۱
۰
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۵۹
با حضور وزیر ارشاد گشایش یافت؛

هفته فرهنگی ایران در روسیه

هفته فرهنگی ایران در روسیه سه شنبه شب با حضور ˈسیدمحمد حسینیˈ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، جمعی از مقام های ایران و روس و هنرمندان ایرانی در ˈ مالی تئاترˈ مسکو گشایش یافت.
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در این آیین که با حضور تعداد زیادی از نخبگان و اهالی فرهنگ و هنر روسیه و ایرانیان مقیم این کشور با قدردانی از وزارت فرهنگ روسیه برای میزبانی هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران گفت : امیدوارم برگزاری هفته فیلم، نمایشگاه هنرهای تجسمی و صنایع دستی و همچنین اجرای موسیقی سنتی ایرانی، اهالی فرهنگ روسیه را با فرهنگ و هنر ایران بیشتر آشنا کند.

حسینی افزود: آنچه در هفته فرهنگی ایران در مسکو و سنت پترزبورگ ارائه می شود، قطره ای از دریای فرهنگ و هنر و گلی از گلستان کشور ایران است.

وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری هفته فرهنگی ایران در روسیه، آغازی برای گسترش همکاری میان هنرمندان و اهالی فرهنگ و نخبگان ایران و روسیه باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تاریخ و فرهنگ ایران و روسیه درخشان و پرافتخار است و امروز هم نام آوران پرشماری در حوزه فرهنگ و هنر دو کشور فعالیت دارند.

حسینی ابراز امیدواری کرد، هنرمندان روسیه نیز از این پس حضوری فعال در جشنواره های بین المللی ایران داشته باشند.

ˈآندری بوسیگین ˈ قائم مقام وزارت فرهنگ روسیه هم در این آیین از برگزاری هفته فرهنگی ایران در مسکو و سنت پترزبورگ ابراز خرسندی کرد و گفت : این دومین هفته فرهنگی ایران در مسکو محسوب می شود.

وی افزود : روسیه در سال ۲۰۰۶ میلادی میزبان هفته فرهنگی ایران و ایران هم در سال ۲۰۰۸ میلادی میزبان هفته فرهنگی روسیه بود.

مقام ارشد روس در ادامه، برنامه های متنوع هفته فرهنگی ایران در مسکو و سنت پترزبورگ شامل اکران فیلم های ایرانی ، برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی و صنایع دستی و اجرای موسیقی سنتی را تشریح کرد.

در آیین گشایش هفته فرهنگی ایران در مسکو، موسیقی سنتی ایرانی اجرا شد که با استقبال مردم روسیه و ایرانیان مقیم این کشور مواجه شد .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در ادامه حضور خود در مسکو با همتای روس خود دیدار خواهد کرد و تفاهمنامه همکاری میان دو کشور امضا می شود.

سخنرانی در دانشگاه روابط بین الملل مسکو و همچنین نشست با نخبگان فرهنگی روسیه از دیگر برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسکو خواهد بود.

هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه با میزبانی دولت روسیه با حضور بیش از ۵۰ هنرمند ایرانی از ۱۰ تا ۱۷ مهرماه سال جاری در مسکو و سنت پترزبورگ برگزار می شود.

در چارچوب هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ، پنج فیلم ایرانی شامل ˈآلزایمرˈ اثر ˈاحمدرضا معتمدیˈ ،فیلم ˈراه آبی ابریشمˈ به کارگردانی ˈمحمدرضا بزرگ نیاˈ ،ˈاینجا بدون منˈ به کارگردانی ˈبهرام توکلیˈ ،ˈروزهای زندگیˈ به کارگردانی ˈپرویز شیخ طاییˈ و فیلم ˈملک سلیمانˈ اثر ˈشهریار بحرانیˈ که به زبان روسی دوبله شده اند، به نمایش درمی آید.

افزون بر این آثاری از صنایع دستی ایرانی در زمینه های میناکاری، شیشه، خاتم کاری، لباس های سنتی و همچنین هنرهای نقاشی، مجسمه سازی و عکس نیز در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

نخستین هفته فرهنگی ایران در روسیه اوایل اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۷ برگزار شد و پیش از آن در سال ۱۳۸۶ هفته فرهنگی روسیه در ایران برگزار شده بود.

قرار است هفته فرهنگی روسیه در ایران نیز سال آینده در تهران برگزار شود.
کد مطلب: 9204
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


منصور
با سلام،
تصاویر چاپ شده بر روی تمبرها و اسکناسهای هر کشور نشانگر فرهنگ، تمدن و تاریخ آن کشور می باشند. اگر هدف از برپایی چنین نمایشگاهی با هزینه دولت در خارج کشور نشان دادن پیشینه و تمدن ایرانی باشد، پس چگونه است که گمرک به مجموعه داران ایرانی اجازه نمی دهد اسکناس های ایرانی را با هزینه خود از طریق پست برای مجموعه داران خارجی ارسال نمایند؟ آیا تصویر حضرت امام در روی اسکناسها و نیز تصاویر پشت اسکناسها مانند مسجد جامع اصفهان و پرتاب ماهواره امید نشان دهنده تاریخ این کشور نمی باشند؟ چرا در کشور ما قوانین با یکدیگر همخوان نیستند؟

با تشکر،