; ?>; ?> ایران تا ابد هاشمی را کم خواهد داشت - مردم سالاری آنلاين
۱
سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۱

ایران تا ابد هاشمی را کم خواهد داشت

سمیرا قیاسی
اقیانوس بی انتهای سیاست، مردان و زنان متفاوتی را به خود دیده است. از آنان که درخششی کوتاه کرده و در مقطعی کم یا زیاد نام و یادشان مطرح بوده تا آنان که به وسعت تاریخ ماندگار شده اند.
ایران تا ابد هاشمی را کم خواهد داشت
اقیانوس بی انتهای سیاست، مردان و زنان متفاوتی را به خود دیده است. از آنان که درخششی کوتاه کرده و در مقطعی کم یا زیاد نام و یادشان مطرح بوده تا آنان که به وسعت تاریخ ماندگار شده اند. هرکس به وسعت بضاعت و داشته هایش در این اقیانوس چند صباحی در عمق یا سطح فرو رفته و سپس یا در حد نامی بر تارک کتب تاریخی مانده یا به وسعت تاریخ جاودانه شده است. یکی از نامهایی که در اقیانوس تاریخ ایران بی شک ابدی و ماندگار بوده وهست، نام مردی، زاده دیار کریمان است که نامش به نام ایران گره خورده و هر جا و هر عرصه ای را که بنگری نام و عملکرد او انکار ناپذیر است.
اکبر هاشمی رفسنجانی مردی است که نامش به نام ایران گره خورده . از دوران مبارزات ستمشاهی که طلبه جوانی بیش نبود و دوشادوش امام در عرصه مبارزات درخشید تا وقتی نهال نوپای انقلاب مدام در معرض چشم زخم حسودان بود و هر روز نهال برومندی به خاک و خون می غلطید، تا بحران 8 سال جنگ، که عبا و عمامه وانهاد و به میدان مبارزه شتافت و سپس در حالی که ایران از خمپاره و گلوله ، خسته و تکه تکه بود، سکاندار کشتی سازندگی شد تا وطن بی علمدار نماند و همه خستگی ها و دشواری بازسازی کشوری که هنوز خاک شهرهایش بوی تانک و گلوله می داد و دیوار خانه هایش پر از ترکش ها و رد خون زن و مرد مظلوم این سرزمین بود را به دوش کشید و ایران توانست در آن 8 سال نفسی تازه کند. اما ماموریت عظیم هاشمی به سالهای مبارزه و انقلاب و جنگ و سازندگی ختم نشد. او مرد عافیت طلبی پس از جهاد نبود و حتی وقتی کشور به ثبات نسبی رسید و 8 سال عمران و سازندگی کلید خورد سکان واننهاد و عرصه رها نکرد و محکم تر و قوی تر از همیشه در صحنه ماند تا دینش را به وطن تمام و کمال ادا کند. پس از دمیدن هوای آزادی اندیشه و بیان در کنار شمیم تازه ای که سید محمد خاتمی در هوای ایران دمید مردانه ایستاد و در عرصه حراست از آرمانهای ایران اسلامی این بار محکم تر از قبل ایران را در کنف حمایت خود گرفت.
این زاده کویربه حق دین بزرگی بر گردن ایران و انقلاب دارد چراکه در همه عرصه ها چونان عقابی تیزبین، جسم و روح را سپر حراست از وطن کرد تا چشم زخمی به ایران نرسد. او در کلیه عرصه ها و مسئولیتهایش همواره کوشید با رعایت اعتدال و مدارا و دقت نظر و نکته سنجی و با تعقل و خردورزی مانع اصابت طوفانهای تاریخ به کشتی ایران شود. او بارها و بارها خودش را و نام و اعتبار و آبرویش را سپر کرد تا وطن، وطن بماند. چه در سالهای سخت ریاست جمهوری چه در کرسی امام جمعه چه در صحنه مجلس و چه در مجمع مصلحت و حتی وقتی که او را به بهای حمایت از کاندیدای مردم مورد نقد و سرزنش قرار دادند...اما هاشمی محکم و مردانه ایستاد و سختی ها را به جان خرید اما قدمی عقب ننشست آنچنان که حتی با رد صلاحیتش در کاندیداتوری ریاست جمهوری خمی به ابرو نیاورد و گفت: این هم ادای دین بود و وظیفه داشتم بیایم و حالا برمیگردم به سنگر قبلی و از کشور دفاع می کنم...
همین ویژگیها از اکبر هاشمی رفسنجانی یک بزرگ زاده و بزرگ اندیش ، مردی ساخت که از امام تا رهبر از دوست تا دشمن از اصلاح طلب تا اصولگرا به احترامش قیام می کند و او را از ذخایر انقلاب و کشور می داند و کسی نیست که بتواند منکر ارزش ها و خدمات بی حد او به ایران شود. و اینک که جایش چنین ناگهانی خالی شده خلاء بزرگی در ایران و در عرصه سیاست و مدیریت کشور دیده می شود که قطعا با کس دیگری پر نخواهد شد.
مرد اعتدال و تدبر و اندیشه و تصمیم گیریهای روزها و عرصه های سخت اینک نیست و دیگر مانند او کسی نخواهد آمد که دارای چنان وجهه و اعتباری باشد که دوست و دشمن سر تعظیم فرود آورند و حرفش حرف باشد و قولش حجت....
و این صندلی تا ابد خالی خواهد ماند
روحت شاد مرد همه فصلهای ایران
کد مطلب: 65442
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *