; ?>; ?> مخالفت فدراسیون فوتبال عراق با طرح عربستان - مردم سالاری آنلاين
۰
يکشنبه ۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۵

مخالفت فدراسیون فوتبال عراق با طرح عربستان

«عبدالخالق مسعود» رییس فدراسیون فوتبال عراق، طرح تشکیل فدراسیون جنوب غرب آسیا که عربستان در پی ایجاد آن است، را رد کرد.
«عبدالخالق مسعود» رییس فدراسیون فوتبال عراق، طرح تشکیل فدراسیون جنوب غرب آسیا که عربستان در پی ایجاد آن است، را رد کرد.
به گزارش ایرنا، شبکه الکاس و الدوری قطر روز یکشنبه به نقل از رییس فدراسیون فوتبال عراق تصریح کرد: در صورت تشکیل چنین فدراسیونی، عراق از عضویت در آن خودداری می کند.
وی ادامه داد: راهبرد ما مبنی بر مخالفت با تشکیل فدراسیون جنوب غرب آسیا توسط عربستان است.
رییس فدراسیون فوتبال عراق همچنین درباره برگزاری مسابقات غرب آسیا به میزبانی کشورش در بصره تاکید کرد: این مسابقات در روزهای 10 تا 22 نوامبر و یا 8 تا 20 دسامبر برگزار می شود.
پیش از این برخی از رسانه ها و شبکه های اجتماعی از لغو مسابقات غرب آسیا به میزبانی عراق به دلیل خارج شدن این کشور از فدراسیون غرب آسیا و پیوستن آن به فدراسیون جنوب غرب آسیا خبر داده بودند.
مسعود گفت: تاکنون پنج کشور از جمله عراق، اردن، یمن ، کویت و فلسطین برای شرکت در مسابقات فوتبال غرب آسیا اعلام آمادگی کرده اند و انتظار می رود تعداد آنها افزایش یابد.
اواخر اردیبهشت ماه سال جاری نشستی به ابتکار عربستان در جده برای تشکیل فدراسیون جنوب غرب آسیا با حضور کشورهای کویت، بحرین، عمان، عراق، امارات، یمن، پاکستان، هند، بنگلادش، سریلانکا و مالدیو برگزار شد.
این طرح که نامی از ایران یا قطر در آن دیده نمی شود، بیانگر تلاش عربستان برای کشاندن رقابت سیاسی خود با دو کشور به زمین فوتبال است.
کد مطلب: 89203
برچسب ها: عراق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *