۰
سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۷
آسمان ليگ آبی شد

پايان نيم فصلی پر از حواشی

روز دوشنبه هفته پانزدهم ليگ برتر با بازي ميان مدعيان صدرنشيني به پايان رسيد و در کمال شگفتي سپاهان از پس شمس آذر قزوين برنيامد و پرسپوليس نيز در رفسنجان مقابل مس متوقف شد.
پايان نيم فصلی پر از حواشی
گروه ورزشي- محمدحسين يزدي: روز دوشنبه هفته پانزدهم ليگ برتر با بازي ميان مدعيان صدرنشيني به پايان رسيد و در کمال شگفتي سپاهان از پس شمس آذر قزوين برنيامد و پرسپوليس نيز در رفسنجان مقابل مس متوقف شد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،اين ديدارها براي دو تيم بالاي جدولي بسيار حائز اهمت بود چون با برد استقلال در برابر پيکان اين تيم بعد از بازگشت 4 امتياز سپاهان و يک امتياز پرسپوليس صدرجدول را به سپاهان داده و با تفاضل گل بيشتر در رده دوم ايستاده بود.
اما پس از حواشي مختلفي که بعد از داربي ميان تيم‌هاي استقلال و پرپوليس ايجاد شده بود و دو تيم به حاشيه رفته بودند، برد براي پرسپوليس بسيار مهم بود و از سوي ديگر سپاهان مي‌خواست که جايگاه خود را در صدر جدول حفظ کند.
اما بعد از برگزاري هفته پانزدهم ليگ برتر و مسابقات باقي مانده از اين هفته استقلال با 32 امتياز در صدر جدول باقي ماند و آسمان ليگ در پايان نيم فصل آبي شد. پس از اين ديدارها تعطيلات نيم نفصل آغاز خواهد شد و تيم ملي نيز براي حضور در مسابقات جام ملت‌هاي آسيا به قطر سفر خواهد کرد و پس از آن ليگ برتر دوباره آغاز مي‌شود.
ديدارهاي روز گذشته نيز خالي از حواشي نبود و برخي از مربيان و بازيکنان تيم‌هاي شمس آذر، پرسپوليس، مس رفسنجان و سپاهان نسبت به داوري‌ها اعتراضاتي داشتند.
در پايان ديدار پرسپوليس و مس رفسنجان يحيي گل محمدي در نشستي خبري گفت: ما نتوانستيم آن طور که بايد و شايد آماده مسابقات شويم. نيم‌فصل دشواري را پشت سر گذاشتيم. در نقل و انتقالات نتوانستيم آن طور که بايد و شايد يار بگيريم. جنگ‌هاي رسانه‌اي را باختيم. در همه جنگ‌هاي بيرون از زمين شکست خورديم و فقط در داخل زمين پيروز شديم. در پرسپوليس بايد آدم‌هاي قوي حضور داشته باشند که بتوانند قهرماني به دست بياورند. در نهايت نيم‌فصل دشواري براي ما بود. گرفتن 30 امتياز کار بسيار بزرگي بود. از همه بازيکنان تشکر مي‌کنم. آن‌ها با جان و دل بازي کردند. با توجه به مشکلات مالي و امکانات، آن‌ها تلاش کردند. متاسفانه بايد بگويم که با اين شرايط من به شخصه نمي‌توانم ادامه دهم. من سه ماه پيش مشکل قرارداد داشتم که با باشگاه فسخ کردم اما يک حرکت دلگرم‌کننده از طرف باشگاه انجام نشد. از همين جا از همه پرسپوليسي‌ها تشکر مي‌کنم و همه‌شان را به خداي بزرگ مي‌سپارم و براي فرد جديد آرزوي موفقيت مي‌کنم.
در عين حال عليرضا بيرانوند در پاسخ به اين سوال که آيا با يحيي گل‌محمدي پس از استعفا صحبتي داشته است يا خير، گفت: حرف ما بازيکنان اين بود که چرا آقاي گل‌محمدي با ما صحبت نمي‌کند. يعني چرا او قبل از اعلام تصميمش چيزي به ما نگفته بود. خود من اين موضوع را نمي‌پذيرم؛ چرا که ممکن است او به کارش ادامه بدهد. حال اگر استعفا داده چرا در رختکن براي بازيکنان پنج دقيقه صحبت نکرد؟ خود ما هم نمي‌دانيم او قرار است در نهايت چه تصميمي بگيرد؛ چرا که تاکنون نامه استعفايش را به باشگاه نداده است.
اما از طرف ديگر رسانه رسمي باشگاه پرسپوليس اعلام کرد که اين باشگاه مخالفت خود را با اين تصميم اعلام کرده است.
باشگاه پرسپوليس همچنين اعلام کرد که بزودي نشستي را با گل‌محمدي برگزار مي‌کند.
مورايس هم ساز رفتن کوک کرد
اما در آن سوي ميدان نيز سپاهان شبي عجيب را در قزوين پشت سرگذاشت و نتوانست از سد رقيب شگفتي ساز خود رد شود و تن به شکست داد.
پيش از آغاز نيمه دوم بازيکنان سپاهان در اعتراض به قرار گرفتن تماشاگران شمس آذر نزديک به نيمکت اين تيم، حاضر به ورود به زمين نشدند و پس از مهيا شدن شرايط و با تاخير چند دقيقه‌اي راضي به حضور در زمين شدند.
نيمه دوم اين ديدار با حملات طلايي‌پوشان آغاز شد و مهاجمان سپاهان چند موقعيت روي دروازه تيم ميزبان ايجاد کردند اما نتوانستند بازي را به تساوي بکشانند.
ژوزه مورايس در اواخر اين ديدار با دريافت کارت زرد دوم از زمين بازي اخراج شد.
در اواخر بازي سپاهان به گل رسيد اما داور آن را به دليل آفسايد مردود اعلام کرد. اين تصميم با اعتراض شديد سپاهاني‌ها همراه شد به طوري که دسته‌جمعي به سمت کمک داور حمله‌ور شدند و بازي دقايقي متوقف شد.
در ثانيه‌هاي پاياني اين بازي که 102 دقيقه به طول انجاميد، سپاهاني‌ها معتقد بودند که داور بايد براي آنها پنالتي مي‌گرفت اما اين اتفاق رخ نداد تا باز هم شاهد اعتراض بازيکنان و نيمکت‌نشينان تيم اصفهاني باشيم.
حاصل اعتراض‌هاي سپاهاني‌ها در طول بازي اخراج ژوزه مورايس، سرمربي سپاهان و يکي ديگر از اعضاي کادر فني اين تيم بود.
سپاهان در نهايت از شمس آذر شکست خورد تا سومين باخت پياپي خود را تجربه کند. همچنين شاگردان مورايس صدرجدول را از دست دادند و موقتا در رده دوم ليگ قرار گرفتند.
پس از بازي گفته مي‌شد که بخاطر حواشي چند وقت اخير باشگاه سپاهان ژوزه مورايس رمربي اين تيم خشمگين شود و سه شکست پياپي او را مصمم‌تر کرده که از سپاهان جدا شود. مربي پرتغالي اين مساله را با باشگاه سپاهان در ميان گذاشته و حالا نيز احتمال جدايي اين مربي از سپاهان وجود دارد.
حتي سايت ترانسفر مارکت در پروفايل اين مربي پرتغالي، او را بدون تيم اعلام کرد تا جدايي او قريب الوقوع به نظر برسد.
باشگاه سپاهان از اين سرمربي پرتغالي خواسته به تعطيلات برود و پس از استراحت به ايران برگردد تا درباره ماندن يا جدايي اين مربي، دو طرف با هم مذاکره کنند و در نهايت به نتيجه نهايي برسند.
اما در ساعات بعد از روز گذشته منوچهر نيکفر، مديرعامل سپاهان در گفت‌وگو با ايسنا خبر از ادامه همکاري مورايس و اين باشگاه داد. طبق برنامه قرار است مورايس به پرتغال سفر کند تا پس از استراحت در کشورش، برنامه خود براي حضور در ليگ قهرمانان آسيا و نيم فصل دوم ليگ برتر را به باشگاه سپاهان اعلام کند.
بايد ديد در آغاز نيم فصل دوم ليگ برتر مسئولان برگزار کننده و فدراسيون فوتبال آيا مي‌توالنند بر حواشي‌هاي ايجاد شده در ليگ برتر فائق آيند يا اينکه همچنان موضوعات خارج از زمين فوتبال بر داخل غلبه دارد.
کد مطلب: 209210
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *