۰
جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۷

بیکاری بیش از چهار میلیون نفر در فرانسه

بر اساس تازه‌ترین آمار و ارقام منتشره از سوی وزارت کار فرانسه، معضل بیکاری هم‌اکنون گریبان ۴ میلیون و ۳۹۵ هزار نفر از مردم این کشور را گرفته است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت کار فرانسه روز گذشته اعلام کرد: شمار بیکاران فاقد شغل در فرانسه در ماه ژوئن گذشته نیز برای چهاردهیمن ماه متوالی افزایش داشته و با افزایش ۲۳ هزار و ۷۰۰ نفری نسبت به ماه مه گذشته (۰. ۸ درصد +) هم‌اکنون به دو میلیون و ۹۴۵ هزار نفر رسیده است.

بنا بر اعلام وزارت کار فرانسه شمار کنونی بیکاران در فرانسه از سال ۱۹۹۱ تاکنون بی‌سابقه بوده است و فرانسه هرگز طی این سال‌ها تا این اندازه فرد بیکار نداشته است.

طبق آمار وزارت کار فرانسه، چنانچه بخواهیم شمار افراد دارای مشاغل پاره‌وقت را نیز به گروه اول (بیکاران فاقد هرگونه شغل) اضافه کنیم، شمار کل متقاضیان شغل در فرانسه به ۴ میلیون و ۳۹۵ هزار نفر می‌رسد که این آمار نیز از سال ۱۹۹۱ تاکنون بی‌سابقه است و از افزایش ماهانه ۴۸ هزار و ۴۰۰ نفری (۱. ۱ ردصد +) بیکاران حکایت دارد.

افزایش شدید میزان بیکاری در کشورهای حوزه یورو نشان از آن دارد که این منطقه بار دیگر به دوران رکود باز می‌گردد و این در حالیست که دولت‌های اروپایی در حال اجرای طرح‌های ریاضتی شدیدی برای بازپرداخت بدهی‌هایشان هستند.

تقریبا نیمی از کشورهای اروپایی رسما در رکود قرار دارند و مردمان آن‌ها با زندگی بسیار دشوار و شرایط سخت برای امرار معاش و گذراندن زندگی خود مواجه هستند.
کد مطلب: 899
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *