۰
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۸

بازداشت ۱۶عامل اختلالات ارزی

دادستان عمومي و انقلاب تهران اعلام كرد ۱۶ نفر از عوامل عمده اختلالال ارزي اخير را بازداشت كرده است.
ایسنا: بر اساس اعلام دادستاني تهران، ۱۶ نفر از عوامل عمده اختلالات ارزی که با استفاده از فضای ناشی از جنگ روانی دشمن، با کمک جریانات شایعه پراکن داخلی و خارجی و تبانی با یکدیگر موجبات تشدید شرایط پیش آمده را فراهم و از فضای موجود به طریق غیر قانونی در راستای منافع شخصی و مطامع خارجی با هدف اخلال در امور اقتصادی کشور بهره برداری کرده بودند، بازداشت شدند.

خرید و فروش ارز خارج از شبکه بانکی به صورت گسترده، خرید و فروش و قاچاق ارز، تشکیل باندهای سازمان یافته و انجام معاملات ارز به صورت صوری و غیر واقعی با هدف افزایش قیمت ارز به منظور تشویش اذهان عمومی و ایجاد اختلال در کسب و کار و بازار و تحصیل مال نامشروع از طریق اقدامات مذکور که باعث بالا بردن غیر منطقی نرخ ارز و متشنج كردن فضای ارزی کشور شده و موجبات تضییع حقوق مردم از جمله اتهامات اين افراد است.

این گزارش مي‌افزايد، بعنوان مثال گردش مالی و موجودی حساب بانکی یکی از متهمان یادشده از طریق اقدامات مجرمانه مذکور ظرف یک سال اخیر بیش از یک هزار میلیارد تومان بوده است.

پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران در خاتمه افزوده است كه در این پرونده متهمان دیگری نیز تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند که اطلاع رسانی در این زمینه متعاقبا صورت خواهد گرفت.

 
کد مطلب: 9373
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *