۱
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۵
دونالد ترامپ و اخلاق عجیبش در رقابت‌های ریاست‌جمهوری آمریکا

تاجری که رییس‌جمهور شد

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری جدید آمریکا اخلاق عجیبی دارد. نکته‌های زیادی از زندگی دونالد ترامپ، تاجر هفتاد ساله‌ی آمریکایی در دوران رقابت‌های ریاست‌جمهوری فاش شد که مردم دنیا را به شدت متعجب کرد. این نکته‌ها فقط درباره‌ی رسوایی‌های اخلاقی یا مالیاتی آقای ترامپ که بیشتر سیاسیون نسبت به آن علاقه می‌دادند، نبود.
تاجری که رییس‌جمهور شد
دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری جدید آمریکا اخلاق عجیبی دارد. نکته‌های زیادی از زندگی دونالد ترامپ، تاجر هفتاد ساله‌ی آمریکایی در دوران رقابت‌های ریاست‌جمهوری فاش شد که مردم دنیا را به شدت متعجب کرد. این نکته‌ها فقط درباره‌ی رسوایی‌های اخلاقی یا مالیاتی آقای ترامپ که بیشتر سیاسیون نسبت به آن علاقه می‌دادند، نبود. 
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، اگر دنبال جنجالی‌ترین داده‌های واقعی از زندگی رییس‌جمهوری جنجالی آمریکا هستید، این مطلب را از دست ندهید.

وارث میلیارد دلاری
دونالد ترامپ پول هنگفتی از پدرش – که یک شرکت ساختمان‌سازی داشت – به ارث برد. او بعد از پدرش به کار ساختمان‌سازی روی آورد و در اوایل کار بیشتر یک برج‌ساز و تاجر بود تا سیاستمدار. گفته می‌شود پولی که پدر برای پسر کنار گذاشته، آن‌قدر زیاد بوده است که او می‌توانسته بدون این‌که به کارش ادامه بدهد یا حتی وارد دنیای سیاست شود، تا آخر عمر بدون هیچ دغدغه‌ای زندگی کند. اما او کار پدرش را ادامه داد، مدتی هنرپیشگی کرد و بعد هم وارد دنیای سیاست شد.
تبعید به پادگان
دونالد ترامپ چندان شخصیت برجسته و منظمی نداشت. او زمانی که در مدرسه ابتدایی و راهنمایی در شهر «کوینز» ایالت نیویورک درس می‌خواند، چند بار جنجال‌آفرینی کرده و شیطنت به خرج داده بود. به همین خاطر، والدینش او را در زمانی که نوجوان بود مدتی به مدرسه نظام و سربازخانه فرستاده بودند تا پسر کوچک مودب و منظم بار بیاید.

وسواسی‌ترین رییس‌جمهوری
«جب بوش» (بوش پدر) که از هم‌حزبی‌های ترامپ است و در اوایل کار بسیار از او پشتیبانی می‌کرد، در یکی از صحبت‌هایش از بیماری «جرمافوب» صحبت کرد و گفت که ترامپ به این بیماری وسواس شدید مبتلا شده است. کسانی که به این نوع از وسواس مبتلا باشند، به شکلی غیرمنطقی و اغراق‌آمیز از هر چیز آلوده‌ای دوری می‌کنند. ترامپ هم جزو این افراد بود. این‌طور که «بوش پدر» می‌گوید، آقای ترامپ تا زمانی که مطمئن نشود طرف مقابل دست‌هایش را به اندازه‌ی کافی شسته، هرگز با او دست نمی‌دهد. 

خیانت با بوی تجارت
آقای ترامپ مدتی بعد از ازدواجش با «ایوانا» با زنی به نام «مارلا میپلز» روابط پنهانی برقرار کرده بود. همسر قانونی آقای ترامپ زمانی به این واقعیت پی برد که فهمید شوهرش با یک معشوقه‌ی خوش بر و رو برای گذراندن تعطیلات به «اسپن» رفته است. همسر قانونی ترامپ، در حالی که خبرنگاران از این اتفاق بو برده و دنبالش به راه افتاده بودند، خانم معشوقه را در یک رستوران غافلگیر کرد. دونالد ترامپ در آن زمان هیچ واکنش منفی به این اتفاق نشان نداد و اتفاقا از این موضوع استقبال هم کرد. او گفت،‌ این اتفاق برای تجارت ما بسیار بزرگ بود چون مارلا می‌گفت تا به حال رابطه‌ای به این خوبی را تجربه نکرده است. مدتی بعد از فاش شدن رابطه‌ی جنسی آقای ترامپ با معشوقه‌اش، «ایوانا» از او جدا شد.
پسرک انگشت کوتاه!
دونالد ترامپ اخلاق عجیبی داشت. او از کسانی که به کوتاه بودن انگشتان دستش واکنش نشان می‌دادند، کینه به دل می‌گرفت. «گریدون کارتر»، سردبیر «ونیتی فر» اولین کسی بود که، این موضوع را فاش کرد. او به ترامپ لقب «مرد عامی انگشت‌کوتاه» داده و عکسی از او و انگشتانش منتشر کرده بود. این مطلب باعث دلخوری آقای ترامپ از مجلات آن زمان شد.

ترامپ بازی کنید
ترامپ در سال 1989 میلادی (1368 خورشیدی) یک بازی فکری مخصوص به خودش را ابتدا کرد که باعث معروفیت او شد. این بازی فکری طوری طراحی شده بود که بازیکنان خودشان را جای «ترامپ» و چالش‌های زندگی او بگذارند. در ابتدای بازی مقدار زیادی پول در اختیار بازیکنان قرار می‌گرفت. اگر آنها خوب شرایط را مدیریت کرده و شانس می‌آوردند،‌پولشان بیشتر می‌شد و بازی را می‌بردند اما اگر دقت‌شان کم می‌شد، ممکن بود همه‌چیز را کاملا از دست بدهند.


صاحب تحمیلی شرکت‌های بزرگ
دونالد ترامپ در سال 1991 میلادی (1370 خورشیدی) زمانی که بانک‌های آمریکایی دچار مشکلات جدی شده بودند،‌ به آنها چندین میلیارد دلار وام داد. او به بعضی از شرکت‌های بزرگ هم کمک‌های مالی بزرگی بخشید و توانست یک ایرلاین و شرکت خرده‌فروشی را صاحب شود. صاحبان بانک‌هایی که در آن زمان از چنین تسهیلاتی بهره‌مند شدند، بعدتر گفتند که دلشان نمی‌خواسته این پول را قبول کنند اما در آن شرایط سخت، مجبور بودند برای فرار از ورشکستگی چنین کاری بکنند. او به خاطر این‌که در شرایط دشوار و نزدیک به ورشکستگی به موسسات پیشنهاد وام کرده بود، توانست با حداقل پول پرداختی آنها را به راحتی تصاحب کند.
من همان کودک دبستانی هستم
دونالد ترامپ در یکی از مصاحبه‌هایش تمام مباحث روانشناسی و علوم پزشکی را زیر سوال برد. او گفت که،‌ از زمان کودکی تا همین حالا که 70 سال از عمرش می‌گذرد، هیچ تغییری در شخصیت، رفتار و منش او پیش نیامده است. او درباره‌ی ثبات شخصیت خودش این جمله را گفت: «شخصیت من از زمانی که در کلاس اول دبستان درس می‌خواندم تا همین الان هیچ تغییری نداشته است.» او این حرف را در واکنش به صحبت‌هایی زد که پشت سرش گفته می‌شد. چون در بحبوحه‌ی بحث‌های انتخاباتی معلم‌ها و همشاگردی‌های قدیم او از بی‌ادبی‌هایش در سر کلاس درس گفته بودند. آنها می‌گفتند، آقای ترامپ سر کلاس‌های درس به معلم‌هایش پاک‌کن پرت می‌کرده و همیشه کیک تولد دوستانش را به طرف صورت مهمانان پرتاب می‌کرده است. او که چندان شاگرد زرنگی هم نبود و نمره‌های جالبی نداشت، یکبار وقتی نتوانسته بود درس‌هایش را حاضر کند، به معلمش بی‌احترامی کرده بود.
اتاق پر از اسکناس
جان اوکانل، یکی از سیاستمداران آمریکایی که در گذشته رفیق شفیق آقای ترامپ بوده است، می‌گوید که او برای فرار از مالیات راهکارهای عجیب و غریبی داشته است. آقای میلیارد دلاری پولهایی که به صورت نقد به دست آمده بود را به شکل اسکناس در جاهای مخصوصی نگهداری می‌کرد تا مجبور نباشد بابت آنها مالیات بدهد. او خوب می‌دانست که این پولهای نقد چون هیچ ردپایی در سیستم بانکی آمریکا به جا نگذاشته‌اند، مشمول مالیات یا جریمه نیستند. این‌طور که جان اوکانل تعریف کرده، دونالد ترامپ پولهایش را در اتاق‌های بزرگی نگهداری می‌کرده و فقط یک سری حسابدار ثابت که حقوق بالایی هم دریافت می‌کردند، اجازه داشتند آنها را از نزدیک ببینند. این حسابدارها هر روز حساب و کتاب پولهای غیرقانونی آقای ترامپ را نگه داشته و بابت این کارشان حقوق خیلی بالایی هم دریافت می‌کرده‌اند. ترامپ به آقای اوکانل گفته بود که، هر روز مردان کوتوله‌ای که در شرکتش استخدام کرده، پولهای او را می‌شمرده‌اند. دونالد ترامپ در کتاب زندگی‌نامه‌اش که بعدها منتشر کرد، درباره‌ی این ادعاهای جان اوکانل گفت:‌«چیزهایی که او گفته، ممکن است درست باشد.»

خودپرداز؟ شیب؟ بام؟
دونالد ترامپ که از همان ابتدای ورودش به رقابت‌های انتخاباتی آمریکا معلوم بود شخصیت ویژه‌ای دارد، در مصاحبه‌ای با «کونان اوبرایان» در برنامه‌ی «آخر شب» درباره‌ی بخش دیگری از عادت‌های عجیب و غریبش حرف زده بود. او به آقای خبرنگار گفته بود که، در عمرش حتی یکبار هم از دستگاه خودپرداز پول نگرفته است. البته این ادعای دونالد چندان هم جای تعجب ندارد چون او چنین کارهای کوچکی را به کارمندان خرده‌پا و ساده‌اش می‌سپرده است.

مهاجران را اخراج می‌کنم
دونالد ترامپ در دوران انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به خاطر حرفهای تندی که درباره‌ی مهاجران به زبان می‌آورد، مشهور شده بود. او معتقد بود که نیروهای مهاجر و غیربومی آمریکایی جای شهروندان قدیمی را تنگ کرده و کارشان را تصاحب کرده‌اند اما رفتاری که ترامپ به عنوان یک تاجر با مهاجران داشته، نشان می‌دهد که خودش هم چندان اعتقادی به این حرفها نداشته است. این‌طور که سایت‌های مختلف خبری در آمریکا فاش کرده‌اند، دونالد ترامپ برای ساخت «برج ترامپ» در نیویورک، از 200 نیروی کار لهستانی استفاده کرده بود که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده بودند. آنها این مهاجران غیرقانونی را به کار گرفته و آنها را مجبور می‌کرد تا در شیفت‌های دوازده ساعته برای او کار کنند. شرکت بزرگ آقای ترامپ به این کارگران مهاجر به ازای هر ساعت کرا 4 تا 5 دلار دستمزد پرداخت می‌کرد. آقای ترامپ در مواجهه با این خبر گفت که اطلاعی از کارگران غیرقانونی نداشته است. زمانی که همان کارگرها هم به طور رسمی از دونالد شکایت کردند، او تهدید کرد که اگر به کارشان ادامه بدهند، آنها را اخراج خواهد کرد.

دکتر بدون مدرک
اگر دانشگاه اسکاتلند و هیات‌امنایش درباره‌ی دغل‌بازی‌های آقای رییس‌جمهور اطلاعی نداشتند، ممکن بود ما مجبور باشیم امروز از آقای ترامپ با لقب «دکتر» یاد کنیم. چون این دانشگاه چند سال پیش در مراسمی رسمی، به او مدرک دکترای افتخاری داده بود. دانشگاه اسکاتلند این دکترای افتخاری را بابت تلاش‌های موثر او در حوزه‌ی بازرگانی و کارآفرینی به آقای ترامپ اهدا کرد اما در سال 2015 میلادی، دانشگاه تصمیم گرفت حرفش را پس بگیرد. هیات‌امنای دانشگاه بزرگ معتقد بودند که او مدتهاست به ارزش‌های مهم و مورد توجه دانشگاه وفادار نیست. به همین خاطر لیاقت درجه‌ای که به دست آورده را ندارد. او به جز این، جایگاه تجاری خودش در اسکاتلند را هم از دست داد.
دونالد، ستاره‌ی هالیوودی
پیاده‌روی ستاره‌ها در هالیوود یکی از معروف‌ترین مکان‌ها در بین اهالی سینماست. در این پیاده‌رو نام افراد شناخته شده و مطرح جهان روی یک ستاره‌ی سنگی درج شده است. دونالد ترامپ هم که زمانی یکی از معروف‌ترین برنامه‌های تلویزیونی را برگزار کرده بود، به عنوان ستاره‌ی شماره‌ی 2327 پیاده‌روی ستاره‌ها نامش را در بین ستاره‌های هالیوود باقی گذاشت. این ستاره در دوران بحبوحه‌های انتخاباتی توسط مخالفان آقای ترامپ سیاه شد.

آرایشگر من، همسرم است
مدل موی رییس‌جمهوری جدید آمریکا یکی از سوژه‌های مهم طنزپردازان بود. او موهای نسبتا بلندش را طوری آرایش می‌کند که معمولا در مردان سیاستمدار با موهای کوتاه بعید است. موهای آقای ترامپ یکی از خاص‌ترین موضوعاتی بود که خبرنگاران به آن توجه ویژه داشته و درباره‌اش از آقای سیاستمدار سوال می‌کردند. او در پاسخ به یکی از خبرنگاران مجله‌های جنسی عاقبت سکوتش را شکست. او گفت که، همسرش موهای او را همیشه کوتاه می‌کند. رمز کوتاه ماندن موهای آقای ترامپ هم این‌طور که خودش روایت کرده، این است که او بیشتر اوقاتش را در داخل فضای بسته و جاهایی می‌گذراند که درجه‌ی دما، رطوبت و گردو خاک کنترل شده باشد. این حرف دونالد راست به نظر می‌رسد چون او بیشتر اوقات روز را در لیموزین، جت یا هلیکوپتر اختصاصی‌اش می‌گذراند. در زمان تفریح هم به کلاب اختصاصی می‌رود و کار را هم در یک دفتر اختصاصی به سرانجام می‌رساند. در نتیجه، تقریبا هیچ وقت از محیط های بسته خارج نشده و موهایش شاداب به نظر می‌رسند.
گزارش : اشکان خسروپور /مردم سالاری
کد مطلب: 63518
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *