کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راه مقابله با زیاده‌خواهی دشمنان

کرم محمدی*

2 مهر 1396 ساعت 12:57

هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در روزهای پایانی شهریور ماه سال‌جاری با حضور سران و مقامات کشورهای مختلف جهان برگزار گردید. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا یکی از سخنرانان این نشست بود.


هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در روزهای پایانی شهریور ماه سال‌جاری با حضور سران و مقامات کشورهای مختلف جهان برگزار گردید. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا یکی از سخنرانان این نشست بود.
 وی در این سخنرانی مطالبی بر زبان جاری نمود که نه با شان و جایگاه ریاست‌جمهوری یک کشور و نه با منشور سازمان ملل متحد؛ همخوانی و سنخیت نداشت. رئیس‌جمهور آمریکا با چشم بستن بر حقایق و قلب واقعیات؛ عملا نشان داد که برای توافقات بین‌المللی که دولت‌های آمریکا زیر آن را امضا کرده‌اند؛ ارزش و احترامی قائل نیستند. ترامپ بخشی از سخنرانی خود را به جمهوری اسلامی ایران اختصاص داد. تاملی بر آنچه او گفت؛ نکات ذیل را به ذهن متبادر 
می‌کند.
1- جمهوری اسلامی ایران یکی از قربانیان اصلی تروریسم کور بوده و بیش‌از 17000 شهید در این راه تقدیم نموده است؛ تروریست‌هایی که تا به مرفق دستانشان به خون فرزندان و خادمان ملت ایران آغشته است؛ در پناه دولت آمریکا و همپیمانانش جا خوش کرده‌اند. رئیس‌جمهور آمریکا با وقاحت نظام جمهوری اسلامی را متهم به حمایت از تروریسم می‌نماید و فراموش می‌کند که گروه‌های قاتل و خون‌ریزی مانند طالبان و سپس القاعده و امروز تکفیری‌ها دست آموز؛ تربیت شده و مورد حمایت سرویس‌های جاسوسی آمریکا و رژیم‌های هم‌پیمان کاخ سفید 
هستند.
2- فاسدترین و دیکتاتورترین رژیم‌های منطقه که حتی یکبار هم در آنها انتخابات برگزار نشده و در قرن 21 به صورت دائم‌العمر و موروثی اداره می‌شوند؛ احزاب و جریانات سیاسی حق فعالیت نداشته و اصولا از دموکراسی  و آزادی بیان و حق انتخاب و... خبری نیست و زنان در این کشورها حتی حق رانندگی هم ندارند؛ دوستان صمیمی و هم پیمانان استراتژیک آمریکا در منطقه خاورمیانه هستند. کاخ سفید بالاترین مراودات اقتصادی و روابط دیپلماتیک را با این دسته از کشورها دارد. رئیس‌جمهور‌ آمریکا در سخنرانی خود هیچ اشاره‌ای به آنها ننمود و برعکس جمهوری اسلامی ایران را به دیکتاتوری متهم کرد. کشوری که کمتر از چهار ماه قبل شاهد برگزاری انتخاباتی کاملا رقابتی بود و ساکنانش با حضور 73 درصدی؛ آن را رقم زدند.
3- دولت آمریکا رژیم‌هایی که مروج و مجری تروریسم دولتی و سازمان یافته هستند مانند رژیم صهیونیستی که بیش‌از شصت سال است ده‌ها هزار نفر از مردم فلسطین را قتل عام؛ میلیون‌ها نفر را آواره سایر نقاط جهان؛ هزاران نفر را اسیر و زندانی؛ خانه‌هایشان را ویران؛ مزارعشان را تخریب و... می‌نماید و رژیم آل‌سعود که برخلاف تمامی قواعد و مقررات بین‌المللی تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشور یمن را مورد تجاوز قرار داده و طی سه سال اخیر همان سیاست‌های رژیم اشغالگر قدس را در این کشور فقیر دنبال می‌نماید؛ به صورت رسمی و از نظر مالی؛ تسلیحاتی؛ تبلیغاتی و نظامی مورد حمایت قرار می‌دهد.
حال رئیس‌جمهور چنین کشوری که حامی اصلی و مشوق قتل و خون‌ریزی و اجرای سیاست سرزمین سوخته و نسل‌کشی سازمان یافته در جهان است؛ جمهوری اسلامی ایران را به تعقیب مسیر مرگ و نابودی در سایر نقاط جهان متهم می‌نماید.
4- دونالد ترامپ در این سخنرانی از مردم ایران و لزوم حمایت از آنان سخن گفت. اما مردم ایران فراموش نکرده‌‌اند که 38 سال است توسط راه یافتگان به کاخ سفید تحت محاصره شدید اقتصادی قرار داشته و دارند؛ صدام حسین جنگ تحمیلی هشت ساله را با تحریک و سپس حمایت همه جانبه کاخ سفید علیه ملت ایران کلید زد؛ مردم ایران فراموش نکرده و نخواهند کرد آواکس‌های آمریکایی که در زمان جنگ در عربستان مستقر شده بودند؛ لحظه به لحظه عکس محل استقرار فرزندان رزمنده آنان را به ارتش صدام ارائه می‌نمود؛ هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری بر فراز خلیج‌فارس توسط ناو جنگی ایالات متحده آمریکا و شهادت 290 انسان بی‌گناه و سپس تشویق فرمانده‌ای که فرمان این جنایت را صادر کرده بود؛ داغی است که هرگز هیچ ایرانی با شرفی آن را از یاد نخواهد برد؛ تحریم‌ دارویی ملت ایران و زجر بیماران خاص موضوعی نیست که مرور زمان آن را به ورطه فراموشی بسپارد؛ بلوکه کردن دارایی‌های ایران؛ غصب اموال این ملت در آمریکا با صدور آرای دادگاه‌های این کشور و... همگی نشان می‌دهد که این سخن دونالد ترامپ اشک تمساحی بیش  نیست. مردم ایران برخوردار از شعور و بلوغ بالای سیاسی و اجتماعی هستند و می‌دانند کسی که حتی امضای مقامات کشورش بر پای برجام را نمی‌پذیرد؛ نمی‌توان به سخنان و ادعاهای او اعتماد کرد.
5- دونالد ترامپ در این سخنرانی به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا از حقوق بشر و دموکراسی سخن گفت اما فراموش کرده است که ایجادکنندگان و زندانبانان و شکنجه‌گران زندان‌های مخوف و قرون وسطایی گوانتانامو در کوبا؛ ابوغریب در عراق و افغانستان که تجسم عینی ظلم؛ قلدرمآیی؛ شکنجه و اقدامات فرامرزی است؛ نمی‌تواند مدعی حمایت از دموکراسی و حقوق بشر و آزادی خواهی و مخالف با ظلم و بیدادگری جلوه نماید.
6- نشست هفتاد و دوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد و سخنرانی ترامپ در آن؛ چهره واقعی سردمداران آمریکا در عدم پایبندی به تعهدات بین‌المللی؛ خوی جنگ طلبی؛ تلاش برای ایجاد ناامنی در جهان؛ استفاده از زبان تهدید و تهمت به بهترین وجه ممکن به نمایش گذاشت. موضع‌گیری منفی مقامات کشورهای مختلف جهان و به ویژه اروپایی‌ها و شخصیت‌های سیاسی داخل آمریکا نسبت به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا و از طرف دیگر استقبال توام با خوشحالی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در کشتار مردم و خلق صحنه‌های هولناک جنایت و تضییع حقوق بشر گوی سبقت را از همگان ربوده است؛ نشان از تنهایی و غربت سیاست‌های ترامپ در عرصه دیپلماسی جهانی دارد.
7- سخنان متین؛ منطقی و منطبق با اصول و ارزش‌های اسلامی و انسانی و قواعد بین‌المللی آقای دکتر حسن روحانی ریاست‌جمهوری اسلامی ایران در این مجمع به خوبی سیاست‌های دو دولت و منش دو رئیس‌جمهور را در منظر افکار عمومی جهانیان آشکار نمود. منتخب ملت ایران در این اجلاس و همچنین در نشست‌های خبری خوش درخشید و چهره واقعی ملتی بزرگ؛ ریشه‌دار در تاریخ و صلح‌طلب و منطقی اما وطن دوست و متحد و مقاوم در برابر هر گونه زیاده طلبی و قلدرمآبی را تبیین و تشریح 
نمود.
هتاکی‌ها؛ دروغ‌پردازی‌ها و تهمت‌های ترامپ را با منش اسلامی و ایرانی  پاسخ داد و از توان و قدرت دفاعی ملت خویش قاطعانه دفاع نمود. پایبندی جمهوری اسلامی ایران را از منظر احترام به حقوق بین‌الملل به برجام مجددا مورد تاکید قرار داد و در عین حال گفت که برای هر اقدامی پاسخ و راهبرد مناسب را پیش‌بینی کرده است. شیخ دیپلمات ملت ایران با زبان دیپلماسی نشان داد که کدام دولت و منتخبان کدام ملت خوی یاغی‌گری؛ زیر پا نهادن قواعد و مقررات بین‌المللی؛ تهدید صلح و امنیت جهانی را نمایندگی می‌کند و کدام رئیس‌جمهور برآمده از رای ملت خویش؛ منادی صلح؛ آرامش و رعایت مقررات بین‌المللی و حقوق بشر است.
اینک که دیوانه‌ای در کاخ سفید حاکم گردیده و به صراحت عدم صداقت و پایبندی خویش را به توافقنامه‌ای که دولت آمریکا پای آن را امضا نموده و شورای امنیت سازمان ملل آن را به رسمیت شناخته است؛ اعلام می‌نماید؛ انسجام و همگرایی داخلی و تلاش برای خدمت و نوکری به مردم؛ احترام به خواست اکثریت و حفظ حقوق اقلیت می‌تواند مسیری راهگشا و موفقیت‌آمیز در برابر زیاده‌خواهی‌های مخالفان جمهوری اسلامی محسوب گردد.
*مدیرکل سیاسی استانداری کرمانشاه


کد مطلب: 74373

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/note/74373/راه-مقابله-زیاده-خواهی-دشمنان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir