۰
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۰

وعده‌‌های تحقق نیافته شهرداری کرج

عدم تکمیل به موقع پل جانبازان در کرج موجب شده که بسیاری از مردم ساکن این شهرستان و تمام مسافرانی که قصد عزیمت به استان‌های شمالی کشور از طریق جاده چالوس را دارند، با مشکلات بسیاری روبه‌رو باشند.
در حالی که این روزها انتقاد از عملکرد شهرداری کرج از سوی برخی از مسئولان عالی‌رتبه این شهرستان و حتی استان البرز از جمله رئیس اداره بازرسی استانداری و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر، شاهد هستیم که طرح‌ها و پروژه‌های مهم در کرج با تاخیر بسیار هنوز تکمیل نشده‌اند.

این در حالی است که پیش از این مسئولان شهرداری این شهرستان و به ویژه شخص سید علی آقازاده شهردار کرج وعده داده بودند که پروژه‌های فوق در زمان مقرر و حتی دو ماه زودتر به بهره‌برداری خواهد رسید.

یکی از این پروژه‌ها مربوط به احداث پل روگذر در بلوار شورا و ابتدای جاده چالوس تحت عنوان پل جانبازان است که با وجود وعده‌های چندین باره مسئولان شهرداری و گفت‌وگوهای پی در پی آنها با سایت روابط عمومی شهرداری هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

* اهمیت پل جانبازان در شهرستان کرج

شاید در ابتدا احداث یک پل روگذر و تاخیر دو ماهه در بهره‌برداری از آن چندان دارای اهمیت به نظر نرسد، اما موقعیت جغرافیایی این پروژه خط بطلانی بر این فریضه می‌کشد.

علت این است که پل فوق در منطقه‌ای در حال احداث است که ابتدای جاده توریستی و پر تردد چالوس به شمار می‌آید.

بنابراین تمام مسافرانی که از پایتخت، کرج، شهرستان‌های استان البرز و به طور کلی تمام مناطق کشور قصد عزیمت به سمت استان‌های شمالی کشور از طریق جاده چالوس را دارند، باید از این مسیر عبور کنند.

از سوی دیگر هر مسافری که حداقل یک بار در روزهای تعطیل و همچنین روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هر هفته در این منطقه حضور داشته‌اند، شهادت می‌دهد که ترافیک‌ بسیار سنگینی به دلیل حجم خودروهایی که قصد ورود به جاده چالوس و یا خروج از این محور را دارند در همین نقطه‌ای قرار است پل جانبازان احداث شود، ایجاد می‌گردد.

در چنین شرایطی و در حالی که مسافران جاده چالوس ساعت‌ها در این منطقه گرفتار ترافیک سنگینی می‌شوند که طول آن در برخی اوقات مانند عصر چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته، حتی ده‌ها کیلومتر امتداد یافته و به اواسط آزادراه تهران – کرج می‌رسد، شاهد هستیم که روند اجرا و احداث پل جانبازان که با هدف رفع ترافیک و تسریع در عبور و مرور خودروها آغاز شده است، با کندی پیش می‌رود.

* چرایی اجرای کند پلی که بعد از یک سال هنوز تکمیل نشده است؟

برای یافتن پیشینه احداث این پل که به بیش از یک سال پیش باز می‌گردد، کافی است در پایگاه اطلاع رسانی شهرداری کرج کلمه «پل جانبازان» را جستجو کنیم و شاهد خواهیم بود که چندین و چند خبر، مصاحبه و گزارش تصویری و گزارش از بازدید‌های مسئولان شهرداری از این پروژه در این سایت از یک سال قبل منتشر شده و در هر خبر مسئولان شهرداری و به ویژه سید علی آقازاده شهردار کرج وعده‌ای تازه در خصوص زمان تکمیل و بهره‌برداری از این پل داده‌اند.

به عنوان نمونه در یکی از این گزارش‌ها به تاریخ ۲۵ مرداد ۹۱ آمده است «آقازاده در بازید از روند اجرای پل جانبازان که با حضور مسئولان اجرایی شهرداری کرج، معاونین، مشاور و پیمانکاران تقاطع جانبازان صورت گرفت، عنوان کرد: با توجه به روند اجرای این طرح عمرانی همچنین برنامه مشخص زمانبندی مراحل تکمیلی پل تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسد و آماده بهره برداری می‌شود.»

آقازاده در این اظهارات مراحل اجرای این پروژه عمرانی را مثبت ارزیابی کرده و تاریخ تکمیل آن را ۲۵ شهریور امسال اعلام می‌کند. در حالی که امروز یعنی ۱۸ مهر هنوز خبری از افتتاح و تکمیل نیست و مردم تنها با ترافیک سنگین ناشی از عملیات اجرایی پل روبه‌رو هستند.

برای اثبات ناهماهنگی مسئولان شهرداری کرج در این پروژه کافی است به خبر دیگر سایت شهرداری کرج استناد کنیم که در تاریخ دوم شهریور ۹۱ یعنی حدود هشت روز بعد منتشر و در گزارش بازدید علی‌اصغر کمالی‌زاده معاون فنی و عمرانی آقای شهردار و حسن مدیر روستا سرپرست منطقه یک شهرداری کرج از روند اجرای پروژه فوق به نقل از مدیر روستا آمده است: «با توجه به دستور اکید شهردار کرج در بازدید از پل جانبازان مبنی بر سرعت بخشیدن بر روند اجرایی پروژه و بهره برداری پل جانبازان تا یک ماه آینده، نسبت به عملیات اجرایی عمرانی، زیباسازی، فضای سبز و تمام ساز و برگ‌های اجرایی این پروژه خصوصا اجرای دوربرگردان بلوار جانبازان ضلع شرقی و غربی که در مرحله اجرای خط پروژه است، تقسیم کار صورت گرفته تا بتوانیم عملیات اجرایی پل جانبازان را تا پایان شهریور ماه به اتمام برسانیم.»

و یا اینکه در ۱۷ خرداد ماه سال جاری مهرداد فیروز بخت معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج در گفت‌وگویی با سایت خبری این شهرداری مدعی شده بود که «این تقاطع طبق برنامه زمان‌بندی و به گفته شهردار کرج تا مرداد ماه سال جاری افتتاح و بهر‌ه‌برداری می‌شود.»

* آیا مسئولان در برابر وعده‌هایی که می‌دهند پاسخگو نیستند؟

بر اساس این گزارش، وعده‌های شیرین مسئولان شهرداری کرج درباره این پروژه مهم هیچ‌گاه پایانی ندارد و شاید جالب باشد که آقازاده شهردار کرج در ۱۶ مهر ۱۳۹۰ یعنی دقیقا یک سال و دو روز قبل چه سخنانی درباره این پروژه مطرح کرده است.

وی در این تاریخ طی سخنانی که بازهم سایت اطلاع رسانی شهرداری کرج با عکس و تفصیلات مفصل به آن پرداخته است، مدعی می‌شود: با توجه به پیشرفت پروژه تقاطع جانبازان دو ماه زودتر از زمان مقرر شاهد بهره برداری از این پل خواهیم بود.

این مسئول با بیان برخی اقدامات فنی برای اجرای پروژه فوق تاکید می‌کند که «در حال حاضر اکثر تقاطع های غیرهمسطح کرج جلوتر از تاریخ زمان بندی پروژه که پیش بینی شده بود قرار دارند.»

آقازاده با بیان اینکه این پروژه به لحاظ زمان، سرعت و کیفیت عملیات اجرایی یکی از بی نظیرترین پروژه‌های عمرانی در تاریخ این کلانشهر است، افزود: طبق برنامه ریزی پیش بینی شده است که تا پایان امسال بتن ریزی کل عرشه در این تقاطع به انجام برسد. هم اکنون تابلوی روز شمار این طرح عدد ۳۱۲ را نشان می‌دهد و این در حالی است که با استمرار روند کنونی این پل ۲ ماه زودتر از زمانبندی در نظر گرفته شده در اردیبهشت یا خرداد ماه سال آینده (یعنی اردیبهشت سال ۹۱) به بهره برداری خواهد رسید.

مردم و خبرنگارانی که این اظهارات مسئولان شهرداری کرج را به یاد دارند، از خود می‌پرسند که آیا نباید مسئولان ما در قبال وعده‌هایی که به مردم می‌دهند، پاسخگو نیز باشند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر عدم تکمیل پل روگذر جانبازان کرج که در ابتدای جاده پر تردد چالوس قرار دارد، مشکلات بسیاری برای شهروندان و همچنین مسافرانی که قصد عبور و مرور از این جاده را دارند، ایجاد کرده است.

خبرنگار فارس طی روزهای اخیر تلاش کرد تا با مسئولان شهرداری به ویژه شخص شهردار درباره علل عدم تکمیل این پروژه گفت‌وگویی را انجام دهد که متاسفانه آنها پاسخگوی تلفن‌های خود نبودند.
کد مطلب: 9961
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *