۰
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۶
مروری بر 68 سال حضور ایران در بازیهای المپیک

امید به رکوردشکنی کاروان ایران در ریو

سابقه ایران در المپیک، سابقه ای 68 ساله است و طی این سالها، به جز دو دوره، در دوره های دیگر رقابتهای المپیک شرکت داشته است که گاه موفق بوده و گاه ناکام.
امید به رکوردشکنی کاروان ایران در ریو
سابقه ایران در المپیک، سابقه ای 68 ساله است و طی این سالها، به جز دو دوره، در دوره های دیگر رقابتهای المپیک شرکت داشته است که گاه موفق بوده و گاه ناکام.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، جالب اینجاست که دو دوره اخیر حضور ورزش ایران در المپیک در زمره بهترین و بدترین نتایج ایران در این رقابتها محسوب می شود. بطوریکه درخشان ترین نتایج کاروان ورزشی ایران در المپیک قبلی در لندن رقم خورد و یکی از بدترین نتایج تاریخ المپیک برای ایران در المپیک قبل از آن در پکن. در مجموع در تاریخ المپیک، ایران 60 مدال شامل 15 طلا، 20 نقره و 25 برنز کسب کرده است.
کمیتۀ ملی المپیک ایران در سال 1947 تأسیس شد. در همان سال نیز از طرف کمیتۀ بین المللی المپیک به عضویت پذیرفته و به رسمیت شناخته شد. بدین ترتیب کشورمان اولین حضور خود را پس از یک سال پذیرش عضویت، در چهاردهمین دورۀ بازیهای المپیک در سال 1948 در لندن آزمایش کرد.

المپیک 1948 لندن : یک برنز، حاصل اولین تجربه
کاروان ورزشی ایران در المپیک 1948 لندن متشکل از 36 ورزشکار و 16 همراه بود. ورزشکاران ایرانی در رشته های وزنه برداری، کشتی آزاد، مشت زنی، بسکتبال و تیراندازی شرکت کردند. جعفر سلماسی، وزنه بردار تیم ملی کشورمان در اولین حضور خود در المپیک، موفق به کسب مدال برنز شد. او توانست در رشتۀ وزنه برداری اولین مدال المپیک را نصیب کشورمان سازد.

المپیک 1952 هلسینکی : 7 مدال اما بدون طلا
در المپیک 1952 هلسینکی، کاروان ورزشی ایران متشکل از 22 ورزشکار و 9 همراه بود. آنها در رشته های کشتی آزاد، وزنه برداری، مشت زنی و دو و میدانی شرکت کردند. با وجود تعداد اندک شرکت کنندگان ایرانی در این دوره از بازیها، در مجموع حضور کشورمان در این رقابتها مثبت بود. هرچند هیچ مدال طلایی نصیب ورزشکاران کشورمان نشد. اما جهان پهلوان غلامرضا تختی در کشتی آزاد موفق به کسب مدال نقره شد. ناصر گیوه چی هم مدال نقره گرفت. عبدالله مجتبوی، جهانبخت توفیق و محمود ملاقاسمی نیز موفق به کسب مدال برنز در این رشته شدند. در وزنه برداری، محمود نامجو نقره گرفت و علی میرزایی نیز به مدال برنز رسید. به این ترتیب در مجموع، کاروان 31 نفرۀ ورزشی کشورمان موفق شد سه مدال نقره، چهار مدال برنز و در مجموع، هفت مدال دریافت کند و بین 69 کشور شرکت کننده، در ردۀ سی ام جدول رده بندی مدال ها قرار گیرد.

المپیک 1956 ملبورن : درخشش کشتی با 4 مدال
ایران سومین حضور خود را در شانزدهمین دوره بازیهای المپیک در ملبورن تجربه کرد. کاروان ورزشی ایران در این دوره از بازیهای المپیک، متشکل از 17 ورزشکار و 21 همراه بود. ورزشکاران ایرانی در رشته های کشتی آزاد، وزنه برداری و دو و میدانی شرکت کردند. حاصل تلاش تیم وزنه برداری، کسب یک مدال برنز توسط محمود نامجو بود. در واقع او در چهل سالگی توانسته بود تعداد مدالهای المپیک خود را به دو عدد برساند. تیم کشتی آزاد ایران هم موفق به کسب دو مدال طلا و دو مدال نقره شد. جهان پهلوان غلامرضا تختی اولین مدال طلای بازیهای المپیک را برای کشور و خودش به ارمغان آورد. امامعلی حبیبی، صاحب دومین مدال طلای المپیک کشورمان در این دوره از بازی ها شد. مهدی یعقوبی، کشتی گیر دیگر تیم ایران همراه با محمدعلی خجسته پور موفق شدند مدال نقره بگیرند. در مجموع، کاروان ورزشی کشورمان با کسب 5 مدال در جدول رده بندی بازیهای المپیک ملبورن در بین 68 کشور شرکت کننده در مقام چهاردهم جدول قرار گرفت.

المپیک 1960 رم : سومین مدال تختی در المپیک
کاروان ورزشی ایران با 23 ورزشکار و 20 همراه در این دوره از بازیهای المپیک، چهارمین حضور خود را تجربه کرد. ورزشکاران ایرانی در رشته های کشتی آزاد، کشتی فرنگی، وزنه برداری، مشت زنی، تیراندازی و دو و میدانی حضور یافتند که حاصل تلاش آنان کسب 4 مدال بود.
در کشتی آزاد، غلامرضا تختی سومین مدال المپیک خود را تصاحب کرد. تختی در وزن 87 کیلوگرم شرکت کرد. او 5 کشتی اول خود را با ضربۀ فنی به پایان رساند. در کشتی نهایی خود که در مقابل حریف ترک قرار گرفت، با آنکه در تمام طول مسابقه حالت حمله داشت در یک غافلگیری خاک شد و نتیجه را به رقیب واگذار کرد. او در عین شایستگی تمام، مدال طلا را از دست داد و مدال نقره قناعت کرد. پس از او، تا پایان سدۀ المپیک، هیچ کشتی گیر ایرانی نتوانست در سه دوره از بازیهای المپیک به طور پیاپی یا متناوب به چنین رکوردی دست یابد؛ هرچند که پس از پایان سده المپیک، هادی ساعی در ایران به این موفقیت نایل شد. تختی اولین ورزشکاری از کشورمان است که توانست سه مدال از المپیک تصاحب کند. ابراهیم سیف پور در کشتی آزاد موفق شد با پیروزی های قاطع خود به مدال برنز دست یابد. کشتی گیر خوب تیم ملی کشتی فرنگی، محمد پذیرایی نیز موفق شد مدال برنز کسب کند. در وزنه برداری، اسمعیل علم خواه در دستۀ خروس وزن با مجموع 330 کیلوگرم به مدال برنز رسید. به این ترتیب، کشور ما در میان 83 کمیتۀ ملی المپیک شرکت کننده در بازیهای المپیک رُم با کسب یک مدال نقره توسط جهان پلهوان تختی و 3 مدال برنز در ردۀ بیست و هشتم جدول رده بندی قرار گرفت.

المپیک 1964 توکیو : 61 ورزشکار و تنها 2 برنز
کاروان ورزشی ایران متشکل از 61 ورزشکار و 32 همراه، در رشته های دو و میدانی، شنا و شیرجه، مشت زنی، ژیمناستیک، تیراندازی، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، شمشیربازی، دوچرخه سواری و وزنه برداری در این دوره شرکت کردند. در این دوره از بازیها، بعضی از تیم های ایران برای اولین بار در رشته های شیرجه، ژیمناستیک، شمشیربازی و دوچرخه سواری در بازیهای المپیک شرکت کردند و حاصل حضور تمام 61 ورزشکار ایرانی، کسب 2 مدال برنز بود. مدالهای برنز را محمدعلی صنعتکاران و اکبر حیدری در رشتۀ کشتی آزاد به دست آوردند. در جدول رده بندی مدال ها، مکان سی و چهارم به کشورمان اختصاص یافت که با توجه به این که از میان 93 کشور شرکت کننده تنها 41 کشور موفق به کسب مدال شدند یکی از ضعیف ترین حضورهای کاروان های ورزشی کشورمان در بازهای المپیک طی صد سال برگزاری بود.

المپیک 1968 مکزیکوسیتی : نتایجی درخشان با 14 ورزشکار
پس از حضور ضعیف ورزشکاران ایران در بازیهای المپیک 1964 توکیو و کسب دو مدال برنز، این بار ایران با حضور پر قدرت خود موفق شد به نتایج خوبی دست یابد. کاروان ورزشی ایران که تنها متشکل از 14 ورزشکار در رشته های کشتی آزاد، کشتی فرنگی، مشت زنی، وزنه برداری در این دوره از بازی ها حضور یافته بود با کسب 2 مدال طلا در کشتی و وزنه برداری، یک مدال نقره در وزنه برداری و همچنین دو مدال برنز در کشتی به کار خود پایان داد. ایران با کسب این 5 مدال در بین 112 کشور شرکت کننده مقام نوزدهم جدول رده بندی را به دست آورد که یکی از بهترین نتایج ایران در طول بازیهای المپیک بوده است. در وزنه برداری محمد نصیری مدال طلا گرفت ضمن آن که پرویز جلایر، دیگر قهرمان تیم ملی وزنه برداری موفق به کسب مدال نقره بازی های المپیک شد. به این ترتیب او دومین مدال نقره المپیک را برای وزنه برداری تصاحب کرد. در کشتی آزاد، عبداله موحد موفق به کسب مدال طلای وزن 68 کیلوگرم شد. شمس الدین سیدعباسی و ابوطالب طالبی نیز به مدال برنز بازی های المپیک مزیکوسیتی دست یافتند.

المپیک 1972 مونیخ : آغاز سالهای بدون طلا
کاروان ورزشی کشورمان در بیستمین دوره از بازیها، متشکل از 48 ورزشکار و 27 همراه بود. بعد از حضور موفق در بازیهای المپیک مکزیکوسیتی که منجر به کسب دو مدال طلا، یک نقره و دو برنز شد، ورزشکاران کشورمان از مدالهای طلای المپیک مونیخ سهمی نبردند و این موضوع 28 سال ادامه یافت. حاصل تلاش قهرمانان تیم های ملی ما در بازیهای المپیک مونیخ، دست یابی به دو مدال نقره و یک برنز بود. در کشتی، دو وزن 48 کیلوگرم و فوق سنگین از اوزان جدیدی بود که برای اولین بار به برنامۀ مسابقات کشتی اضافه شده بود. رحیم علی ابادی، کشتی گیر خوب تیم کشتی فرنگی کشورمان موفق به کسب مدال نقره شد. ابراهیم جوادی، کشتی گیر فنی و خوب 48 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد با وجود شایستگی های خود، با اعمال نفوذ میلان ارسگان، رئیس وقت فدراسیون بین المللی کشتی از سکوی اول به سکوی سوم تنزل کرد و به مدال برنز دست یافت. سایر کشتی گیران تیم ملی کشتی از مدال نصیبی نبردند. محمد نصیری هم در وزنه برداری به مدال نقره دست یافت. به این ترتیب با کسب 2 مدال نقره و 1 مدال برنز در بین 122 کشور، مقام بیست و هشتم جدول رده بندی به ایران اختصاص یافت.

المپیک 1976 مونترال : بزرگترین کاروان ایران
در المپیک مونترال، 80 ورزشکار در رشته های کشتی آزاد، کتشی فرنگی، فوتبال، وزنه برداری، شمشیربازی، مشت زنی، واترپلو، دوچرخه سواری، تیراندازی و دو و میدانی مبارزه کردند که با 77 همراه، جمعاً بالغ بر 157 نفر می شدند تا بزرگترین کاروان ورزشی کشورمان در تاریخ المپیک را تشکیل دهند. اما این کاروان بزرگ نه تنها از کسب طلا بازماند بلکه از مدالهای نقره و برنز نیز سهم چندانی نداشت. در وزنه برداری، تیم ملی کشورمان با 7 شرکت کننده در مسابقات حضور یافت که محمد نصیری در 52 کیلوگرم به مدال برنز رسید. در کشتی آزاد در 74 کیلوگرم منصور برزگر پس از شکست دادن حریف روسی خود به نام آشور علی، به دور دوم راه یافت و کشتی گیر بلغاری، پآوولف را ابا امتیاز برد. در سومین دیدار خود، سبایوتولی از ایتالیا را ضربه فنی کرد. در دور چهارم نیز حریف فنلاندی به نام اورماگ را ضربه فنی کرد. در دیدار پنجم، کشتی گیر آلمان شرقی به نام همپل را با امتیاز برتر ضربه فنی کرد. در کشتی بعدی، برزگر، حریف خود ژدژیک را با امتیاز شکست داد و به دیدار نهایی رفت. او در کشتی فینال با وجود شایستگی های فنی نتوانست در مقابل داته حریف ژاپنی خود، کاری از پیش ببرد و کشتی را با ضربه فنی به حریف واگذار کرد. منصور برزگر تنها کشتی گیر تیم ملی در این دوره از بازی ها بود که توانست به مدال نقره دست یابد. به این ترتیب، کشورمان در بیست و یکمین دورۀ بازی های المپیک پس از کسب یک مدال نقره و یک مدال برنز در بین 92 کشور در مکان سی و سوم جدول رده بندی قرار گرفت.

غیبت ایران در دو المپیک
دو المپیک 1980 مسکو و 1984 لس آنجلس که به ترتیب در شوروری و آمریکا برگزار می شد مصداق بارز حضور سسیاست در ورزش بود که موجب شد دو بلوک شرق و غرب، هر یک المپیک برگزارشده در طرف مقابل را تحریم کنند. ایران نیز که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شعار نه شرقی نه غربی را سرلوحه قرار داده بود در این دو المپیک حضور نیافت.

المپیک 1988 سئول : یک نقره در بازگشت دوباره
پس از دو دوره تحریم بازیهای المپیک توسط جمهوری اسلامی ایران این، اولین حضور یک کاروان ورزشی از کشورمان در بازی های المپیک پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود. ورزشکاران کشورمان در رشته های کشتی آزاد، کشتی فرنگی، تکواندو، دوچرخه سواری و دو و میدانی در این رقابتها شرکت کردند. کاروان ورزشی کشورمان متشکل از 38 ورزشکار بود. سطح رقابت ها به جهت تعداد کشورهای شرکت کننده نسبت به دوره های قبلی بازیهای المپیک بسیار فشرده تر بود.
عسگری محمدیان که سه کشتی اول خود را در برابر حریفان با پیروزی به پایان رساند، در کشتی چهارم و پنجم در برابر کشتی گیرانی از کشور کره جنوبی میزبان بازی ها و مغولستان با ضربه فنی به پیروزی رسید. در کشتی ششم به دیدار حریف قدر بلغاری رفت. در سه دقیقه اول سه نمره به حریف داد، اما در سه دقیقه دوم، در حالی که بیش از 25 ثانیه به پایان وقت نمانده بود و 3-4 جلو بود، یک امتیاز حساس به حریف داد و کشتی به وقت اضافی کشید. در وقت اضافی با تلاش افزون در همان 10 ثانیۀ اول کار را تمام کرد، دو نمره گرفت و پیروز از میدان خارج شد. در کشتی پایانی، با حریف روسی رو به رو شد که امتیاز اول را از آن خود ساخت؛ ولی پنج امتیاز پیاپی حاصل واگذاری کشتی به حریف و کسب مدال نقره بود. پس از کسب مدال نقره و پایان کشتی، حرکتی جوانمردانه کرد. او کشتی گیر روس را بغل زد و نزد مربیش برد. این کار مورد تحسین تماشاگران قرار گرفت و تلویزیون کره تا شب چندین باز این حرکت را نشان داد. بدین ترتیب کشورمان با کسب یک مدال نقره همراه با کشورهای کاستاریکا، شیلی، سنگال، جزایر ویرجین، جزایر آنتیل، پرو و اندونزی در ردۀ سی و ششم جدول رده بندی قرار گرفت.

المپیک 1992 بارسلون : سه مدال در کشتی
کاروان ورزشی کشورمان با 42 ورزشکار در این دوره از بازی های المپیک حضور یافت. کشورهای شرکت کننده در المپیک بارسلون، 10 کشور بیشتراز بازیهای المپیک سئول بودند. هیئت ورزشی کشورمان متشکل از تیم های کشتی آزاد و فرنگی، دوچرخه سواری، دو و میدانی، مشت زنی و یک نفر در رشته تکواندو بود که این رشته در این دوره از بازیهای به صورت نمایشی برگزار شد. در کشتی آزاد ورزشکاران کشورمان به سه مدال المپیک دست یافتند. عسگری محمدیان برای بار دوم توانست مدال نقرۀ المپیک را از آن خود سازد تا یکی از کشتی گیران دو مدالۀ المپیک کشورمان باشد، رسول و امیررضا خادم هم توانستند در کشتی آزاد مدال برنز به دست آورند و این توجیهی بود بر نتایج ضعیف کسب شده در سایر رشته ها. ایران در جدول رده بندی مدالها بدون طلا در بین 169 کشور در رتبه چهل و چهارم قرار گرفت.

المپیک 1966 آتلانتا : پایان انتظار 28 ساله
کاروان ورزشی ایران با 18 ورزشکار و 8 همراه در بیست و ششمین دورۀ بازیهای المپیک آتلانتا حضور یافت. ورزشکاران کشورمان در رشته های کشتی آزاد و فرنگی، مشت زنی، تیراندازی بانوان، جودو، دو و میدانی، شنا و مشت زنی شرکت کردند. در طول حضور ورزشکاران ایران در بازی های المپیک از سال 1948 لندن تا 1996 اتلانتا این کم تعداد ترین کاروان ورزشی بوده است. ولی همین تعداد کم موفق شدند نتایج خوبی به دست آورند. پس از 28 سال، یعنی بعد از المپیک 1968 مکزیکوسیتی کشورمان موفق شد که بار دیگر مدال طلا بدست آورد.
در کشتی آزاد، رسو.ل خادم در وزن 90 کیلوگرم مدال طلا گرفت و سزاوارانه به قهرمانی رسید. عباس جدیدی در وزن 100 کیلوگرم به مدال نقره رسید؛ هرچند که در مورد کشتی آخر او با حریف آمریکایی، صحبت های بسیاری شد. این کشتی با جنجال به پایان رسید و عده ای بر این عقیده بودند که حق جدیدی مدال طلای این وزن بود. اما با اعمال نفوذ آمریکایی ها، پس از یک کشتی 8 دقیقه، و برابر، حق کشتی گیر ایرانی به او داده نشد. امیررضا خادم در وزن 82 کیلوگرم سرگروه تیم ملی کشتی آزاد توانست به مدال برنز برسد. به این ترتیب، به دومین مدال المپیک خود هم دست یافت و با مجموعه ای از مدال های المپیک، جهانی و آسیایی به افتخارات کشتی کشور افزود. به این ترتیب، تیم ایران با کسب یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز در بین 197 کشور شرکت کننده در املپیک 1996 آتلانتا در ردۀ چهل و سوم جدول رده بندی کشورها و بالاتر از 37 کشور دیگر این جدول قرار گرفت.

المپیک 200 سیدنی : درخشش دوباره وزنه برداری
در بیست و هفتمین دوره المپیک که در سیدنی استرالیا برگزار شد 35 ورزشکار ایرانی در رشته های جودو، مشت زنی، دوچرخه‌سواری ، تیراندازی، وزنه‌برداری، تکواندو، دوومیدانی، شنا، تنیس روی میز، کشتی فرنگی، کشتی آزاد، سوارکاری و قایقرانی حضور داشتند. در این دوره، وزنه برداری ایران خوش درخشید و توس -حسین رضازاده و حسین توکلی دو مدال طلا کسب کرد. در کشتی آزاد علیرضا دبیر طلا گرفت و در تکواندوهادی ساعی به مدال برنز دست یافت. در مجموع ایران با کسب 3 مدال طلا و یک برنز به مقام بیست و ششم دست یافت و یکی از بهترین نتایج تاریخ ایران در المپیک حاصل شد. این دوره، دوره درخشش مجدد وزنه برداری ایران در المپیک بود.

المپیک 2004 آتن : سه پله سقوط
در بیست و هشتمین دوره المپیک که به زادگاه خود یونان بازگشته بود، 38 ورزشکار ایرانی در رشته های جودو، مشت زنی، دوچرخه‌سواری، تیراندازی، وزنه‌برداری، تکواندو، دوومیدانی، شنا، تنیس روی میز، کشتی فرنگی و کشتی آزاد حضور داشتند که حسین رضازاده بار دیگر طلای وزنه برداری سنگین وزن را کسب کرد. در تکواندو هادی ساعی به مدال طلارسید و یوسف کرمی برنز گرفت. در کشتی آزاد ایران به مدال طلا نرسید و مسعود مصطفی جوکار و علیرضا رضایی نقره گرفتند و علیرضا حیدری به مدال برنز دست یافت. در مجموع ایران با کسب 2 مدال طلا، دو نقره و دو برنز با سه پله سقوط نسبت به دوره قبل، در رده بیست و نهم جای گرفت.

المپیک 2008 پکن : سقوط ازاد کم سابقه
54 نفر از ورزشکاران ایران در رشته های تکواندو، بسکتبال، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، جودو،بوکس، وزنه برداری، شنا، بدمینتون، تنیس روی میز،قایقرانی، تیروکمان، دوچرخه سواری و دوومیدانی در المپیک 2008 حضور داشتند. در این دوره کاروان ورزشی ایران نتایج ضعیفی کسب کرد و سقوط آزاد کم سابقه ای داشت. بطوریکه با کسب یک مدال طلا و یک مدال برنز در رده پنجاه و یکم جای گرفت. تنها طلای ایران را هادی ساعی در تکواندو دریافت کرد و سید مراد محمدی هم در کشتی آزاد به مدال برنز رسید.

المپیک 2012 لندن : بهترین نتایج تاریخ ایران
برای نخستین بار در تاریخ المپیک ایران با 54 سهمیه انفرادی در رقابتهای المپیک حضور یافت تا هرچند نسبت به برخی دوره ها، کارواتن کوچکتری داشته باشد، اما در دوره هایی که کاروان ایران بزرگتر بود، ورزشهای تیمی هم در آن حضور داشتند. ایران در المپیک لندن در رشته های تیراندازی ، تکواندو، دوچرخه سواری، دوومیدانی، کشتی آزاد و فرنگی، بوکس، قایقرانی، تیرو کمان، وزنه برداری، تنیس روی میز، جودو، شنا و شمشیر بازی حضور داشت که حاصل آن رقم خوردن بهترین نتایج تاریخ المپیک برای ایران باشد. کاروان ورزشی ایران در این رقابتها با کسب 4 مدال طلا،5نقره و 3 برنز ، و در مجموع با کسب 12 مدال که بیسابقه بود جایگاه هفدهم را از آن خود کرد.

فهرست مدال آوران ایران در بازیهای المپیک لندن بدین شرح است :
مدال طلا
* حمید سوریان: مسابقات کشتی وزن 55 کیلوگرم
* بهداد سلیمی: مسابقات وزنه برداری دسته 105+ کیلوگرم
* قاسم رضایی: مسابقات کشتی فرنگی وزن 96 کیلوگرم
* امید نوروزی: مسابقات کشتی فرنگی وزن 60 کیلوگرم
مدال نقره
* سجاد انوشیروانی: مسابقات وزنه برداری دسته 105+ کیلوگرم
* احسان حدادی: مسابقات دوومیدانی پرتاب دیسک
* صادق گودرزی: مسابقات کشتی آزاد وزن 74 کیلوگرم
* نواب نصیرشلال: مسابقات وزنه برداری دسته 105 کیلوگرم
* محمد باقری معتمد: مسابقات تکواندو وزن 68- کیلوگرم
مدال برنز
* کیانوش رستمی: مسابقات وزنه برداری دسته 85 کیلوگرم
* احسان لشگری: مسابقات کشتی آزاد وزن 84 کیلوگرم
* کمیل قاسمی: مسابقات کشتی آزاد وزن 120 کیلوگرم

المپیک 2016 ریو : امید به رکوردشکنی
سی و یکمین دوره بازی های المپیک از فردا 15 مرداد در شهر ریو دوژانیرو برزیل افتتاح خواهد شد. ایران در این دوره از رقابتها با 63 ورزشکار در 14 رشته حضور خواهد داشت. ملی پوشان ایران در رشته های کشتی(آزاد و فرنگی)، وزنه برداری، دوومیدانی، تکواندو، تیراندازی، تیر وکمان، بوکس، جودو، شنا، والیبال، دوچرخه سواری، تنیس روی میز، قایقرانی و شمشیربازی، به رقابت خواهند پرداخت. رقابت نمایندگان ایران در المپیک ریو از شانزدهم مرداد با تیراندازی آغاز می شود و سی و یکم مرداد با کشتی آزاد به پایان می رسد. تکرار کسب مدالهای رنگارنگ المپیک لندن و شکسته شدن رکورد المپیک قبلی برای ایران، اگرچه دشوار به نظر می رسد اما دست نیافتنی نیست و می توان امیدوار بود که در این دوره از المپیک بار دیگر شاهد درخشش ورزشکاران ایران باشیم.

گزارش : فرشاد رضایی
کد مطلب: 59062
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *