۰
شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۸

"جشن طلاق" حاصل کمرنگ شدن قبح طلاق

عضو کارگروه ملی کاهش طلاق شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به افزایش آمار طلاق در کشور گفت: پدیده‌هایی مانند جشن طلاق در زمان امروزی به خانواده‌های ایرانی تحمیل شده است.
عضو کارگروه ملی کاهش طلاق شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به افزایش آمار طلاق در کشور گفت: پدیده‌هایی مانند جشن طلاق در زمان امروزی به خانواده‌های ایرانی تحمیل شده است.
به گزارش ایسنا، رضا شریفی با اشاره به اینکه حوزه خانواده در ۲۰ سال اخیر دستخوش تغییرات متعددی شده است، گفت: از سال ۸۰ به بعد در کشور در کنار افزایش آمار طلاق، آمارهای ازدواج نیز کاهش پیدا کرد.
وی با اشاره به این که قبح طلاق در جامعه ایران کم رنگ شده است، گفت: پدیده‌هایی مانند جشن طلاق در زمان امروزی به خانواده‌های ایرانی تحمیل شده است.
عضو کارگروه ملی کاهش طلاق شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تغییرات موجود در تکنولوژی‌های رسانه در کشور، اظهار کرد: تغییر قوانین مربوط به طلاق و برداشته شدن محدودیت‌های طلاق توافقی باعث شد تا میزان آمارهای طلاق در کشور افزایش یابد.
وی در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه تغییر سبک زندگی و توسعه شهر نشینی با روند امروزی، از جمله عوامل موثر در شکل‌گیری طلاق در کشور هستند، تصریح کرد: آمادگی نداشتن افراد برای شروع زندگی مشترک می‌تواند تاثیر بسزایی در طلاق داشته باشد. افراد مختلف در جامعه امروز بدون آمادگی وارد زندگی مشترک می‌شوند و بر همین اساس در مواقع متعدد توان مدیریت یک رابطه را ندارند.
وی با اشاره به نقش آموزش در روند فراگیری مهارت‌های زندگی گفت: رسانه‌های مختلف، خانواده، مساجد و نظام آموزشی کشور از جمله نهادهای مهمی هستند که وظیفه اطلاع رسانی و آموزش مهارت‌های زندگی را بر عهده دارند.
عضو کارگروه ملی کاهش طلاق شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین در پایان گفت: رسانه‌ها و نهادهای رقیب در حوزه آموزش‌های مهارتی مد نظر خود عملکرد موفقی را داشته‌اند به طوریکه با فعالیت مستمر خود تاثیر بسیاری را در فرهنگ و سبک زندگی افراد داشته‌اند.
کد مطلب: 88724
برچسب ها: طلاق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *