۰
شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۷

عربستان تهدید به ترك المپیك كرد

عربستان در پی اعلام ممنوعیت استفاده از حجاب توسط جودوكار زن این كشور تهدید كرده است كه بازی های المپیك ۲۰۱۲ لندن را ترك خواهد كرد.

به گزارش منابع خبری، عربستان می گوید در صورتی در بازی ها می ماند كه 'وجدان شهرخانی' جودوكار زن این كشور بتواند با روسری در مسابقات شركت كند.

این جودوكار ۱۸ ساله یكی از دو عضو تیم زنان عربستان در المپیك لندن ۲۰۱۲ است كه‌ فدراسیون بین المللی جودو اعلام كرده است نمی تواند با روسری مسابقه بدهد.

اكنون كمیته بین المللی المپیك جلسه اضطراری را با مقامات كمیته المپیك عربستان و فدراسیون بین المللی جودو تشكیل خواهد داد تا مانع از انصراف عربستان از شركت در بازی ها شود.

سخنگوی كمیته بین المللی المپیك در این باره اعلام كرد: ما از ناخرسندی عربستانی ها مطلع شدیم و به همین دلیل نشست فوق العاده ای را برای حل این مشكل در دو روز آینده تشكیل خواهیم داد.

این مساله به دلیل ماه ها تلاش 'ژاك روگ' رییس كمیته بین المللی المپیك برای راضی كردن مقامات عربستان و حضور زنان این كشور در بازی های المپیك لندن، از حساسیت خاصی برخوردار است.

عربستان یكی از شروط خود برای حضور زنان را پوشش اسلامی آنها در جریان مسابقات قرار داده بود.

فدراسیون بین المللی جودو در حالی استفاده از روسری در حین مسابقات را به دلیل حفظ ایمنی بازیكنان ممنوع كرده است كه فدراسیون های جودو در آسیا به زنان مسلمان اجازه داده اند، با حجاب در مسابقات شركت كنند.
کد مطلب: 974
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *