۰
جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۴

اسپاسم عقلی سعودی

علی ودایع
حنای سعودی برای کاخ سفید رنگی ندارد و عربستان در وضعیت احتضار قرار گرفته است. در جریان نسیم بهارعربی همه دانستند که با تغییر دکترین ایالات متحده ، تاریخ انقضای دیکتاتوری سعودی به سر رسیده است.
اسپاسم  عقلی سعودی
حنای سعودی برای کاخ سفید رنگی ندارد و عربستان در وضعیت احتضار قرار گرفته است. در جریان نسیم بهارعربی همه دانستند که با تغییر دکترین ایالات متحده ، تاریخ انقضای دیکتاتوری سعودی به سر رسیده است. به لحاظ رفتار شناسی ، دیکتاتوری عربستان به دلیل فقدان فاکتورهای اولیه مقبولیت و مشروعیت همواره با رفتارهای هیستریک واکنش نشان می دهد.
آنها که همواره با استفاده از ایران هراسی حیات خود را تضمین کرده بودند ؛ همانند رژیم صدام همه هست و نیست خود را به آتش کشیده اند. شعله های تروریسم تکفیری انسان های بی گناه را سلاخی می کند.
تفاهم هسته ای برجام ایران اتفاقی بود که پازل مرگ سعودی را پررنگ تر کرد.ریاض به شکلی جنون انگیز با توسل به جنایت جنگی علیه یمن وارد عمل شد اما در حقیقت زرادخانه های لوکس سعودی از حوثی ها شکست خورد. ناتوانی تحقیرآمیزعربستان در تسخیر صنعا جنون سعودی را به اسپاسم عقلی سعودی تبدیل کرده است.
نکته دردناک برای عربستان اینجاست که با استقراض سعودی از بازارهای جهانی ریاض رسما ورشکسته شده است. شیب انهدام درونی سعودی با اسپاسم عقلی ریاض درحال تشدید است تاجایی که سناریوهای پساسعودی در واشنگتن قطورتر از گذشته می شود. ریاض برای فرار از مهلکه نیازمند تبدیل جنگ نیابتی امروز به جنگ جهانی یا حداقل برخورد نظامی مستقیم آمریکا با ایران است.
آنچه که با عنوان شلیک نیروهای مردمی حوثی به ناو آمریکایی و همراهی موج رسانه های شیتیلی سعودی درباره ناوگان ایرانی در منطقه باب المندب بیان شده ، در حقیقت تله سعودی است. جنگ طلبان آمریکایی علی رغم آن که می دانند رژیم سعودی با اسپاسم عقلی در آستانه مرگ مغزی قرار دارد به دنبال راه حل جدیدی هستند. شاید ماجراهای جنگ سرد که درحال تکرار میان آمریکا و روسیه است در مورد واشنگتن با تهران نیز بروز و ظهور پیدا کند اما برخی عقلای واشنگتنی می دانند که رفاقت با تهران بیش از دشمنی برای آنها منفعت خواهد داشت. نکته حائز اهمیت اینجاست که تاکتیک های حساب شده جمهوری اسلامی هم مجال عمل به تله های سعودی را در باب المندب نداده است. ایجاد تنش های حساب نشده در روابط آمریکا با ایران اتفاقی است که در آستانه انتخابات الکترال 2016 را قطعا در واشنگتن و تهران مد نظر قرار گرفته خواهد شد.
کد مطلب: 62258
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *