۱
چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۱
پیامدهای دست دادن ظریف و اوباما در نیویورک

وقتی کیهان به مخاطبان خود آدرس غلط می دهد

روزنامه کیهان امروز (چهارشنبه) در گزارشی، تلاش کرد دست دادن اتفاقی ظریف و اوباما را برنامه ای از پیش تعیین شده جلوه دهد و برای نیل به این هدف، از برخی روزنامه های اصلاح طلب استفاده کرده است.
وقتی کیهان به مخاطبان خود آدرس غلط می دهد
روزنامه کیهان امروز (چهارشنبه) در گزارشی، تلاش کرد دست دادن اتفاقی ظریف و اوباما را برنامه ای از پیش تعیین شده جلوه دهد و برای نیل به این هدف، از برخی روزنامه های اصلاح طلب استفاده کرده است.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، روزنامه کیهان عکس اصلی صفحه اول شماره امروز خود را به تصاویر صفحه اول تعدادی از روزنامه های اصلاح طلب در روزهای منتهی به سفر دکتر حسن روحانی رییس جمهور به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اختصاص داده که در آن تیترهایی از گمانه زنی ها درباره احتمال دیدار دکتر حسن روحانی و باراک اوباما روسای جمهور ایران و آمریکا در نیویورک به چشم می خورد. کیهان تلاش کرده از این تیترها اینگونه نتیجه گیری کند که روزنامه های اصلاح طلب با چراغ سبز برخی دولتی ها در صدد زمینه سازی برای دست دادن ظریف و اوباما در سازمان ملل بوده اند تا از این طریق افکار عمومی را آماده کنند. این درحالیست که مروری بر محتوای این روزنامه ها در آن روزها نشان می دهد کیهان آدرس غلط به مخاطبان می دهد. چرا که آنچه در آن روزنامه ها منتشر شده غالبا مربوط به برخی مطالب ترجمه و حتی مصاحبه رییس جمهور ایران با رسانه های خارجی و پاسخگویی او به احتمال دیدار روحانی و اوباما بوده است. بویژه با توجه به اینکه این دو، دو سال پیش در نیویورک با یکدیگر تلفنی گفت و گو کرده بودند و اینک با توجه به توافق هسته ای و رفع تحریمها، طبیعتا احتمال دیدار این دو از دیدگاه رسانه های بین المللی افزایش می یافت.
از سوی دیگر، اینکه زمینه سازی برای دیدار روحانی و اوباما سرانجام به یک دست دادن کوتاه بین ظریف و اوباما منجر شود و بدون اینکه عکسی از این لحظه ثبت شود – فتوشاپ بودن عکسهای منتشر شده در برخی سایتها در این باره تاکنون اثبات شده است –و آنها از کنار هم رد شوند، چندان منطقی و معقول به نظر نمی رسد. گویی روزنامه کیهان و همفکرانشان در برخی رسانه های دیگر و محافل سیاسی، سعی دارند به هر شکلی آسمان و ریسمان را به هم ببافند تا روابط دولت در حوزه دیپلماسی را روابطی توام با سوظن و مملو از اشتباهات استراتژیک معرفی کنند؛ بدون آنکه به وعده های رییس جمهور در دوران کاندیداتوری برای لغو تحریمها و رای مثبت اکثریت مردم به شعارهای روحانی که لغو تحریم، شاه بیت اصلی آن بود توجه داشته باشند.
کد مطلب: 48941
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *