۲
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۰۲
در حاشيه واكنش مدیر مسئول کیهان به همراهي احمدي نژاد با مشايي

آیادر زمان نابسامانی بازار ارز، احمدی نژاد مرخصی نبود؟

آیادر زمان نابسامانی بازار ارز، احمدی نژاد مرخصی نبود؟
همراهی احمدی نژاد با مشایی برای حضور در ستاد انتخابات کشور و ثبت نام برای انتخابات رياست جمهوری یازدهم اگرچه اقدامی عجیب بود اما عجیب تر از آن نوع واکنش برخی اصولگرایان به موضوع فوق بود.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، حسین شریعتمداری که این روزها از فرط ناراحتی به دلیل پیش بینی اشتباه خود به دنبال آسمان و ریسمان بافتن است در حالی به حضور همزمان احمدی نژاد و مشایی در وزارت کشور واکنش نشان داد که در حقیقت به نوعی خود را زیر سوال برد. وی در این باره نوشته بود:
“به نظر می رسد که آقای احمدی نژاد نه فقط دیروز را مرخصی گرفته باشند بلکه ۸-۷ ماه است که به مرخصی رفته و البته یادشان هم رفته که مسئولیت های قانونی دارند. خروجی این موضوع نیز رهاشدگی مدیریت دولت به ویژه در زمینه چالش اقتصادی و مهار تورم بوده و به جای آن به وعده های پولی نظیر یارانه های ۲۵۰ هزار تومانی تاکید شده است.”
براساس گفته حسین شریعتمداری آقای احمدی نژاد نه تنها روز شنبه بلکه ۸-۷ ماه است که به مرخصی رفته اند و در پی اتخاذ این رویه چالش های اقتصادی از جمله تورم، گرانی و غیره به وقوع پیوسته است.
یک سوال از شریعتمداری
اگر مدیر مسئول کیهان به نوشته خود ایمان و یقین دارد طبیعتا این پرسش ساده و روشن ایجاد می شود که اگر دولت آقای احمدی نژاد ۸ ماه است که مرخصی رفته اند پس چرا آقای شریعتمداری پس از گذشت این همه مدت از خواب بیدار شده اند و یادشان افتاده که به موضوع فوق اعتراض کنند؟ در این ۸ ماه اتفاق های ریز و درشت بسیاری رخ داده که قابل انتقاد بوده است اما رسانه هایی چون کیهان در این مدت فقط و فقط سکوت کردند. اگر هم انتقادی بوده آن انتقاد نه به شخص احمدی نژاد – که به مرخصی رفته – بلکه به حلقه اطراف رئیس دولت بوده است.نکته جالب تر اینجاست که در همین مدت ۸ ماهه كه به گفته کیهان رئیس جمهور به مرخصی رفته بودند آقای شریعتمداری در مقاله های فراوان ضمن تمجید بسيار از آنچه که خدمات دولت عدالت مهروز می خوانده به احمدی نژاد از ۱۰۰ نمره ۹۰ داده است! جناب شریعتمداری مشخص نفرمودند شخصی که به مرخصی رفته و بر سرکار خود حاضر نیست چگونه از ایشان نمره ۹۰ از ۱۰۰ دریافت کرده است؟!
کیهان ۸ ماه پیش در چنین روزی
۸ ماه پیش در چنین روزهایی بازار ارز آن چنان آشفته گشته بود که طی چند روز دارایی مردم به یک سوم کاهش پیدا کرد. در آن روزها حتی برخی اصولگرایان نیز زبان به شکایت و اعتراض گشودند و تاکید نمودند که دلیل این آشفته بازار شخص احمدی نژاد است. آنان برای این ادعای خود یک دلیل داشتند و آن عدم خردگرايي و بی برنامگی دولت در پی تحریم های غربی بود. این گروه معتقد بودند زمانیکه دولت و احمدی نژاد قطعنامه ها را کاغذ پاره می دانستند باید فکری برای این روزها می نمودند و برای روزهای سخت برنامه ریزی می کرند. به گفته ناظران اگر پاستور نشینان به عقل جمعی تمکین می نمودند می توانستند در پی کاهش فروش نفت و كاهش درآمد هاي ارزي راه چاره ای داشته باشند. اما دولت و مهمتر از آن شخص احمدی نژاد رفتاری غیر اصولی داشتند و این وضعیت باعث شد نه تنها بر سر سفره مردم نفت نیامد بلکه روز به روز خالی تر شد. فکر می کنید آقای شریعتمداری آن روزها برخلاف اين روزها كه منتقد شده اند چه موضع گیری داشتند؟ ایشان ۸ ماه پیش در چنین روزهایی در مقاله ای به نام «عريضه اي درباره ارز» با اشاره به بازار ارز و بدون اینکه به رنج و مشقت مردم اشاره ای کنند مسبب این وضعیت را اصلا و ابدا دولت نمی دانستند. وی می نویسد: « آیا اخیرا مثلا طی دو، سه و یا ده روز اخیر در معادلات و چرخه اقتصادی کشور، رخداد تازه و غیر منتظره ای اتفاق افتاده است؟ پاسخ منفی است. بنابراین افزایش ناگهانی جهشی قیمت ارز که افزایش قیمت سایر کالا و خدمات مورد نیاز مردم را نیز در پی داشته است، برای چیست؟ مهمترین رخداد چند روز گذشته که همگان و حتی دشمنان تابلودار جمهوری اسلامی ایران هم از آن با عنوان تعیین کننده ترین رویداد در هر دوعرصه منطقه ای و جهانی یاد می کنند، برپایی موفقیت آمیز اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران بوده است. اهمیت و نقش این رخداد در ارتقا جایگاه ایران اسلامی به اندازه ای بود که آمریکا و متحدان اروپایی و صهیونیستی آن، عناویني نظیر سیلی ایران به غرب، گوشمالی آمریکا و اروپا و اسرائیل، آخرین میخ بر تابوت تحریم های غرب، مهر باطل شد بر ادعای انزوای ایران و ... را برای توضیح و تفسیر این رخداد بزرگ برگزیده اند. آیا طی چند روز گذشته غیر از این رخداد که نمایش شکوهمندی از اقتدار و جایگاه برجسته ایران اسلامی در سطوح مختلف است، رخداد دیگری را می توان آدرس داد؟! باز هم پاسخ منفی است و جای این سوال منطقی است که چرا در پی این دست آورد بزرگ و بهره گیری میوه چینی از آن باید نظاره گر و شاهد پدیده زشت و پلشت اخلال در بازار سکه وارز و فشارهای جانبی ناشی از آن بر مردم و مخصوصا اقشار مستضعف جامعه باشیم؟! بی تردید می توان گفت که اخلال اخیر در بازار سکه و ارز، طبیعی نیست، چرا که اتفاق غیر منتظره ای در میان نبوده است. پس ماجرا چیست؟! و چه دست های پنهان و آشکاری برای انتقام از مردم این مرز و بوم و تلخ کردن کام آنان بعد از پیروزی بزرگ این روزها از آستین بیرون آمده اند؟! انکار نمی توان کرد که در این ماجرا نکات ظریف و بعضا پیچیده ای نیز در میان است ولی بسیاری از عوامل و علل آن برخلاف برخی از پیچیده نمایی ها، «پیچیده» نیست.»
در ادامه شریعتمداری بدون آنکه معتقد باشد احمدی نژاد به مرخصی رفته است می نویسد که یک عده اخلالگر مسبب وضعیت ارز هستند.بنابراين به نظر می رسد این شریعتمداری است که به مرخصی رفته نه احمدی نژاد؛ آن هم به مدت ۸ سال نه ۸ ماه !چراكه اگر ايشان هشيار بودند و بر اصل اخبار اشراف داشتند مي توانستند براحتي تشخيص دهند كه وضعيت فعلي نتيجه عملكرد ۸ ساله دولت فعلي و حاميان اش است.
کد مطلب: 30123
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *