۰
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۷

هيمنه آمريكا در حال از بين رفتن است

نوام چامسكي با تاكيد بر اينكه آمريكا در ۱۰ سال گذشته با مشكلات بزرگي در رهبري خود مواجه بوده، معتقد است كه هيمنه آمريكا به شدت در حال فروپاشي است.
 نوام چامسكي، انديشمند و فيلسوف بزرگ آمريكايي در گفت‌وگو با شبكه اسكاي نيوز عربي تاكيد كرد كه توسعه ارتش و نيروهاي مسلح آمريكا در داخل و خارج اين كشور باعث شده كه اين كشور ضعيف و ضعيف‌تر شود.

وي گفت: در ۱۰ سال گذشته آمريكا با مشكلات عديده‌اي در رهبري و حاكميت خود مواجه بوده و افولي را كه از دهه ۱۹۴۰ آغاز كرده، همچنان ادامه دارد.

چامسكي ادامه داد: آمريكا تنها كشوري است كه هزاران پايگاه نظامي در خارج از خاك خود دارد و اين امر نيازمند حاكميتي توانمند است و همين حضور نظامي در سراسر جهان ظاهرا دولت آمريكا را ضعيف كرده است.

وي درخصوص مسائل داخلي آمريكا نيز گفت: بيكاري مهمترين مساله براي شهروندان آمريكايي است و در آستانه انتخابات رياست جمهوري آمريكا يكي از مهمترين مباحث در جامعه كشور است.

اين انديشمند آمريكايي همچنين تاكيد كرد كه مشكل اقتصادي آمريكا ناشي از كمبود تقاضا و كاهش سطح سرمايه‌گذاري در اين كشور است.

چامسكي همچنين تاكيد كرد كه دو نامزد انتخابات رياست جمهوري آمريكا هر دو برنامه مشخصي براي حل مشكلات اقتصادي كشور ندارند و برنامه‌هاي آنها در اين خصوص با اشكالات جدي رو به روست.

وي تعداد بيكاران آمريكايي را كه نزديك به ۲۳ ميليون تن مي‌رسد يك فاجعه اجتماعي براي آمريكا دانست و گفت: اين تعداد بيكار براي آمريكا نه تنها يك فاجعه اقتصادي است بلكه يك فاجعه اجتماعي حقيقي را براي كشور به بار آورده و اين امر با وجود هزينه‌هاي بالا در كشور از جمله هزينه‌هاي بهداشت و درمان فاجعه بار است.
کد مطلب: 9545
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *