۴
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۷
شوخی و جدیهای نوروزی و تکذیب تماس تلفنی

طعنه ای برای تداوم شوخی های احمدی نژاد و هاشمی

طعنه ای برای تداوم شوخی های احمدی نژاد و هاشمی

طی هفت - هشت سال گذشته و در آغاز هر سال ، روابط دولت – مجمع تشخیص مصلحت نظام یا به عبارت دیگر تعامل یا تقابل محمود احمدی نژاد با آیت الله هاشمی رفسنجانی موضوعی جذاب برای رسانه ها بوده و هست ؛ موضوعی که گویی کهنه نمی شود و هر سال جلوه هایی از آن در فروردین رخ می دهد!
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، مهمترین موضوع در این خصوص حضور یا عدم حضور احمدی نژاد در جلسات مجمع تشخیص مصلحت است . از سال ۱۳۸۴ که محمود احمدی نژاد در دور دوم انتخابات رقابتی سخت و نفس گیر با هاشمی رفسنجانی داشت ، این رقابت همواره به یاد احمدی نزاد مانده و ادامه یافته است و گویی آن را در قالب حضور یا عدم حضور در جلسات مجمع ادامه می دهد! جالب اینجاست که در این بین گاه و بیگاه احمدی نژاد در جلسات مجمع دیده شده است!
احمدی نژاد، باز هم غایب!
امسال، اولین جلسه مجمع تشخیص مصلحت به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی در روز ۱۷ فروردین برگزار شد اما غایب بزرگ این جلسه باز هم احمدی نژاد بود. احمدی نژاد که سال گذشته حضورش را در جلسات مجمع از سرگرفته بود، در اولین جلسه مجمع در سال ۹۲ به ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام نرفت تا خبر غیبت دوباره او بلافاصله در رسانه ها منتشر شود.
در طول این سالها تنها در سال ۸۷ بود که احمدی نژاد در اولین جلسه مجمع تشخیص در سال جدید حاضر شد و همین دستاویز شوخی هاشمی با وی شد. احمدي نژاد که پیش از آن در جلسات مجمع تشخيص مصلحت حضور نمي يافت، در اولين جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام در سال ۸۷ (سال نوآوری و شکوفایی )حاضر شد. ورود احمدي نژاد به اين جلسه در بين سخنراني هاشمي رفسنجاني رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره سال نوآوري و شکوفايي بود، که هاشمي هنگام ورود وي به شوخي گفت حضور احمدي نژاد در جلسه مجمع تشخيص نيز يکي از اين نوآوريهاي امسال است! این نوآوری در سالهای بعد ادامه نیافت و معلوم نیست که آیا این شوخی هاشمی در عدم حضورهای بعدی نقش داشته یا نه؟!
این عدم حضورها بعد از شوخی هاشمی با احمدی نژاد و بعد از حرفهای احمدی نژاد در مناظره معروف انتخاباتی ۱۳۸۸ درباره هاشمی رفسنجانی ، تا حدی ادامه یافت که رهبر انقلاب در حکم خود براي اعضای این مجمع در ۲۴ اسفند ۱۳۹۰، علاوه بر انتصاب آنها ، در پايان حکم ، از اعضاي جديد خواستند در جلسات و کميسيون هاي مجمع شرکت فعال داشته باشند:« اعضاي محترم اين دوره را به رعايت صلاح و سداد و اتقان و انصاف و جامعيت و رعايت مصلحت نظام به معناي اتم کلمه و حضور فعال در جلسات مجمع و کميسيونهاي مربوط توصيه کرده و توفيق آقايان را در اجراي مسئوليت مهمي که در دوره جديد بر دوش گرفته‌اند، مسئلت مي‌نمايم » اما وقتی اولین جلسه مجمع تشخیص مصلحت در نوزدهم فروردین ۱۳۹۱ تشکیل شد باز هم احمدی نژاد در جلسه حضور نداشت؛ اگر چه در طول سال ، گاهی احمدی نژاد در این جلسات دیده می شد! اینک در سال ۹۲ بازهم اولین جلسه مجمع بدون حضور احمدی نژاد برگزار شده اما در عوض خبری در روزهای آغاز سال درباره رابطه هاشمی – احمدی نژاد منتشر شد : سایت مشرق از قول «برخی اطرافیان هاشمی رفسنجانی» نوشت که آقای احمدی نژاد در تماس تلفنی با هاشمی رفسنجانی تحویل سال جدید را به وی تبریک گفته و برای او سال خوبی آرزو کرده است.
انتشار این خبر، آن هم درست در روز غیبت احمدی نژاد در جلسه مجمع، آن قدر سروصدا کرد تا روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری را به واکنش وادارد. مرکز روابط عمومی ریاست جمهوری در تکذیبیه خود که منتشر شد آورده است:«در رابطه با خبر تبریک تلفنی جناب آقای رییس‌جمهور به جناب آقای هاشمی رفسنجانی، لازم به ذکر است که از لحظه تحویل سال نو تاکنون هیچ تماس تلفنی و یا ملاقات حضوری بین جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد و جناب آقای هاشمی رفسنجانی وجود نداشته است،البته ریاست محترم جمهوری در پیام نوروزی خود که از صدا و سیما پخش شد سال جدید را به همه ملت بزرگ ایران تبریک گفتند.»
بند آخر این تکذیبیه گویی شوخی جدیدی، این بار از طرف دولت و خطاب به مجمع تشخیص مصلحت بود ، شوخی ای که شاید خاطره ناگوار شوخی سال ۸۷ را از ذهن دولتمردان پاک کند و با یک بر یک برابر شدن دو طرف در شوخی، روابط دو طرف در ماههای اندک باقیمانده از دولت، کمی تا قسمتی عادی شود.

کد مطلب: 26966
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *