۳
۰
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۱۲
قهرمانان جودو و کاراته بدون تیم و پاداش ماندند اما ...

فوتبالیستها پورشه سوار می شوند

پورشه پانامرا تبدیل به اتومبیل مورد علاقه فوتبالیستهای ایرانی شده است
پورشه پانامرا تبدیل به اتومبیل مورد علاقه فوتبالیستهای ایرانی شده است

این جمله بارها به گوشمان خورده است که «پول، پول می‌آورد!» و واقعیت نیز همین است. حالا مصداق این واقعیت را در ورزش نیز می‌‌توان به خوبی دید.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، یک جای شهر قهرمانان جودوی آسیا و جهان بدون تیم مانده‌اند و در گوشه‌ای دیگر از همین شهر فوتبالیست‌هایی هستند که علاوه بر قراردادهای چند صد میلیونی و حتی میلیاردی، کارهای اقتصادی پولسازی نیز انجام می‌دهند.
خبر اول: جودوکاران و مربیان تیم گاز فجر جم بدون تیم مانده‌اند. این تیم که فصل قبل و در فینالی حاشیه‌ای مقابل استقلال قهرمان لیگ برتر جودو شده بود، امسال و به دلیل تصمیم‌ مدیران پالایشگاه گاز فجر قصد حضور در لیگ جودو را ندارد. این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که مسوولان تیم جودو گاز در سازمان لیگ جودو ثبت نام کرده و حتی در مراسم قرعه‌کشی نیز شرکت کرده بودند. اما در فاصله پنج روز مانده به فصل جدید لیگ جودو مسوولان پالایشگاه اعلام می‌کنند که در مسابقات لیگ جودو شرکت نخواهند کرد و به جای آن در فوتبال تیمداری خواهند کرد. نتیجه این نوع تصمیم‌گیری خلق‌الساعه هم بدون تیم ماندن جودوکاران و مربیان این تیم است چرا که به دلیل کمبود وقت و اینکه سایر تیم‌ها نفرات خود را جذب کرده‌اند و به قول معروف تیمشان را بسته‌‌اند دیگر نمی‌توانند با تیمی قرارداد ببندند. به این ترتیب اعضای تیم جودو گاز فجر هم که بیشتر آنها قهرمان جودو و همچنین جوجیتسو آسیا و جهان هستند، از حضور در لیگ و دریافت همان ۱۰-۱۱ میلیون تومان هم محروم شدند!
خبر دوم: تیم ملی کاراته چندی پیش در مسابقات جهانی فرانسه با کسب چهار مدال طلا، نقره و برنز موفقیت‌های بزرگی به دست آورد و ناکامی‌های دو دوره گذشته این رقابت‌ها در ژاپن ۲۰۰۸ و بلگراد ۲۰۱۰ را پایان بخشید. پیش‌از اعزام تیم ملی به پاریس مسوولان فدراسیون کاراته قول دادند به نفراتی که مدال طلا کسب کنند ۲۰ میلیون تومان پاداش خواهند داد که با این حساب باید به «امیر مهدی‌زاده» جوان شایسته قمی که قهرمان وزن ۶۰- کیلوگرم کاراته دنیا شد، این پاداش تعلق بگیرد اما علی‌رغم گذشت حدود ۲ ماه از مسابقات چهانی کاراته نه مسوولان فدراسیون کاراته نه مدیران وزارت ورزش هیچ گونه تقدیری از مهدی‌زاده و سایر مدال‌آوران کشورمان انجام نداده‌اند!
خبر سوم: افتخار آفرینی‌های کشتی‌گیران فرنگی کار ایران در المپیک ۲۰۱۲ لندن به این زودی‌ها از خاطر جامعه ورزش و مردم محو نخواهد شد. اما علی‌رغم این حضور موفقیت‌آمیز ملی‌پوشان کشتی فرنگی در المپیک لندن، هنوز جوایز و پاداش‌های آنها پرداخت نشده و این در حالی است که تا چندی دیگر مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در تهران برگزار خواهد شد. حالا داستان بی‌محبتی‌ها در حق«محمدبنا» هم که دیگر جای خود دارد!
خبر چهارم:‌ این تمام ماجرا نیست و بسیاری از قهرمانان رشته‌های مختلف (غیر از فوتبال) با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند و علیرغم مدال‌های ارزشمندی که از مسابقات آسیایی،‌ جهانی و المپیک به ارمغان آورده‌اند، افتخاراتشان کمتر به چشم می‌آید. قهرمانان جودو، کاراته و خیلی رشته‌های دیگر حتی والیبال و بسکتبال از این دسته هستند!
خبر پنجم و جالب‌تر از همه: دیگر کسی پیدا نمی‌شود که از قراردادهای نجومی و طبیعتا زندگی مرفه فوتبالیست‌ها خبر نداشته باشد. اما بعضی خبرها آدم را واقعا متاثر می‌کند، نه از این جهت که حق یک فوتبالیست این نوع زندگی نیست، بکله مقایسه آن با قراردادها و مسائل اقتصادی سایر قهرمانان رشته‌های ورزشی دیگر است. در بین اتومبیل‌های گرانقیمت و لوکس امروزی اتومبیل «پورشه» این روزها مشتریان خاص خود را دارد که البته بخشی از این مشتریان فوتبالیست‌ها هستند. اتومبیل تعدادی از بازیکنان مطرح فوتبال پورشه مدل «پانامرا» است که در حدود ۶۵۰ میلیون تومان قیمت دارد و برخی از فوتبالیست‌هایی که چنین اتومبیلی دارند (که البته احتمالا اتومبیل‌های دیگر نیز دارند) از پورشه گرانقیمت خود درآمدزایی نیز می‌کنند و آن را روزانه بین ۵ تا ۷ میلیون تومان کرایه می‌دهند که اگر در طول یک ماه فقط چند روز از آن اینگونه درآمدزایی کنند، به اندازه کل قراردادهای اعضای یک تیم جودو یا کاراته است. البته این تنها بخشی از کارهای اقتصادی یا به قول معروف«بیزینس» اهالی فوتبال است، اما قهرمانان سایه رشته‌های ورزشی با کلکسیونی از مدال‌های آسیایی، جهانی و المپیک...! فقط می توان تاسف خورد.

کد مطلب: 18393
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


ینی عالیییییی دمتون گرم ممنون
نادر افشاری
Iran, Islamic Republic of
آقا کجای کارید ... این پورشه ها و این درآمدها بخش کوچیکی از ثروت این آقایونه ... اینکه کسی پولدار باشه بد نیست ، اما این فوتبالیستهایی که اصلا در سطح فوتبال حتی درجه 2-3 آسیا هم نیستند ، خیلی به آدم فشار میآد که این پولها رو درميارن ...
بیدار
الحق که حرف دل ما را زدید. حالا برید به وزیر محترم ؟؟؟!!!! ورزش بگوئید با چه توجیهی به بازکنان تیم ملی بعد از بازی با تیم دوم کره و با گل شانسی نفری 20 میلیون پول این مردم را می دهید. هر کس حتی ذره ای از فوتبال سر در بیاورد می داند که تیم ما در برابر تیم ذخیره های کره کم آورده بود و پس از آن همه حمله کره ای ها تیر دروازه ما را نجات دهد و با دو تا حمله یک گل شانسی زده شد