; ?>; ?> هیچکس حق تجمع در ایرانشهر را ندارد - مردم سالاری آنلاين
۰
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۱

هیچکس حق تجمع در ایرانشهر را ندارد

امام جمعه مسجد نور اهل سنت ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: همگی ما در موضوع تجاوز به دختران دغدغه داریم اما هیچ کس اکنون حق تجمع ندارد زیرا فرصت طلبان بسیاری برای سوءاستفاده در کمین نشسته اند.
امام جمعه مسجد نور اهل سنت ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: همگی ما در موضوع تجاوز به دختران دغدغه داریم اما هیچ کس اکنون حق تجمع ندارد زیرا فرصت طلبان بسیاری برای سوءاستفاده در کمین نشسته اند.
به گزارش ایرنا، مولوی محمد طیب ملازهی روز یکشنبه در مسجد جامع نور ایرانشهر در جمع شماری از جوانان معترض به تجاوز به چند دختر ایرانشهری، تصریح کرد: اجازه دهید در فضایی آرام تحقیقات لازم انجام و کسانی که در این زمینه مجرم هستند دستگیر شوند و به سزای اعمالشان برسند.
وی افزود: اجازه دهید کسانی که مسئولیت و قدرت قانونی دارند پیگیر این ماجرا باشند و هرکسی راه نیفتد و بی قانونی کند، دقت کنید خدای ناکرده احساسات بر کسی غالب نشود و دست به اعمالی بزند که فردا پشیمانی به دنبال داشته باشد زیرا جوش بر هوش غالب می شود.
مولوی طیب گفت: مسئولان قول داده اند که این مساله را با جدّیت پیگیری می کنند و مجرمان را به سزای اعمالشان خواهند رساند، اجازه دهید اگر اهمال کاری از سوی متولیان امر صورت گرفت سپس اقدامی دیگر خواهیم کرد.
امام جمعه مسجد نور اهل سنت ایرانشهر اظهار داشت: مطمئن باشید اگر دغدغه مان از شما بیشتر نباشد کمتر نیست،این مساله را دنبال خواهیم کرد و ان شاءالله نصرت خدا با ما همراه خواهد بود و نتیجه خواهیم گرفت.
وی تصریح کرد: مطمئن باشید هیچ سردار (بزرگ طایفه و قوم) و ملایی (علما و روحانیون) که الحمدالله همگی آنان نیز باغیرت هستند هیچگاه در جهت آزادی مجرمان این پرونده و یا پناه دادن به آنان تلاش نخواهد کرد زیرا این مساله به حیثیت جامعه بستگی دارد.
وی خطاب به عامه مردم ایرانشهر تاکید کرد: بدون مستندات لازم و قانونی هیچ عکس و اطلاعاتی از کسی منتشر نکنید زیرا خداوند متعال فردای قیامت در مورد حیثیت و آبروی مردم از شما سئوال خواهد کرد. نکند خدای ناکرده با هر کسی ضدیت و لجاجت دارید اسم و عکس وی را به عنوان همدستان مجرمان این پرونده منتشر کنید.
مولوی ملازهی ادامه داد: هر مساله ای یک مسیر قانونی دارد، شما حتی اجازه ندادید که یک روز از این جریان بگذرد، چند روز اخیر که تعطیلات رسمی بوده و امروز روز اول کاری است از طرفی این افراد متواری هستند و تنها یک نفر دستگیر شده است، زمان می خواهد که تحقیقات انجام شود که آیا این افراد مجرم هستند یا خیر، پس از آن باید محکمه برگزار، اثبات جرم، قضاوت و حکم صادر شود. همه ی اینها خیلی به سرعت هم که انجام شود حداقل یک هفته طول خواهد کشید.
امام جمعه مسجد نور اهل سنت ایرانشهر گفت: در صورت نتیجه بخش بودن تحقیقات و انجام اقدامات لازم، گزارش کامل این پرونده را در روز جمعه به استحضار عموم خواهم رساند.
به گزارش ایرنا، دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر روز گذشته به خبرنگار ایرنا گفته بود: یک نفر از متهمان تجاوز به دختران ایرانشهری دستگیر شده است.
امام جمعه مسجد جامع نور اهل سنت ایرانشهر در خطبه های نماز عید فطر گفته بود: بر اساس اطلاعات بدست آمده از یکی از خانواده های مورد تعرض قرار گرفته، فرد دستگیر شده به 41 مورد تجاوز اعتراف کرده است که متعاقب این خبر دادستان های ایرانشهر و زاهدان با رد این ادعا گفتند: تاکنون هیچ مدرک و اعترافی مبنی بر تجاوز به 41 دختر و زن بدست نیامده است.
محمد خانی دادستان ایرانشهر گفت: تاکنون تنها سه نفر شاکی در این مورد به دستگاه قضایی مراجعه کرده اند و فرد دستگیر شده نیز چنین اعترافی نکرده است.
ایرانشهر مرکز شهرستان ایرانشهر از توابع استان سیستان و بلوچستان در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
کد مطلب: 88799
برچسب ها: ایران شهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *