۰
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۲

اسلام آباد پيش‌شرط‌‌هاي كرزاي را نپذيرفت

پاكستان با انتقاد شديد از اظهارات رئيس‌ جمهوري افغانستان براي الحاق پيش‌شرط‌هايي به بسته پيشنهادي همكاري‌ استراتژيك ميان كابل و اسلام‌آباد، گفت: پيش‌شرط هاي كرزاي را نمي‌پذيريم.
به نوشته روزنامه اكسپرس تريبون، حامد كرزاي، رئيس‌ جمهوري افغانستان هفته‌ گذشته در يك كنفرانس خبري اعلام كرد، اين پيش‌شرط‌ها در مذاكرات براي توافق‌هاي استراتژيك با پاكستان مطرح مي‌شود و بايد به اين بسته همكاري‌هاي استراتژيك پيوست شود.

حامد كرزاي با فهرست كردن برخي از اين شروط خواستار توقف حمايت از تروريسم، عدم حمايت از عاملان انتحاري، عدم مداخله نظامي در امور داخلي افغانستان كه منجر به كشته شدن غيرنظاميان مي‌شود، شد.

رئيس‌ جمهوري افغانستان افزود: بلافاصله پس از آنكه دولت پاكستان به ما در مورد انجام اين شروط اطمينان دهد، دولت كابل نيز به انجام همكاري‌هاي دوستانه با اسلام‌آباد و مقابله با تروريسم و فعاليت‌هاي تروريستي مي‌پردازد.

اين در حالي است كه اسلام‌آباد شديدا چنين پيش‌شرط‌هايي را از سوي دولت كابل رد كرده و آنها را "نابه‌جا و بي‌اساس" خوانده است.

سخنگوي وزارت امور خارجه پاكستان نيز در بيانيه‌اي اعلام كرد: اسلام‌آباد به انجام مذاكراتي مسئولانه و سنجيده با كابل تمايل دارد و بايد از هرگونه ديپلماسي رسانه‌اي اجتناب كرد.

اين سخنگو همچنين افزود: پيشنهاد توافق همكاري‌ استراتژيك توسط حامد كرزاي در جريان نشست سه‌جانبه كه اخيرا در حاشيه شصت و هفتمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورك صورت گرفت، مطرح شد.
کد مطلب: 9967
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *