کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نتانیاهو به اتهام فساد مالی بازجویی شد

دومینوی مشکلات تل‌آویو

14 دی 1395 ساعت 20:10

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مدت سه ساعت در پرونده دریافت غیرقانونی هدیه از سرمایه داران داخلی مورد بازجویی قرار گرفته است.


نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مدت سه ساعت در پرونده دریافت غیرقانونی هدیه از سرمایه داران داخلی مورد بازجویی قرار گرفته است.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، رژیم صهیونیستی در یک دومینوی مشکلات قرارگرفته است.در روزهای پایانی سال 2016 ،تصویب قطعنامه شورای امنیت در محکومیت شهرک سازی این رژیم را با بحران جدی روبرو کرد.همچنین نشانگر انزوای این رژیم در میان متحدان غربیشان بود.این دومینو به سال 2017 نیز کشیده شده است و با افشای فساد مالی و بازجویی نتانیاهو همراه شد.
به گزارش اسکای نیوز، فشار افکار عمومی‌در سرزمین‌های اشغالی سرانجام باعث شد «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم بازجویی شود. آن گونه که سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی گفته است این بازجویی شامگاه دوشنبه در محل اقامت نتانیاهو در قدس اشغالی انجام شده است.
سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی در ادامه گفته است که نمی‌تواند جزئیات بیشتری از بازجویی نخست‌وزیر در اختیار رسانه‌های بگذارد. این در حالی است که وزارت دادگستری گفت که روند بازجویی از نتانیاهو را بازجویانی از اداره موسوم به «لاهاف 443» وابسته به پلیس اسرائیل که در زمینه مبارزه با فساد تخصص دارد، انجام داده‌اند.
وزارت دادگستری اسرائیل اعلام کرده‌، نتانیاهو به ظن دریافت هدیه از سرمایه داران بازجویی شده است که اولین تایید رسمی‌از سوی نهادهای قضایی اسرائیلی درباره این پرونده محسوب می‌شود.نتانیاهو پیشتر هرگونه دست داشتن در فساد را رد کرده است.
براساس قانون اساسی رژیم صهیونیستی هر یک از اعضای کابینه این رژیم از جمله نخست وزیر در صورتی که به شکل رسمی‌به فساد متهم شوند باید از سمت خود استعفا دهند.مشکلات نتانیاهو به اینجا ختم نشده است.
به گزارش اورشلیم پست، «تزیپی لیونی»، وزیر خارجه پیشین اسرائیل از بنیامین نتانیاهو اسرائیل خواست تا مسئولیت قطعنامه شورای امنیت در مورد توقف شهرک‌سازی‌ها را برعهده بگیرد و از قدرت کنار برود. اما بنیامین نتانیاهو گفت که استعفا نمی‌دهد.
طبق گزارش‌ها،برخی از مخالفان از رفتار نتانیاهو انتقاد می‌کنند.این نشان از اختلافات میان نخست وزیر رژیم صهوینیستی و دیگر سیاستمداران این رژیم است.نتانیاهو با پرخاشگری سعی بر پنهان کاری نقص‌های خود می‌کند که این موضوع از چشم سیاستمداران این رژیم پنهان نخواهد ماند.
از طرف دیگر سیاست‌های جنگ طلبانه بنیامین نتانیاهو باعث منزوی شدن هرچه بیشتر این رژیم در جهان شده است.چندی پیش نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از صدور رأی اخیر شورای امنیت سازمان ملل در مخالفت با شهرک‌سازی‌های بی‌رویه این رژیم در سرزمین‌های اشغالی با اظهاراتی خطاب به «موری مک کال»، وزیر خارجه نیوزیلند گفته است: «اگر به حمایت از این قطعنامه ادامه بدهی، ما آن را یک اعلام جنگ رسمی‌علیه اسرائیل تلقی خواهیم کرد.» نتانیاهو پس از آن به اعلام جنگ علیه نیوزیلند اکتفا نکرده و در عمل نشان داد مقصود او کل جهان و تمامی‌کشورهایی است که با قطعنامه اخیر شورای امنیت در مخالفت با شهرک سازی‌های مورد بحث موافقند و این اقدام را خلاف قانون می‌انگارند.
از سوی دیگر روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی به دلیل سیاست‌های قدیمی‌نتانیاهو در یکی از بدترین شرایط تاریخی خود قرار دارد.از همان ابتدای امر «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا علاقه‌ای به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم نداشت.رای اخیر باراک اوباما به قطعنامه‌ای بر ضد شهرک‌سازی‌های یهودیان ضربه سختی به رژیم تل‌آویو وارد کرد که باعث تاریک شدن هر چه بیشتر روابط آنها شده است.امروز مخالفت‌ها با اسرائیل به اوج خود رسیده است و آمریکایی‌ها و بسیاری از مردم دیگر کشورها نمی‌خواهند این رژیم باعث بروز مشکلات بیشتر شود و مانع پیشرفت در مسیر صلح گردد، به همین دلیل شهرک‌سازی‌ها را مورد مخالفت قرار می‌دهند.
زیردریایی‌های آلمانی برای نیروی دریایی اسرائیل افتخاری محسوب می‌شود. با این حال خرید سه زیردریایی دیگر آلمانی برای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل دردسر آفریده است. سیاستمداران اپوزیسیون خواستار تشکیل یک کمیسیون تحقیق در این باره شده‌اند.بنیامین نتانیاهو متهم شده که به‌رغم مخالفت‌ وزارت دفاع اسرائيل این معامله کلان را پیش برده است.این موضوع باعث در گیری‌های فراوان میان سیاستمداران این رژیم شده است.متهم اصلی این موضوع نیز سیاست‌های غلط نتانیاهو است.
وزارت اقتصاد آلمان قیمت این زیردریایی‌های موسوم به کلاس «دلفین»را برای هر فروند حدود ۶۰۰ میلیون یورو اعلام کرده است. کارشناسان می‌گویند، این زیردریایی‌ها توانایی بالقوه تجهیز به سلاح هسته‌ای را دارند و به همین دلیل نیز ارسال ‌آن‌ها مورد مناقشه قرار دارد.
«بنیامین نتانیاهو»،نخست وزیر رژیم صهیونیستی با پرخاشگری وجنگ طلبی خود هر روز بیش از گذشته باعث انزوای اشغالگران قدس شده است، به همین دلیل باعث ایجاد مشکلاتی برای این رژیم شده است و اختلافات زیادی میان سیاستمداران رژیم صهیونیستی شکل گرفته است.سیاستمداران جنگ طلب و پرخاشگر در در تمام کشورها به یک صورت عمل می‌کنند. این مردان سیاست باعث انزوا و مشکلات خارجی و داخلی می‌شوند و همچنین سیاست‌های آنها با فسادهای مالی بزرگ نیز همراه است.نمونه آن در دولت قبل در کشور ما نیز رخ داده است.


کد مطلب: 65214

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/65214/دومینوی-مشکلات-تل-آویو

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir