۴
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۹
بازتاب عکس احمدی‌نژاد و مادر چاوز در روزنامه‌ها

کدام روزنامه‌ها عکس جنجالی را چاپ کردند؟

تصاویری از شماره امروز روزنامه های شرق،مردم سالاری،آفتاب یزد و مغرب
تصاویری از شماره امروز روزنامه های شرق،مردم سالاری،آفتاب یزد و مغرب

عکس جنجالی محمود احمدی‌ نژاد و مادر هوگو چاوز، دیروز بازتاب فراوانی در رسانه‌ها داشت اما امروز(یکشنبه) اگرچه تعدادی از روزنامه‌ها به این موضوع پرداختند ولی فقط ۳ روزنامه این عکس حاشیه‌ساز را چاپ کردند.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، صبح روز یکشنبه، پایگاه خبری انتخاب، با انتشار عکس جدیدی که احمدی‌نژاد را در همان حالت عکس با مادر چاوز، در کنار یک پیرمرد شبیه به محمدالبرادعی نشان می‌داد، از رئیس‌جمهور پوزش خواست و اعلام کرد که عکس احمدی‌نژاد و مادر چاوز جعلی است. اما ظهر امروز، سایت انتخاب، این خبر را که بنا به اعلام این سایت، توسط یکی از کارکنان سایت و بدون اطلاع مدیران مربوطه روی سایت گذاشته شده بود تکذیب کرد و اعلام شد، عکس احمدی‌نژاد با آن پیرمرد جعلی و عکس احمدی‌نژاد و مادر هوگو چاوز واقعی است. سایت شبکه ایران وابسته به دولت نیز عکس احمدی‌نژاد و مادر چاوز را تایید کرد و نوشت: انتشار تصویری از همدردی رئیس جمهور با مادر هوگو چاوز بار دیگر بهانه ای برای حمله و توهین به رئیس جمهور فراهم کرده است. همانطور که در تصاویر ذیل مشخص است، دکتر احمدی نژاد همواره برای اعراض از دست دادن با زنان خارجی که با آداب اسلامی و ملی ایرانیان آشنا نیستند؛ از شگردی شناخته شده استفاده می کند که همان بالا آوردن دو دست به نشانه احترام است. در تصویر منتشر شده از برخورد رئیس جمهور با مادر هوگو چاوز نیز روشن است که رئیس جمهور همچون گذشته دستان خود را به نشانه احترام بالا آورده است اما این بار شگرد همیشگی دکتر احمدی نژاد با موفقیت روبرو نبوده و مادر داغدار چاوز در حالی که اشک از چشمانش سرازیر است، ناگهان دستان خود را بر روی دستان رئیس جمهور می گذارد ...
بازتاب عکس جنجالی در روزنامه‌ها
خبر جنجالی دست دادن احمدی‌نژاد با مادر چاوز، در برخی روزنامه‌های تهران بازتاب داشت. اگر چه تعدادی از روزنامه‌ها این خبر را منتشر کرده و حتی به عنوان تیتر اول روزنامه انتخاب کردند، اما فقط سه روزنامه، عکس مربوطه را چاپ کردند. روزنامه‌های شرق، مردم‌سالاری و آفتاب‌ یزد سه روزنامه‌ای بودند که این عکس را که توسط سایت شبکه ایران هم صحت آن تایید شده چاپ کردند، هرچند که این روزنامه‌ها، عکس را در صفحات داخلی خود منتشر کردند. روزنامه‌های اعتماد، بهار، مغرب، دنیای اقتصاد، جمهوری اسلامی، تهران امروز، ابتکار و آرمان نیز این خبر را چاپ کردند اما عکسی از آن منتشر نکردند. از این بین روزنامه مغرب، آن را به عنوان تیتر اول انتخاب کرد و سایر روزنامه‌ها، یا آن را تیتر اول نکردند، یا اینکه از منظر تکذیب مقامات دولتی، آن را منتشر نمودند که روزنامه آرمان و روزنامه ابتکار، از این بعد به این موضوع پرداختند.
آیا احمدی‌نژاد تکذیب می‌کند؟
پیش از این هم بارها تصاویری از احمدی‌نژاد پخش شده که یا خود او یا دولت، آن را تکذیب کرده‌اند که مصداق بارز آن، تصاویر دیدار او با آیت‌الله جوادی‌آملی و تشریح موضوع معروف «هاله‌نور» در سازمان ملل در آن دیدار بود که احمدی‌نژاد آن را تکذیب کرده‌ اما فیلم آن منتشر شده است. عکس جنجالی اخیر احمدی‌نژاد با مادر هوگو چاوز هم، همراه با فیلمی از آن منتشر شده که جای هیچگونه شک و شبهه‌ای در مورد واقعیت آن نمی‌گذارد. در این فیلم، وقتی مادر چاوز مقابل احمدی‌نژاد می‌ایستد، میرتاج‌الدینی که در کنار احمدی‌نژاد ایستاده، دو بار تلاش می‌کند احمدی‌نژاد را متوجه موضوعی کند و به نوعی دست او را می‌کشد اما احمدی‌نژاد توجهی نمی‌کند. باید دید که آیا احمدی‌نژاد از کنار این موضوع با بی‌تفاوتی عبور می‌کند یا اینکه آن را تایید یا تکذیب خواهد کرد. هرچند که سابقه نشان می دهد احمدی نژاد خیلی زود می تواند این گونه مسایل را تکذیب یا انکار کند.

کد مطلب: 25419
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *