بین المللی بر تقلیل فشارهای اقتصادی و کاهش تحریم های کره شمالی متمرکز شود.
او گفت که قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل برای تحریم کره شمالی بر اساس شرایط زمانی منتشر شده است.
وی تاکید کرد که با توجه به همین شرایط زمانی و اینکه گفت و گوها و تلاش هایی برای کاستن از تنش ها و رفتن به سمت غیراتمی شدن شبه جزیره کره در جریان است لازم است مساله کاهش تحریم ها نیز بررسی شود.
وی البته گفت که چین همیشه به تحریم های سازمان ملل پایبند بوده و مقررات مربوط به این موضوع را به طور دقیق رعایت کرده است و از این پس نیز چنین خواهد کرد.
وی گفت اما لازم است شورای امنیت سازمان ملل همان طور که از تحریم ها پشتیبانی کرده است حالا از مذاکرات و تلاش های دیپلماتیک برای کاهش تحریم ها و رفتن به سمت حل مساله با گفت و گو حمایت کند.
سخنگوی چین افزود که پکن رفتاری بسیار سازنده در قبال شرایط موجود و مساله شبه جزیره کره خواهد داشت و مسئولیت هایش را با دقت انجام خواهد داد.
'وانگ یی' وزیر خارجه چین هم پیشتر در نشستی از برگزاری اجلاس سران آمریکا و کره شمالی و نفس گفت و گوهای طرفین استقبال کرده بود.
سران آمریکا و کره شمالی روز یکشنبه وارد سنگاپور شدند و پس از دیدارهای جداگانه و تشریفاتی با نخست وزیر سنگاپور به عنوان میزبان رویدادی که ترامپ حساب ویژه روی آن باز کرده و انتظارهای فراوانی از آن برای حصول یک توافق خوب دارد، روز گذشته / سه شنبه / با یکدیگر مذاکره مستقیم کردند.
کارشناسان معتقدند که ترامپ به سبب مشکلات زیادی که در عرصه داخلی با آن روبرو است از جمله ارتباط کارزار انتخاباتی اش با روسیه، رسوایی جنسی و عدم محبوبیت و همچنین در عرصه بین المللی ناشی از اعمال تعرفه های گمرگی و راه انداختن جنگ تجاری، خروج از پیمان های بین الملل بویژه توافق هسته ای با ایران ، توافق آب و هوایی پاریس و ترانس پاسیفیک که با مخالفت گسترده هم پیمانان این کشور روبرو شده و در انزوا قرار گرفته است، سعی می کند از این ملاقات به عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای خود استفاده کند.
اما این سوال مطرح است که چگونه می توان به کسی که به زیرپا گذاشتن توافق های بزرگ جهانی شهره شده است، برای حفظ توافق های جدید اعتماد کرد؟ به فرض این که دیدار روز گذشته ترامپ با کیم، به یک توافق منجر شود، چه تضمینی وجود دارد مستاجر کاخ سفید بار دیگر زیر توافق نزند و بار دیگر مایه شرمساری مردم کشورش و دردسر جامعه بین الملل نشود.


کد مطلب: 88635

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/88635/چین-تحریم-علیه-کره-شمالی-کاهش-یابد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir