۰
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۵

کی روش و داستان مدارا با سوریه

تیم ملی با سربلندی و افتخار از آوردگاه سئول به تهران بازگشت تا ثابت شود سبک و سیستم کارلوس کی روش خیلی خوب در تیم ملی جا افتاده است. حالا تیم ملی بدون اتکا به بازیکنان خاص یا نورچشمی خیلی خوب و روان بازی می کند و غیبت بازیکنانی چون پژمان منتظری، سیدجلال حسینی، مسعود شجاعی و ... هم باعث ضعف تیم ملی نمی شود.
کی روش و داستان مدارا با سوریه
تیم ملی با سربلندی و افتخار از آوردگاه سئول به تهران بازگشت تا ثابت شود سبک و سیستم کارلوس کی روش خیلی خوب در تیم ملی جا افتاده است. حالا تیم ملی بدون اتکا به بازیکنان خاص یا نورچشمی خیلی خوب و روان بازی می کند و غیبت بازیکنانی چون پژمان منتظری، سیدجلال حسینی، مسعود شجاعی و ... هم باعث ضعف تیم ملی نمی شود. کی روش نسل تیم ملی را آنطور که می خواهد تغییر می دهد و هیچ جنجال رسانه ای هم راه نمی افتد و نیازی هم نیست تا رسانه ها یا هواداران در این خصوص به سرمربی تیم ملی خط بدهند بلکه این مربی حرفه ای و درجه یک، خود پیشگام ایجاد تغییر و تحول در تیم ملی است.
قبلا وقتی بازیکنانی به پیراهن تیم ملی می رسیدند جدا کردن آنها از تیم ملی کار هر کسی نبود و واقعا بازیکن سالاری در تیم های ملی مان بیداد می کرد و دست آخر هم پس از کسب نتایجی فاجعه بار یک مربی جدید دل و جرات می کرد در تیم ملی خانه تکانی راه بیندازد! حالا به یمن وجود و درایت کی روش تیم ملی هر دوره و هر ماه پوست می اندازد و نو می شود و هیچ بازیکنی هم از حضور ثابت و ادامه دار خود در تیم ملی مطمئن نیست. در بازی نهم شهریور در سئول واقعا ملی پوشان ما خوب ظاهر شدند و چه بسا اگر تیم ملی از دقیقه 51 ده نفره نمی شد می توانستیم در این دیدار هم چشم بادامی ها را با شکست مواجه سازیم و اقتدار فوتبال ایران در قاره آسیا را به رخ حریفان بکشیم اما نباختن در دیداری که کره ای ها برای تصاحب سه امتیاز کامل آن به شدت برنامه ریزی کرده بودند نیز باعث افتخار فوتبال دوستان ایران شد.
حالا در گام پایانی دیدارهای مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه باید به مصاف سوریه ای برویم که شانس صعود دارد و تا اینجای رقابت ها نیز نتایج بدی نگرفته است و با 12 امتیاز در رده سوم مسابقات گروه A قرار دارد و با اینکه ازبک ها هم 12 امتیازی هستند اما سوریه نسبت به این تیم تفاضل گل بهتری دارد و می تواند با اگر و اما حتی مجوز حضور در مسابقات جام جهانی روسیه رابگیرد که سوری ها برای نیل به این هدف باید تیم ملی کشورمان را در ورزشگاه بزرگ و پیر آزادی شکست دهند.
همه می دانیم سوری ها در دیدار رفت با تکیه بر مسائل حاشه ای، از چنگ تیم ملی فرار کردند و شخص کی روش به شکست حریف در بازی خانگی سه شنبه 14 شهریور انگیزه بسیار مضاعفی دارد. در بین بازیکنان تیم ملی نیز انگیزه رقابت بالایی وجود دارد تا به نوعی مسافر روسیه باشند. از همه مهم تر حفظ رکورد کلین شیت در تمامی مسابقات مقدماتی جام جهانی موضوع ساده ای نیست که بتوان از آن صرفنظر کرد. تمامی این شواهد نشان می دهد ملی پوشان ما می توانند سوریه را در دیدار پایانی با شکست مواجه سازند و برای این کار از انگیزه بالایی نیز برخوردارند اما دلایل یا موانعی هم وجود دارند که می تواند باعث پیروزی و صعود احتمالی سوریه به مسابقات روسیه شود و آن هم دخالت مسئولان غیرورزشی در امور فوتبال است که احتمال دارد از انگیزه ملی پوشان برای رویارویی قدرتمندانه با سوریه در این دیدار بکاهد! با این حال مطمئن هستیم کی روش این مربی باکلاس و حرفه ای با هیچ کسی بر سر منافع تیم ملی معامله نمی کند و از هیچ کس برای مدارای احتمالی با سوریه حرف شنوی نخواهد داشت! حتی با هوشیاری ملی پوشان و بیداری رسانه ها به فرصت طلبان اجازه جولان داده نخواهد شد تا به فرض محال سناریویی مشابه با سناریوی کشک بادنجان و ... را در تیم ملی دنبال کنند و به هدف برسند!
ضمن اینکه با وجود رسانه های فضای مجازی جمع کردن حوادث اینچنینی نیز کار آسانی نخواهد بود و با اینکه برخی زمزمه های درگوشی در خصوص بازی پایانی تیم ملی مطرح می شود اما در عمل نمی توان به اجرا و پیاده شدن آن خوشبین بود که امیدواریم ملی پوشان کشورمان در دیدار پایانی نیز اقتدار خود را نشان دهند و با کسب بردی شیرین و بسته نگه داشتن دروازه تیم ملی نام ایران عزیز را برای مدت های طولانی در تاریخ این مسابقات ثبت کنند و صعودی مقتدرانه و خاطره انگیز به جام جهانی داشته باشیم.
 
کد مطلب: 73905
برچسب ها: کی روش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *