۰
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۸

بانک مرکزی دست از سر صرافی‌ها بر دارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با رد ادعای بانک مرکزی مبنی بر دست داشتن صرافی ها در تنش های بازار ارز افزود:افراد سودجو و دلال های بازاری در این فضا مانور می دهند و صرافی ها نمی توانند در آشفته بازار فعلی نقشی‌داشته باشند.
اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: شفاف سازی میزان مبادلات ارزی در این شرایط برای بانک مرکزی مهم است اما در آشفته بازار فعلی اقداماتی که صرافی‌ها انجام می دهند در ایجاد تنش در بازار تاثیر چندانی ندارد.
نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی ، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی با رد ادعای بانک مرکزی مبنی بر دست داشتن صرافی ها در تنش های بازار ارز افزود:افراد سودجو و دلال های بازاری در این فضا مانور می دهند و صرافی ها نمی توانند در آشفته بازار فعلی نقشی‌داشته باشند.
جلیلی در خصوص فشارهای بانک مرکزی بر صرافی ها در راستای شفاف سازی اقداماتشان، تاکید کرد:شفاف شدن بیش تر فعالیت های بانک مرکزی کمک می کند تا با راه اندازی این سامانه ها گردش میزان مبادلات ارزی از طریق صرافی ها نشان داده شود و بانک مرکزی بتواند مدیریت کارآمد تری در این خصوص داشته باشد اما دراین شرایط مشکلی از مشکلات نرخ ارز حل نمی کند.
وی ادامه داد: زمانی است که شما در یک شرایط ثابت و شفافی در پی روشن کردن امار و ارقام و مبادلات هستید و در پی ثبت هر گونه معاملات بین بانک مرکزی و صرافی ها و صرافی ها و مشتریان باشید،اقدام مناسب و درستی انجام داده اید اما در شرایط فعلی این دست از اقدامات مشکلی از نوسانات بازار ارز حل نمی کند.
راهکارهای بانک مرکزی درمان درد فعلی بازار ارز نیست
جلیلی با انتقاد از روند رو به افزایش و نگران کننده قیمت ارز تاکید کرد:در بازار امروز خیلی از مبادلات غیر رسمی انجام می شود و نرخ ارز هم سرسام آور است و همه را دچار سردرگمی کرده است و هیچ مبادله ای به روز نیست و به ساعت تغییر می کند .
وی افزود: خیلی از ال سی هایی که امروز باز می شود چند ساعت باز غیر قابل استفاده هستند و از کار ساقط می شود چرا که نرخ ارز و طلا به ساعت تغییر می کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر این که بازار ارز و طلا وضعیت بسیار نابه سامانی دارد، تصریح کرد:این دست از اقدامات بانک مرکزی تنها سردرگمی این بانک و بازار و مسئولان را افزایش می دهد چرا که بانک مرکزی به این که دلایل اصلی تنش های امروز بازار را می داند، اما به دنبال راهکارهای آن نیست و مرتب به سراغ درمان هایی می رود که برای درد فعلی نیست.
کد مطلب: 9238
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *