۰
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۰

دولت باید جلو واردات خودرو را بگیرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در واکنش به واردات خودرو از چین در پی افزایش نرخ ارز، گفت: با توجه به مشکلاتی که در زمینه تولید خودرو و نیز نابسامانی هایی که در بازار ارز وجود دارد، شاهد واردات گسترده خودرو از کشورهایی نظیر چین هستیم که دولت باید از واردات آن در شرایط فعلی اجتناب کند.
حسین گروسی در گفت و گو با  خانه ملت، افزود: با توجه به ظرفیت های خوبی که در زمینه تولید خودروهای با کیفیت در کشور وجود دارد باز هم شاهد واردات خودرو از دیگر کشورها هستیم که ادامه این روند باعث اشباع بازارخودرو از خودروهای چینی می شود که در آینده نیز لطمات جبران ناپذیری به اشتغال کشور وارد خواهد کرد.
نماینده مردم ملارد و شهریار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در حال حاضر بزرگترین مشکل کارخانه‌های خودروسازی داخلی عدم برقراری ارتباط میان علم و صنعت و محروم ماندن از تکنولوژی و فناوری روز است.
وی با اشاره به اینکه کیفیت پایین خودروداخلی یکی از عوامل تصادفات جاده‌ای است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مباحث، ایمنی خودروهاست که همواره از خودروسازها خواسته شده تا ایمنی محصولات خود را افزایش دهند و حداقل‌هایی را رعایت کرده و فناوری محصولات را بالا ببرند.
این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه‌افزایش قیمت خودروها در سال جاری ، بسیار منطقی و منصفانه است اظهارداشت: با توجه به اینکه هم اکنون هزینه نهایی تولید محصولات گروه خودرویی به دلیل بالا رفتن نرخ ارز ،افزایش قابل ملاحظه ای یافته است از این‌رو می توان گفت که افزایش قیمت خودروهای داخلی امری منطقی خواهد بود.
گروسی تأکید کرد: هم اکنون شاهد هستیم که شرکت های خودروسازی درصدی از تولیدات خودرا کاهش داده اند بنابراین نمایندگان مجلس باید تلاش کنند هرچه سریعتر این مشکلات برطرف شود.
نماینده مردم ملارد و شهریار در مجلس، افزود: با توجه به افزایش قیمت ارز که بحثی مرتبط با خودرو داخلی است، سازمان حمایت باید آن را بررسی کرده و قیمتی را تعیین کند که کارخانه های خودرو ساز متضرر نشوند و مردم نیز ضرر نکنند ، ولی از همه چیز مهمتر بالا بودن کیفیت خودرو ها است که اگر بتوان کیفیت خودروی داخلی را بالا برد ، قابل رقابت با خودرو های خارجی خواهد شد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان یادآور شد: قانون حمایت از ارتقای کیفیت خودرو اگر توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت اجرایی شود و خودرو سازان نیز به آن عمل کنند ، مشکلات زیادی در صنعت خودرو سازی کشور حل خواهد شد.
کد مطلب: 9859
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *