۰
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۵

سوء استفاده دانشگاه آزاد از نوسانات ارزی

با ایجاد بحران ارزی در کشور دانشجویان خارج از کشور با مشکلات فراوانی برای ادامه تحصیل روبه رو شده اند. این مشکلات بسیاری از این دانشجویان را مجبور به بازگشت به کشور کرده است. اما با بازگشت این دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در اقدامی عجیب اعلام کرده است دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در این دانشگاه هستند باید شهریه خود را به دلار و براساس نرخ دانشگاه آزاد امارات پرداخت کنند.
یکی از این دانشجویان در گفت و گو با فرارو، از اقدام عجیب دانشگاه آزاد اسلامی در پذیرش این دانشجویان پرده برداشت.

وی که خواست نامش فاش نشود، گفت: «دانشگاه آزاد به دانشجویان خارج از کشور که متقاضی بازگشت به کشور هستند اعلام کرده است که برای ادامه تحصیل در ایران، باید شهریه خود را براساس قیمت دلار و شهریه دانشگاه آزاد دبی بپردازند.»

بنا به گفته وی، با این حساب برخی از دانشجویان متقاضی بازگشت به کشور باید۳۰ میلیون تومان پول در ابتدا پرداخت کنند.

براساس اظهارات این دانشجو «دانشگاه آزاد می گوید این اقدام براساس آیین نامه مصوبه دوران جاسبی صورت می گیرد، اما ریاست کنونی دانشگاه نیز هیچ اقدامی در راستای لغو آن صورت نداده است.»

وی با بیان اینکه این در حالی صورت می پذیرد که نرخ ارز در کشورنوسان دارد، گفت: «با این شرایط ادامه تحصیل برای دانشجویانی که بازگشته اند غیر ممکن می شود چرا که اگر دانشجویی در دانشگاه آزاد تهران مرکز تحصیل می کند، باید شهریه خود را به دلار و بر اساس نرخ دانشگاه آزاد امارات پرداخت نماید. این در حالی است که بسیاری از دانشجویان خارج از کشور به خاطر بحران ارزی ایران و ناتوانی در تامین مخارج تحصیل در خارج از کشور قصد بازگشت دارند.»
کد مطلب: 9894
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *