۱
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۹
یادی از یک برنامه تلویزیونی درباره رمز پیشرفت سعید مرتضوی

وقتی سعید مرتضوی باتقوا بود!

نزدیک یازده سال پیش ،قاضی سعید مرتضوی دادستان تهران بود و فرزاد حسنی مجری برنامه کوله پشتی تلویزیون ؛ آنوقت ها صدا وسیما وضعیتی مثل امروز داشت و همانطور که این روزها مهران مدیری مجبور است میهمان ایمان مرآتی شود و به حرفهایش گوش کند ، فرزاد حسنی هم روبروی سعید مرتضوی نشانده شد .
سعید مرتضوی تقوا را رمز پیشرفت سریع خود می دانست
سعید مرتضوی تقوا را رمز پیشرفت سریع خود می دانست
نزدیک یازده سال پیش ،قاضی سعید مرتضوی دادستان تهران بود و فرزاد حسنی مجری برنامه کوله پشتی تلویزیون ؛ آنوقت ها صدا وسیما وضعیتی مثل امروز داشت و همانطور که این روزها مهران مدیری مجبور است میهمان ایمان مرآتی شود و به حرفهایش گوش کند ، فرزاد حسنی هم روبروی سعید مرتضوی نشانده شد . نمی دانم سوالات فرزاد حسنی از مرتضوی هم مثل سوالات مدیری از مرآتی دیکته شده بود یا نه ؛ اما از جمله سوالاتی که حسنی از مرتضوی پرسید ، یکی این بود که آقای مرتضوی شما ده سال از من بزرگتر هستید ولی خیلی بیشتر از این ده سال از من جلوتر هستید و پیشرفت کرده اید ، چطور چنین پیشرفتی کرده اید ؟!
 
سعید مرتضوی  با آن پیراهن یقه بسته و محاسن مرتب ، نگاهی عاقل اندر سفیه به فرزاد حسنی انداخت و گفت : تقوا ، جلو بودن به تقواست ، نه مناصب دنیوی ! فرزاد حسنی هم لابد باید اینجا ساکت می بود تا سخن اسطوره تقوای آن روزها بیشتر به دل بینندگان شبکه سه سیما بنشیند . همانوقت روزنامه نگارانی بودند که با تمام وجود بی تقوایی و خدا نشناسی سعید مرتضوی را لمس کرده بودند اما مگر می توانستند حرفی بزنند ؟ روزنامه نگاران در آن روزها متهم بودند به اینکه ستون پنجم دشمن هستند و به قول علامه ای متقی تر از مرتضوی ، معاون سازمان سیا با چمدان پر از پول وارد کشور شده و بین آنها دلار توزیع کرده است .
 
حالا که چرخ روزگار چنان گشته که تشت رسوایی مرتضوی از بام افتاده و او متواری است، کاش حامیان آن روزهای قاضی مبسوط الید پایتخت ، جرات داشتند یکبار دیگر آن برنامه کوله پشتی را در خلوت خودشان ببینند تا لااقل یادشان بیفتد چقدر فریب ریاکاری امثال مرتضوی را خورده اند ، همانطور که سالها فریب احمدی نژاد را خوردند که در این زمینه ها استاد مرتضوی است ؛ تا شاید به این ترتیب این احتمال را بدهند که فریب خیلی های دیگر را هم خورده اند که هنوز هم با یقه های بسته و محاسن مرتب ، در مراکز قدرت حضور دارند و چه ها که نمی کنند .
 
دیدن آن برنامه و شنیدن حرفهای مرتضوی برای منتقدان آن سالهای این قاضی نمونه ، برای آنهایی که روز به روز از قدرت دور و دورتر شده اند و عطای سیاست و ریاست را به لقایش بخشیده اند ، چیزی ندارد ؛ آنهایی که هم آن سالها سعید مرتضوی را به درستی می شناختند و هم الان سعید مرتضوی های باقیمانده در قدرت را می شناسند ؛ اما طنز روزگار این است که به این منتقدان همیشگی سعید مرتضوی ها ، انگ ساده لوحی و بی بصیرتی و فتنه گری می زنند و به حامیان و برکشندگان سعید مرتضوی ، انقلابی و بابصیرت و هوشیار می گویند ! کاش یک لحظه آنهایی که این القاب را باور کرده اند ، فکر می کردند که نکند این وارونه گویی ها هم ساخته و پرداخته سعید مرتضوی ها است و آنها هنوز هم دارند به امثال مرتضوی ها خدمت می کنند !
محمدحسین روانبخش
 
کد مطلب: 84911
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *