۰
شنبه ۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰

جولان رقاصه‌های روسی در ریاض

رقاصه‌های روسی در پوشش برگزاری سیرک در دانشگاه امیره(شاهزاده) نوره در ریاض به مدت پنج روز مشارکت داشته‌اند.
رقاصه‌های روسی در پوشش برگزاری سیرک در دانشگاه امیره(شاهزاده) نوره در ریاض به مدت پنج روز مشارکت داشته‌اند.
به گزارش تسنيم، پایگاه خبری عربی 21 با تیتر « رقاصه‌های روسی» سبب برکناری رئیس هیئت تفریحات سعودی شد، نوشت سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در فرمانی، احمد بن عقیل الخطیب رئیس شورای اداری هیئت تفریحات سعودی را برکنار کرد.
این رسانه نوشت فرمان پادشاهی سعودی علت این برکناری را مشخص نکرده، اما روزنامه سعودی «سبق» نوشت که مشارکت رقاصه‌های روسی با لباس‌های نامناسب در نمایش سیرک در ریاض علت این برکناری بوده است.
این روزنامه سعودی به این نکته که آیا فرمان پادشاهی شامل توقف برگزاری سیرک روسی در ریاض است یا خیر،‌اشاره نکرده است.
بر اساس این گزارش،‌گروهی از رقاصه‌های روسی در پوشش برگزاری سیرک در دانشگاه امیره(شاهزاده) نوره در ریاض به مدت پنج روز مشارکت داشته‌اند.
بخش تفریحات در عربستان از زمان تاسیس نهادی خاص برای آن در سال 2016 همزمان با تحولات اجتماعی و اقتصادی در این کشور شاهد تحولات گسترده‌ای بوده است. در می 2016، احمد بن عقیل الخطیب در پی تشکیل این نهاد، به ریاست آن منصوب شد.
طرح موسوم به چشم‌انداز 2030 سعودی به دنبال افزایش مشارکت سه تا شش درصدی بخش تفریحات در تولید ناخالص ملی بوده است. محمد بن سلمان ولیعهد سعودی گفته است شهروندان هر ساله 22 میلیارد دلار برای تفریحات در خارج عربستان هزینه می‌کنند و وی به دنبال کاهش 50 درصدی آن و تمرکز بر تفریحات در داخل عربستان است. با این حال فعالان و منتقدان سعودی معتقدند هدف بن سلمان از این اقدامات همچون تشکیل نهادی در زمینه تفریحات، سرگرم کردن مردم و خودداری از توجه آنها به مسائل و معضلات گسترده در زمینه اقتصادی و سیاسی است.
کد مطلب: 89121
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *