۲
سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۲
تداوم کمپین نخریدن خودروی صفر پس از اظهارات نعمت زاده

تولید خودروی بی کیفیت هم خیانت است

کاربران شبکه های مجازی که طی هفته های اخیر با ایجاد کمپین خودروی ایرانی نخرید، رکود در بازار خودرو را افزایش داده اند به اظهارات دیروز محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت واکنش نشان دادند.
تولید خودروی بی کیفیت هم خیانت است
کاربران شبکه های مجازی که طی هفته های اخیر با ایجاد کمپین خودروی ایرانی نخرید، رکود در بازار خودرو را افزایش داده اند به اظهارات دیروز محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت واکنش نشان دادند.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، وزیر صنعت دیروز در یک کنفرانس خبری به شدت از ایجاد کمپین خودروی ایرانی نخرید در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی انتقاد کرد و ایجاد این کمپین را خیانت به تولید ملی دانست. او همچنین گفت که قیمت خودروی داخلی ارزان نخواهد شد. پیش از این هم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو این کمپین را زیر سوال برده بود و با ذکر این نکته که مگر کدام کالاها ارزان شده اند گفت که خودروی ایرانی قرار نیست ارزان شود. این اظهارات نعمت زاده و یکه زارع با واکنش های تازه ای از سوی فعالان شبکه های اجتماعی مواجه شده است.
برخی از کابران شبکه های اجتماعی با پخش پیامهایی در شبکه های مختلف از جمله تلگرام، این پرسش را مطرح کرده اند که آیا تولید خودروهای بی کیفیت و فروش آنها با قیمت سرسام آور به مردم خیانت به مردم نیست؟ از سوی دیگر برخی کابران نیز عکسهایی از تسهیل شرایط خرید خودرو توسط دو خودروساز بزرگ داخلی منتشر کرده اند که حکایت از دستورالعملی برای جلوگیری از انصراف خریداران خودرو از طریق ارائه تسهیلات بیشتر به خریداران دارد. این درحالیست که عکسهایی از پارکینگهای مملو از خودروهای فروش نرفته ایران خودرو و سایپا نیز در شبکه های اجتماعی منتشر شده که با توجه به اظهارات اخیر اکبر ترکان مشاور رییس جمهور که صراحتا اعلام کرده بود ۸۰ هزار خودرو در پارکینگ یک خودروساز داخلی باقی مانده کسی در صحت این تصاویر تردیدی وارد نکرده است.
در چنین شرایطی، مخالفت شدید نعمت زاده با کمپین نخریدن خودروی داخلی، عدم تمایل خودروسازان برای کاهش قیمت خودرو و تداوم رکود در بازار خودرو، حامیان کمپین نخریدن خودروی ایرانی را که روز به روز هم تعدادشان بیشتر می شود به تداوم فعالیت خود ترغیب کرده است. چرا که اعتقاد دارند تولید خودروی بی کیفیت با قیمت بالا، خیانت است، نه نخریدن خودروی داخلی.
در سالهای اخیر ایران خودرو و سایپا، با استفاده از انحصار در بازار خودروی داخلی، خودروهایی با کیفیت پایین و قیمت بالا به فروش رسانده اند اما در فضای پساتحریم میدان برای ورود خودروهای خارجی باز می شود و خودروسازان چینی و کره ای هم با حمایت برخی شرکتهای معتبر داخلی خودروهای خود را با کاهش قیمت عرضه می کنند و بنا به اعلام خریداران، این خودروها کیفیت بهتری نسبت به خودروهای مشابه داخلی دارند و همین رضایت موجب افزایش تعداد خودروهای در حال تردد تحت پوشش این شرکتهای خودروسازی در داخل کشور و تداوم رکود بازار خودروهای تولید داخل شده است. در چنین شرایطی تداوم فعالیت خودروسازان داخلی بدون افزایش کیفیت، کار چندان ساده ای نیست.

کد مطلب: 46446
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *