۰
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۶
تیتر جدید کیهان پس از تذکر گرفتن از هیات نظارت بر مطبوعات

کیهان دست بردار نیست!

کیهان دست بردار نیست!
روزنامه کیهان که دیروز در تیتر یک خود مدعی شده بود هدف بعدی انصارالله یمن، بعد از عربستان، دوبی است و به خاطر این تیتر از هیات نظارت بر مطبوعات تذکر گرفت، امروز (سه شنبه) هم بر تیتر دیروز خود پافشاری کرد و تیتر زد : مصالح ملی در حمایت از مظلومان یمن است نه نگرانی برای برج های دوبی.
 
به گزارش مردم سالاری آنلاین، تیتر دیروز کیهان از این جهت مورد توجه قرار گرفت که انصار الله یمن، در مقابل ائتلاف عربی به رهبری عربستان، از حمایت ایران برخوردار است و هرگونه تحرک این گروه، درست یا غلط به نام ایران نوشته می شود. شاید به همین دلیل هم بود که حتی فرماندهان نظامی ایران، دو روز پیش، ایرانی بودن موشکهای شلیک شده به سمت عربستان را تکذیب کردند. اما تیتر دیروز کیهان، ناگهان ورق را برگرداند. جالب اینجاست که وقتی هیات نظارت بر مطبوعات به روزنامه کیهان تذکر داد، کیهان امروز هم به تیتر دیروز خود تاکید کرد و در توجیه بسیار عجیبی مدعی شد مصالح ملی در نگرانی برای برج های دوبی نیست! گویا منتقدان تیتر دیروز کیهان، نگران برج های دوبی بودند! که البته هر فرد دارای منطقی می داند که بحث، بر سر منافع ملی کشورمان است که صلاح نیست در شرایط کنونی منطقه، چنین بر طبل جنگ کوفته شود و موضعی این چنین صریح و هجومی از سوی روزنامه ای که تریبون اصلی افراطیون اصولگرا محسوب می شود مطرح گردد.
 
دیروز خیلی ها پرسیدند اگر چنین تیتری را یک روزنامه اصلاح طلب می زد چه برخوردی با آن روزنامه می شد؟ اما امروز می توان سوال مهمتری را مطرح کرد : اگر روزنامه ای اصلاح طلب، این چنین که امروز روزنامه کیهان تذکر هیات نظارت بر مطبوعات را به سخره گرفته با نظر هیات نظارت بر مطبوعات برخورد می کرد، چه سرنوشتی داشت؟ پاسخ روشنتر از آن است که به بیان آید. اما گویا مصونیت آهنین روزنامه کیهان را پایانی نیست. روزنامه ای که به همه توهین می کند، هر کسی را که خواست جاسوس معرفی می کند، خود را خط کش نظام برای تعیین صف بندی خودی و غیرخودی جا می زند، و هیچکس هم با آن برخورد نمی کند یا نمی تواند برخورد کند. اما روزی که کیهان در همین گودال هایی که برای دیگران کنده، سقوط کند چندان دیر نیست...
حمیدرضا شکوهی
کد مطلب: 76653
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *