۲
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۹
اصولگرایان، راه مغلطه را به جاي عذرخواهي در پیش گرفته اند

پاك كردن اشتباهات با دستمال احمدي‌نژاد

رویگردانی اصولگرایان از احمدی نژاد به خاطر انحراف اوست یا نارضایتی مردم؟
رویگردانی اصولگرایان از احمدی نژاد به خاطر انحراف اوست یا نارضایتی مردم؟

اصولگرايان بايستي عذرخواهي كنند يا خير؟ اين پرسشي است كه اصلا‌ح طلبان بر آن اصرار دارند و اصولگرايان به طرق مختلف از آن طفره مي روند.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، اگر چه پس از سال ۸۸ احمدي‌نژاد و اطرافيانش تلا‌ش داشتند خود را اصولگرا ننامند اما بر همگان واضح است كه پشتيبان اصلي رئيس دولت براي رسيدن به پاستور در سال‌هاي ۸۴ و ۸۸ جناح راست يا همان اصولگرايان بوده‌اند.علا‌وه بر اين حمايت ،اصولگرايان كه از سال ۸۴ تمام اركان حكومت را در اختيار داشتند تلا‌ش وسيعي براي پوشاندن نقاط ضعف دولت احمدي‌نژاد داشتند. مجلس هفتم كه در اختيار اين جناح بود از لحاظ نظارتي ضعيف‌ترين مجلس جمهوري اسلا‌مي لقب گرفت و رئيس آن حداد عادل سعي داشت خانه ملت، بيشتر تكيه گاه دولت باشد تا ملت. در اين مجلس حضور وكيل الدوله‌ها بسيار به چشم مي‌آمد و منتقدان در اقليت بودند. به همين جاطر بسياري از كارشناسان دليل قانون گريزي ‌ها و قانون شكني‌هاي دولت احمدي‌نژاد را مرتبط با عملكرد همين جلس مي‌دانند و معتقدند كوتاهي‌هاي مجلس هفتم باعث شد دولت نهم، ديگر مجلس را در راس امور نداند. ديگر اركان حكومت هم كم و بيش به همين شكل عمل مي‌كردند. براي مثال صداوسيما در دوره نخست دولت و تا همين اواخر كوچكترين انتقادي از دولت نداشت و سياستهاي آن سرتاسر حمايتي بود و عليرغم وجود گراني، بيكاري، ركود و اتخاذ سياستهاي اشتباه اقتصادي، ضرغامي و همكارانش به تمجيد از دولت مي‌پرداختند. در اين دوران هم از صداوسيما بيشتر "صدا"و"سيما"ي دولت نمايش داده مي‌شد تا مردم ؛درست همانند عملكرد مجلس اصولگرايان. بسياري از چهره‌هاي اصولگرايان نيز همين رويه را داشتند و از منظر حاميان دولت احمدي‌نژاد - كه بر خلا‌ف امروز تعدادشان فراوان بود- انتقاد از دولت مساوي بود با انتقاد از دولت منتخب امام عصر (عج!).
ورق بر مي‌گردد
اما ورق برگشت. اين رخداد زماني روي داد كه وعده‌هاي ريز و درشت دولت يكي پس از ديگري محقق نشد. دولتي كه با تكيه بر درآمدهاي هنگفت وبي سابقه نفتي مي‌توانست با پول، بسياري از مشكلا‌ت را به صورت مسكن وار حل كند به دليل كاهش فروش نفت و نمايان شدن نتايج اتخاذ سياستهاي اشتباه اقتصادي به

به نظر مي‌رسد اصولگرايان با اين بهانه كه احمدي‌نژاد تغيير كرده است به دنبال يك مغلطه آشكار هستند. ولي اكنون اين پرسش مطرح است؛ احمدي‌نژاد تغيير كرده است يا اصولگرايان؟ ناظران مستقل معتقدند رفتار وعملكرد دولت احمدي‌نژاد از ابتداي روي كار آمدن او تاكنون يكسان بوده است
بن بست مالي و پولي رسيد. اين بن بست باعث شد مردم بيش از پيش بي‌تدبيري دولت را حس كنند و به اين باور برسند كه دولت احمدي‌نژاد حداقل از لحاظ معيشتي و عدالت محوري علي‌رغم تمام شعارها و بلوف زدن‌ها ناموفق بوده است.
اصولگرايان رنگ‌ها عوض مي‌كنند
درست از همين ايام است كه اصولگرايان نيز رنگ عوض كرده و به جاي حامي، منتقد مي‌شوند. البته اين جناح تغيير اين رويكرد را سياسي عنوان می کند و معتقد است كه دولت احمدي‌نژاد شعارها و سلوك انقلا‌بي خود را فراموش كرده و منحرف شده است! آنان معتقدند رحيم مشايي و اطرافيانش بر احمدي نژاد موثر بوده و توانسته اند دولت را از اهداف خود دور كنند. حسين شريعتمداري كه برخی اصولگرايان او را سردار قلم(!) خود مي‌دانند چند روز پيش در يادداشتي مدعي شد كه: "اصولگرايان به آن بخش از مواضع و عملكرد دولت آقاي احمدي‌نژاد اعتراض و انتقاد دارند كه از اصول و مباني اسلا‌م و انقلا‌ب منحرف شده است و به مواضع و عملكرد دولت‌هاي سازندگي و اصلا‌حات نزديك شده است." در حقيقت به نظر مي‌رسد اصولگرايان با اين بهانه كه احمدي‌نژاد تغيير كرده است به دنبال يك مغلطه آشكار هستند. ولي اكنون اين پرسش مطرح است؛ احمدي‌نژاد تغيير كرده است يا اصولگرايان؟
ناظران مستقل معتقدند رفتار وعملكرد دولت احمدي‌نژاد از ابتداي روي كار آمدن او تاكنون يكسان بوده است و دليل منتقد شدن اصولگرايان را بايد در جاي ديگري جستجو كرد. اين نكته را حتي برخي اصولگرايان هم به آن اذعان دارند. حسن بيادي از حاميان جدي احمدي‌نژاد كه او هم اين روزها منتقد شده است اسفند ماه سال گذشته در جمع دانشجويان امام صادق (ع) تاكيد كرد كه "احمدي‌نژاد عوض نشده است. " وي ادامه داده بود: " تمام كاستي‌ها و مشكلا‌ت را نمي‌شود با دستمال احمدي‌نژاد پاك كرد." با توجه به اين اظهار نظر و مغلطه اين روز هاي اصولگرايان آيا اين جناح تلا‌ش دارد كاستي و اشتباه خود در حمايت از احمدي‌نژاد را با دستمال احمدي‌نژاد پاك كند؟ آيا تغيير رويكرد اصولگرايان نسبت به احمدي نژاد صرفا به دليل آنچه كه انحراف دولت مي خوانند مي باشد يا نارضايتي گسترده مردم از عملكرد اقتصادي دولت؟
گزارش : سيد عليرضا كريمي

کد مطلب: 29294
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *