۰
يکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۲۸
مهمانپرست:

تماسی با آمریکا صورت نگرفته است

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد، در جریان سفر رئیس جمهور و هیأت همراه برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، هیچگونه تماس و ارتباطی با مقامات رسمی آمریکا صورت نگرفته است.
"رامین مهمان پرست" شامگاه یکشنبه در مصاحبه با شبکه العالم از نیویورک، اظهار داشت: به هیچ وجه ارتباط، ملاقات و گفت و گویی با مقامات رسمی آمریکایی وجود نداشته، و چارچوب سیاست خارجی کشور ما کاملا مشخص است.

مهمان پرست افزود: در جمهوری اسلامی ایران همه تصمیمات در بحث های اصلی سیاست خارجی با هماهنگی مسئولان ارشد کشور و تحت نظر مقام معظم رهبری دنبال خواهد شد.

مهمان پرست گفت: در این خصوص (رابطه با آمریکا) هیچ اقدامی، نه صورت گرفته و نه صورت خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت امورخارجه ادامه داد: در افکار عمومی و در بحث دیپلماسی عمومی سعی شده تا از کشور ما چهره غیر صلح طلب و فاقد منطق قوی ترسیم شود.

وی افزود: فضایی را ایجاد کردند که نگذارند افکار ما به سمع مردم آمریکا و کشورهای غربی برسد.

مهمان پرست ادامه داد: سفرهای رئیس جمهور برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، فضا وفرصت مناسبی را ایجاد می کند که با رسانه های گروهی، نخبه های فکری، دانشگاهیان و رهبران ادیان مختلف در این کشور بتوانیم از نزدیک ارتباط داشته باشیم، و دیدگاه هایمان را به صورت شفاف به اطلاع آنها برسانیم.

مهمان پرست تأکید کرد: وقتی در این دیدارها منطق و دیدگاه هایمان را کاملا تشریح می کنیم، می بینیم که همه آنها می گویند که از سیاست، طرز فکر، و ایده های ما حمایت می کنند؛ این امر مشخص می کند که به مردم آمریکا و کشورهای غربی مطالبی غیر واقعی، به هدف ایجاد ذهنیت منفی از کشور ما منتقل شده است.

مهمان پرست خاطرنشان کرد: آمریکاییها به خاطر دشمنی های فراوانی که در طول تاریخ علیه ملت ما انجام دادند، زمینه ای برای اینکه بحثی بخواهد با آنها به وجود بیاید تا اکنون ایجاد نشده است؛ مگر انکه آنها بخواهند اشتباهات گذشته خود را بپذیرند، از ملت ما عذرخواهی کرده و سعی کنند شرایطی را به وجود بیاورند که حقوق ملت ما به رسمیت شناخته شود؛ اینها نکاتی است که همه مسئولان از جمله ریاست جمهوری بر آن تأکید داشتند.
کد مطلب: 8890
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *