۰
جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۳۳

ذخیره‌سازی کالاهای اساسی حداقل به میزان نیاز سه ماه

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با دستور ویژه رئیس جمهور و تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت، ذخیره‌سازی استراتژیک کالاهای اساسی حداقل معادل سه ماه نیاز کشور، در دستور کار قرار گرفت.
 حسن رادمرد گفت: با تکلیف دولت، ذخیره‌سازی گسترده کالاها در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است که بر این اساس، به کمک مباشران و تولیدکنندگان کالاهای اساسی، این کار آغاز شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در کنار این، تولیدکنندگان کالاهای اساسی در کشور نیز به تناسب میزان نیاز در بازار، در حال تولید هستند؛ که در عین حال بخشی از نیاز تولید کشور، در حال تامین از خارج کشور است.

وی تصریح کرد: طی هفته‌های گذشته با دستور اکید رئیس‌جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار بر این شد که بخش اعظم کسری نیاز کشور به کالاهای اساسی تامین شود، هم اکنون نیز تامین این کالاها در دستور کار قرار گرفته و بخشی از کالاهای خریداری شده از خارج کشور نیز، به بنادر رسیده و در حال تخلیه است.

به گفته رادمرد، با دستور رئیس‌جمهور، موضوع ذخیره‌سازی استراتژیک، حداقل معادل سه ماه نیاز کشور، در دستور کار قرار گرفته است که شامل گندم، کنجاله، نهاده‌های دامی، روغن خام، شکر خام، برنج است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: در این میان لجستیک جاده‌ای در کشور و کشتیرانی باید هارمونی لازم را برای تامین و تخلیه این کالاها داشته باشند تا اجناس رسیده به بنادر، به سرعت تخلیه شود و در انبارها و مخازنی که شرکت بازرگانی دولتی ایران پیش‌بینی کرده است، دپو و ذخیره‌سازی شود.

وی  با تاکید بر اینکه واردکنندگان کالاهای اساسی مشکلی در دریافت ارز ۱۲۲۶ تومانی ندارند، خاطرنشان کرد: با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت و همراهی بانک مرکزی، منابع در حال تخصیص به واردکنندگان است.
کد مطلب: 910
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *