۱
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۱۷
دبیر کل حزب مردم‌سالاری در مراسم افتتاحیه اردوی تابستانی در استان زنجان:

1500 نامزد حزبی در انتخابات شوراها معرفی خواهیم کرد

اردوی تابستانی حزب مردم‌سالاری با حضور دبیرکل و اعضای شورای مرکزی و دبیران استان‌های این حزب روز پنجشنبه در شهرستان زنجان برگزار شد.
عکس:محمد وقاری
عکس:محمد وقاری
اردوی تابستانی حزب مردم‌سالاری با حضور دبیرکل و اعضای شورای مرکزی و دبیران استان‌های این حزب روز پنجشنبه در شهرستان زنجان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، پس از تلاوت قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی‌ایران میرزایی دبیر حزب مردم‌سالاری در استان زنجان در مراسم افتتاحیه با اشاره به ضرورت توجه به کار حزبی در ایران گفت: معتقدم کار حزبی در کشور ما کار راحتی نیست.برای اینکه احزاب کارآ در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی داشته باشیم باید راهکارهای لازم برای کار حزبی طراحی شود.
وی افزود: احزاب باید برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی داشته باشند و تنها خودشان را به کارهای سیاسی محدود نکنند.امیدوارم که احزاب قوی و فعال که نشان دهنده رشد دموکراسی‌ هستند.در کشورمان داشته باشیم.
میرزایی در ادامه تشریح کرد: در استان زنجان با توجه به اینکه کارمان را با تاخیر آغاز کرده‌ایم اما کارهای زیادی انجام داده‌ایم.
وی با اشاره به گزارشی از فعالیت‌های حزب مردم‌سالاری در این استان گفت: در همه شهرستان‌ها ما در حال رصد کردن اعضا و عضوگیری هستیم.در عرصه انتخابات هم به جد در استان فعال بودیم.امیدواریم که حزب مردم‌سالاری به عنوان یک حزب قوی در این استان کار حزبی بکند.
در ادامه مهدوی مدیرکل سیاسی استانداری استان زنجان ضمن خوشامدگویی به مهمانان و دکتر مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: استان زنجان بیش از یک میلیون و 50 هزار نفر جمعیت دارد. این استان از 7 شهرستان و 21 شهر تشکیل شده است که باتوجه به موقعیت جغرافیایی این استان و مجاورتش با 7 استان به عنوان یک استان سوق‌الجیشی مطرح است.
وی درادامه افزود: مردم زنجان در مناسبت‌های سیاسی و اجتماعی مختلف حضور پررنگ دارند به طور نمونه مردم زنجان در انتخابات گذشته بالاتر از میانگین کشور در انتخابات حضور داشتند و مردمی‌با شناسنامه بسیار قوی سیاسی، اجتماعی هستند.
مهدوی تصریح کرد: ما در استان زنجان از 240 حزب موجود در کشور حدود 30 حزب فعال داریم که 13 درصد از احزاب کل کشور است و باید یادآوری کنم که 70 درصد این احزاب همسو با دولت هستند.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های مطبوعاتی و دانشگاهی استان زنجان گفت: در استان زنجان ما 87 مطبوعه و 39 مرکز دانشگاهی و بیش از 70 هزار دانشجو داریم.
مدیر کل سیاسی استانداری استان زنجان افزود: وظیفه ما این است که عرصه و شرایطی را فراهم کنیم که تمام افکار و سلایق و موضع‌گیری‌های سیاسی بتوانند در استان فعالیت کنند.چرا که معتقدیم حزب سیاسی به عنوان چرخ دنده‌های نظام سیاسی است.تمام اندیشمندان مزیت‌هایی برای احزاب مانند جلوگیری از به آشوب کشیده شدن کشور و ...را برشمرده‌اند.
وی در پایان یادآور شد: در کشورما راهکاری بیش از اصل 26 قانون اساسی نیست.راهکارها، اندیشه‌ها و احزاب قوی در کشور ما باید پا بگیرد و این اجازه را قانون اساسی در قالب اصل 26 به ما داده است.ما به عنوان دولت و مجری قانون اساسی موظفیم که این امکان را فراهم کنیم تا احزاب فعالیت خودشان را انجام بدهند.
یک روز این کشور بر پایه تحزب می‌چرخد
دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌و دبیرکل حزب مردم‌سالاری در مراسم افتتاحیه چهاردهمین اردوی تابستانی این حزب در زنجان ابتدا با تشکر از اعضای این حزب در استان زنجان که مسئولیت میزبانی این اردو را پذیرفتند گفت: فلسفه برپایی افتتاحیه این است که مسئولین و فعالان سیاسی استان در آن حضور داشته باشند و در جریان بحث‌ها و برنامه‌های حزب قرار بگیرند.
کواکبیان یادآور شد: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم روزی می‌رسد که این کشور فقط برپایه تحزب خواهد چرخید و من در این هیچ شکی ندارم.واقعیت این است که تجربه بشریت، حکم عقل و دستور شریعت همه حکایت می‌کنند که از طریق حزب کشور را باید اداره کرد و این هم هیچ منافاتی با نظام ولایت فقیه ندارد، بلکه اتفاقا آن را تقویت می‌کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌گفت: راهکارهای اداره جامعه را احزاب باید تعیین کنند.الان اگر ما در اداره کشور مشکل داریم قطعا بخشی زیادی از آن به نبودن حزب برمی‌گردد.سیاست مطلوب در بهترین شرایط حکومت مردم‌سالاری است.حاصل همه حکومت‌های برتر از ابتدای بشریت تاکنون در طول تاریخ مردم‌سالاری است که بهترین و منطقی‌ترین نوع حکومت است.
وی در ادامه تاکید کرد: قبل از منتسکیو این مسئله مطرح بود که مردم حق دارند که در حکومت دخالت کنند، اما چگونگی آن مورد بحث بود. در نتیجه بهترین نوع حکومت از لحاظ شکل و قالب مردم‌سالاری است و هیچ مردم‌سالاری‌ای بدون انتخابات شکل نمی‌گیرد و اساسا انتخابات هسته اصلی مردم‌سالاری است.همچنین هیچ انتخاباتی بدون رقابت معنا ندارد.یعنی هسته اصلی هر نوع انتخاباتی هم رقابت است.حال مگر رقابت بدون حزب شکل می‌گیرد؟ رقابت بدون حزب و تحزب پوک و توخالی است.درواقع یک نوع عمل پوپولیستی و عوام‌فریبانه ست.
کواکبیان در ادامه افزود: اگر بخواهیم که مردم به اراده و رای خودشان دست پیدا کنند، تنها راه‌شان توجه به تحزب است.همانطور که امام کاظم (ع) می‌فرماید که یاران ما حزب ما هستند.
وی با اشاره به ضرورت کار حزبی گفت: ما امروزه بعد از 38 سال که از انقلاب اسلامی‌می‌گذرد نباید در اصل بودن یا نبودن احزاب سخن بگوییم.اما در این عرصه مشکلاتی داریم.از جمله اینکه امروزه چرا باید 240 حزب در ایران داشته باشیم؟ که فقط تعداد 30 تا از آنها در استانی مانند زنجان فعال باشند.
دبیرکل حزب مردم‌سالاری اظهار داشت: من در جلسات خانه احزاب و مجلس هم گفته ام که ما چند گام را باید در رابطه با احزاب برداریم.اولین گام این است که دیگر پروانه جدید به هیچ حزبی ندهیم.گام دوم اینکه این 240 حزب را با ضابطه و شاخص معین به 30 حزب برسانیم.مرحله سوم این است که حتی این 30 حزب را به 5 یا 6 حزب که با هم اشتراکاتی دارند تقلیل بدهیم.تمام تلاش من این است که به این مرحله برسیم.
کواکبیان افزود: اگر در همین کودتای اخیر ترکیه احزاب نبودند، قطعا دولت ترکیه شکست می‌خورد و ساقط می‌شد.اما دیدیم که هیچ حزبی حتی مخالفان دولت اردوغان در مقابل دولت نبودند و همه در پشت سر دولت و در مقابل نظامی‌گری و کودتاچیان قرار گرفتند و از اردوغان دفاع کردند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌گفت: اگر ما بخواهیم وضعیت پیش آمده در کشورمان را به پیش ببریم وبه حق حاکمیت حق مردم نزدیک‌تر بشویم، باید احزاب را تقویت کنیم.استاد اندیشه‌های سیاسی امام‌خمینی(ره) در دانشگاه تهران گفت؛ امام‌خمینی‌(ره) با تیزهوشی و دور اندیشی در بند «لام» وصیت نامه الهی – سیاسی خود می‌فرماید که نظامیان حق ندارند که در احزاب وارد شوند.این خود نشان دهنده درایت وی در این زمینه و درک درست از ضرورت کار حزبی است.
وی در ادامه اضافه کرد: به هر حال ما خوشحالیم که به عنوان حزب مردم‌سالاری پرچم دار احزاب در کشور و به ویژه احزاب اصلاح‌طلب هستیم. به لطف الهی در تمام استان‌ها شعبه داریم و در بیش از 250 شهرستان دفتر داریم.
کواکبیان افزود: به لطف و یاری الهی ما امروز تاریخ پانزدهمین کنگره حزب را هم مشخص خواهیم کرد. چرا که معتقدم کنگره قلب تپنده حزب است.
وی تاکید کرد: ما به همه اصلاح‌طلبان و عقل جمعی اصلاح‌طلبی احترام می‌گذاریم. اما حزب مردم‌سالاری به صورت مستقل 1500نامزد در سراسر کشور در انتخابات شوراها خواهد داشت و ما برنامه مان این است که حزب مردم‌سالاری لیست مستقل خود را در این انتخابات داشته باشد.
وی در پایان یادآور شد: ما در انتخابات ریاست جمهوری هم به اصلاح‌طلبان احترام می‌گذاریم البته فقط در قالب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فعالیت خواهیم کرد.اما چک سفید امضا هم به هیچ کسی حتی حسن روحانی هم نمی‌دهیم.
دبیر کل حزب مردم‌سالاری در جلسه اعضای شورای مرکزی، دفتر سیاسی، کمیته‌ها و شاخه‌ها ابتدا با تشکر از تشکیلات استان زنجان به دلیل میزبانی چهاردهمین اردوی تابستانی حزب مردم‌سالاری و با اشاره به اینکه حدود 22 نفر از اعضای شورای مرکزی، 21 نفر از دبیران استانی و 6 نفر از مسئولان کمیته‌ها و 11 نفر از مسئولان شاخه‌های این حزب در جلسه حضور دارند که خود نشان دهنده علاقه دوستان به کار حزبی تشکر وقدردانی کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌افزود: ما می‌خواهیم تحزب در جامعه مطرح بشود و نه صرفا حزب مردم‌سالاری، لذا توجه داشته باشید که ما باید سازوکارهای این مسئله را دنبال کنیم.همچنین ما با هیچ کسی هم دعوا نداریم، اما لیست خودمان را هم خواهیم داشت.
اقبال محمدی یکی از اعضای شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری و دبیر شاخه اقلیت‌ها و قومیت‌های حزب مردم‌سالاری در ادامه این برنامه با اشاره به اینکه تازمانی که تحزب در ایران شکل نگرفته دموکراسی راه به جایی نمی‌برد گفت: امروزه هرکشوری که در دنیا توسعه یافته در قالب تحزب بوده است.
وی افزود: در آمریکا شخصی مانند ترامپ با وجود اینکه خود سرمایه دار است اما بدون میلیاردرها هیچ گامی‌برنمی‌دارد.دوستانی که امروز از خانواده خود دست کشیده و به اینجا آمده اند به دلیل این است که به تحزب اعتقاد دارند.
محمدی تصریح کرد: ما باید سرنوشت خودمان را تغییر بدهیم و باید به آسیب شناسی حزب خودمان هم بپردازیم.باید با تدبیر عالمانه و رعایت اصول سیاسی حزب در انتخابات‌های مختلف شرکت کنیم.
وی در پایان افزود: در انتخابات ریاست جمهوری هم ما دیگر حاضر به آزمون و خطا نیستیم و خطا نخواهیم کرد.
در ادامه مزینانی دبیر شاخه پزشکان گفت: نماد حزب مردم‌سالاری روزنامه آن است، بنابراین اگر بخواهیم که صدای حزب بهتر به مردم برسد باید به روزنامه بیشتر توجه کنیم.
وی افزود: ما اگر بخواهیم درست عمل کنیم باید بستر را آماده کنیم و فقط به برنامه‌های کلان توجه نکنیم، بلکه به برنامه جزئی تر و کوچک تر هم اهتمام ورزیم.
ابوالقاسم کواکبیان دبیرحزب مردم‌سالاری در استان سمنان با اشاره به اینکه ما مدام به دولت کمک می‌کنیم اما دولت هیچ کمکی به احزاب نمی‌کند گفت: وقتی مسئله احزاب برای حاکمیت تا این اندازه مهم شده است که صدا و سیما هم به آن می‌پردازد، چرا مسئولان دولتی به آن اهمیت نمی‌دهند و بی توجه هستند؟
امید فراغت دبیر حزب مردم‌سالاری در استان البرز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این حزب گفت: شرایط حزب علیرغم اینکه یک سال است در این استان شروع به کار کرده است اما بسیار عالی است و کارها به خوبی پیش می‌رود.
وی افزود: ما باید تعامل هوشمندانه با احزاب دیگر داشته باشیم تا بتوانیم به اهداف خودمان برسیم.
قلی زاده مسئول کمیته برنامه ریزی حزب مردم‌سالاری گفت: با توجه به اقتصاد رانتی کشور و دوم اینکه بیشتر مردم حقوق بگیر دولت اند به نظرم اتخاذ تصمیم کنترل تورم کاملا درست و دقیق بوده است.
در ادامه برخی از اعضای حزب مردم‌سالاری با تاکید بر کار حزبی که بهترین راه رسیدن به دموکراسی است تاکید کردند و گفتند باید در این مسیر تلاش و جهاد کرد.
سید مصطفی موسوی دبیر شاخه فرهنگیان حزب مردم‌سالاری با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش زیربنای هرجامعه ای است گفت: افکار و اندیشه‌های بچه‌ها در دست ما معلم‌هاست و این بالاتر و تاثیر گذارتر از شیر نفت برای جامعه است.
ظفری دبیر حزب در چهارمحال و بختیاری در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه حمایت بی قید و شرط ما از حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند تبعاتی برای حزب داشته باشد گفت: ما نباید سرنوشت اصلاحات را با سرنوشت برخی افراد گره بزنیم.
وی افزود: بحث خانه تکانی در دولت بسیار مهم است که آقای دکتر کواکبیان آن را در صدا و سیما مطرح کرد.
وی در ادامه گفت: ما باید پارلمان ملی اصلاح‌طلبان را ایجاد کنیم. برنامه‌هایی هم برای آن بنویسیم که از درون آن چهار نامزد بیرون بیاید و به دنبال آن هم نظرسنجی انجام بدهیم تا از واقعیت‌های اجتماعی دور نشویم.
عبدالعلی پور دبیر حزب مردم‌سالاری در اردبیل گفت: ما در اردبیل 14 سال سرمایه گذاری کرده ایم که امروزه افراد مختلف نتوانند مردم‌سالاری را نادیده بگیرند.پس دوستان باید در مناطق و استان‌های خود به نحوی عمل کنند که نادیده گرفته نشوند.
حبیبی دبیر شاخه سیاسی حزب مردم‌سالاری با اشاره به اینکه حزب مردم‌سالاری افتخار این را دارد که اولین حزبی است که در مبارزه با فساد پیش رو بوده و بحث مبارزه با فساد را در همان زمان انتخابات داشتیم گفت: ما در این زمینه از همه پیش گام تر بودیم و الان هم در این مسیر هستیم و ادامه خواهیم داد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر دوستانی که وقت کافی را برای حزب ندارند بهتر است که مسئولیت خود را به دیگر اعضایی که وقت دارند واگذار کنند گفت: تجربه بنده در استان کهگیلویه و بویراحمد این بود که در طول 6 سال در آن استان موفق نبودم و وقتی این مسئولیت را به یک جوان واگذار کردم در طول 6 ماه به اندازه 6 سال بنده موثر بوده است.پس دوستانی که احساس می‌کنند نمی‌توانند وقت کافی برای حزب بگذارند بهتر است که مسئولیت را به دوستان جوان واگذار کنند.
مصطفی کواکبیان در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه حزب اخوان‌المسلمین بعد از 85 سال مبارزه حزبی در مصر موفق به کسب قدرت در مصر شد و دوام هم نیاورد گفت: حزب مردم‌سالاری 15 سال است که تاسیس شده پس دوستان باید مقداری صبور باشند و عجله نکنند.
وی در ادامه افزود: بحث شرکت و نامزدی اینجانب در انتخابات ریاست جمهوری یک بحث شخصی نیست بلکه یک بحث حزبی است و تصمیم نهایی را حزب می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه در مجلس هم به عارف گفتم که حداد عادل با علم به اینکه می‌دانست رای نمی‌آورد اما سه بار نامزد ریاست مجلس شد، شما هم باید در انتخابات هیئت رئیسه شرکت کنید گفت: متاسفانه دکتر عارف قبول نکرد و به او گفتم که من در مصاحبه گفته‌ام که اگر دکتر عارف نیاید نامزد می‌شوم.لذا در آنجا مصوب شد که من بیایم اما نه به عنوان فراکسیون، در صورتیکه زمانی که من نامزدیم را اعلام کردم حدود 30 نفر به من مراجعه کردند و من گفتم که من منصرف شده ام.اما رئیس مجلس اعتنا نکردند و گفتند آقای کواکبیان با بنده بای بای می‌کند و برخلاف روال آرای باطله را جزو آرای بنده قرائت کردند.
کواکبیان تاکید کرد: درباره خانه تکانی در دولت هم ما جلساتی با معاونین آقای روحانی داشته ایم و گفته ایم که ما در زمینی که رقیب بخواهد برای ما طراحی کند بازی نمی‌کنیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در رابطه با زمان برگزاری کنگره دو پیشنهاد وجود دارد، آنها را به رای گذاشت و در نتیجه آن تاریخ برگزاری پانزدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری مشخص و به تصویب اعضا رسید.در نهایت تاریخ برگزاری کنگره 28 بهمن سال‌جاری تعیین شد.
کواکبیان در پایان یادآور شد که باتوجه به اینکه بیستم مهرماه سال‌جاری پایان زمان ارزیابی نهایی دبیران استان‌هاست گفت: هر فردی که امتیازش به حد نصاب نرسد دبیری‌اش خود به خود منعزل خواهد شد بنابراین دبیران محترم در زمان باقی مانده کارهای لازم را انجام بدهند.
جلسه شاخه‌ها و کمیته‌های حزب
جلسه شاخه‌ها و کمیته‌های حزب مردم‌سالاری با حضور دبیرکل و دبیران شاخه‌ها و کمیته‌های این حزب عصر روز پنج شنبه 21مرداد در شهرستان زنجان برگزار شد.در ابتدای این مراسم مصطفی کواکبیان دبیر کل این حزب با بیان سه نکته درباره شاخه‌ها و کمیته‌ها گفت: کمیته‌ها مانند کمیته اجرایی، حقوقی و اطلاع رسانی همیشگی بوده اما به مناسبت‌های مختلف نقش شان پررنگ تر شده و وارد عمل می‌شوند.به فرض مثال کمیته اجرایی برای برگزاری کنگره و جلسات و مراسم مختلف فعال تر می‌شوند.
وی افزود: نکته دیگر اینکه اگر برای حزب سه بعد ارتفاع، عرض و طول قائل بشویم.این سه بعد؛ یعنی ارتفاع را کمیته‌ها، عرض را شاخه‌ها و طول را استان‌ها تشکیل می‌دهند.بنابراین معتقدم نقش کمیته‌ها برای اینکه عمق بخشی فعالیت‌های حزبی را به عهده دارند از شاخه‌ها مهم تر است.مثلا روز اصناف شاخه اصناف باید موضع گیری کند.ما در سال گذشته برای اولین بار برای انتخابات نظام مهندسی لیست دادیم و جالب است که از 25 نفر نظام مهندسی تهران 13 نفرشان عضو لیست مردم‌سالاری بودند و در کل کشور هم از 64نفر لیست نظام مهندسی 32 نفرشان عضو لیست مردم‌سالاری بودند.
کواکبیان با اشاره به محدود بودن عضویت هر کمیته که نهایتا 5 نفر خواهد بود گفت: ‌‌شاخه‌ها محدودیت عضویت ندارند، اما هسته اصلی آنها همان 5 یا 7 نفر است.
دبیرکل حزب مردم‌سالاری در ادامه سومین وظیفه برای شاخه‌ها را گسترش لایه‌های حزب در جامعه برشمرد.
مسئول شاخه فرهنگیان فرهنگی استان سمنان نیز در این جلسه گفت: شاخه‌های مختلف در شهرستان‌ها باید با شاخه اصلی در مرکز مرتبط بوده و این کار بهتر است که از پائین به بالا صورت بگیرد.
رضا شمسی‌پور دبیر کمیته استان‌های حزب مردم‌سالاری هم با اشاره به اهمیت کمیته‌ها و شاخه‌ها و عدم توجه برخی از دبیران به این امر گفت: ما همه معتقدیم که دکتر کواکبیان از نظر علمی‌هم عمق و هم گستردگی دارد.اما شاخه‌ها و کمیته‌ها باید مسائل مطرح در جامعه را به صورت دسته‌بندی و کارشناسی شده در اختیار دکتر کواکبیان قرار داده تا تصمیم مقتضی درباره آنها گرفته شود.
وی اضافه کرد: بحث دیگر بحث صفحات روزنامه است به فرض مثال همانطور که یک ستون به مهندسین اختصاص داده شده است، می‌توان یک ستون هم به اصناف اختصاص داده شود.
دبیر شاخه هنرمندان با اشاره به اینکه ما مشکلات هنرمندان را شناسایی کرده و انتظار داریم که این مسائل مطرح شود تا راه حلی برای آنها اندیشیده شود گفت: پیشنهاد دارم که با کمک شاخه استانی در هر دوماه یک بار در یکی از استان‌ها به اسم هفته فرهنگی حزب مردم‌سالاری به صورت مختلف از جمله تئاتر و ...برگزار بشود.
رضایی دبیر شاخه دانشجویی در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه برنامه داشتن در حزب بهتر از جلسه داشتن است گفت: اگر در استانها ماهیت استانی حزب شکل بگیرد، ما راحت تر می‌توانیم در دانشگاه‌ها عمل کرده و طبیعتا شاخه دانشجویی خود را بهتر می‌توانیم جمع و راه اندازی کنیم و همچنین عضوگیری راحتتری داشته باشیم.
کواکبیان در ادامه این برنامه با طرح سوالی مبنی بر اینکه با توجه به انتقاداتی که به برنامه 5 ساله دوم دولت می‌شود از قلی‌زاده دبیر برنامه‌ریزی خواست که به این موضوع بپردازد.
قلی‌زاده گفت: ما در کمیته برنامه‌ریزی باید سند طرح جامع حزبی تهیه کنیم.که به نظرم در هیچ یک از احزاب صورت نگرفته است می‌تواند برای اولین بار حزب مردم‌سالاری این کار را انجام بدهد و پیشگام در این زمینه باشد.
کواکبیان با اشاره به اینکه در کتاب 14 سال خدمت صادقانه موضع حزب را در قبال مسائل مختلف آورده‌ایم گفت: کمیته برنامه‌ریزی باید تلاش بکند و این موضع‌ها را به صورت کامل در بیاورد و با تهیه و تنظیم کتاب مواضع حزب مردم‌سالاری را انجام بدهید.
قلی‌پور افزود: بررسی تاریخ احزاب، موضع‌گیری جمهوری اسلامی‌در قبال احزاب و پیش بینی و برنامه برای احزاب به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند‌مدت می‌تواند ما را در رسیدن به اهدافمان یاری کند.پیشنهادم این است که در این زمینه‌ها فعالیت داشته باشیم.
کواکبیان در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه هدف احزاب کسب قدرت است و اگر نیت خدمت به مردم را داشته باشند، عبادت است گفت: در این جلسه چند مصوبه به شرح زیر داشته‌ایم: ابتدا هر کمیته 5 سهمیه در کنگره داشته باشد.دوم در اقدامات اجرایی، تعداد نمایندگان استانی و صدور احکام آن پنج نفر اصلی مبنای ارزیابی است.سوم بحث شاخص‌های شاخه‌ها افزایش می‌یابد و تعداد افراد شاخه‌ها سقف ندارد، اطلاعیه‌ها، بیانیه‌ها، برنامه‌ها و همایش‌های که برگزار می‌کنند، نیاز به مجوز شورای مرکزی ندارد. چهارم کتابی درباره موضع حزب درباره مسائل تهیه شود که در کنگره رونمایی شود که مسئول آن آقای قلی‌زاده باهمکاری تمام کمیته‌ها و شاخه‌ها است.


کد مطلب: 59430
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *