۰
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۲
فرمانده سابق ارتش پاکستان هدایت ائتلاف سعودی را بر عهده گرفت

اسلام‌آباد در مدار جنون سعودی

ژنرال ارشد ارتش پاکستان به سمت فرماندهی ائتلاف سعودی منصوب شده است. این اقدام رسما اسلام آباد را در مدار جنون سعودی قرار داده و پاکستان شریک جرم عربستان می‌شود.
اسلام‌آباد در مدار جنون سعودی
ژنرال ارشد ارتش پاکستان به سمت فرماندهی ائتلاف سعودی منصوب شده است. این اقدام رسما اسلام آباد را در مدار جنون سعودی قرار داده و پاکستان شریک جرم عربستان می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، واقعیت این است که پاکستان در بلبشوی خونین خاورمیانه تاکنون نقش مثبتی ایفا نکرده است. اسلام آباد که پس از استقلال از هند خود را مدیون کمک‌های مالی عربستان سعودی می‌دانست مدارس دینی پیشاور را در اختیار رهبران وهابی قرار داد تا این کشور به آزمایشگاه کشت ویروس‌های کشنده تروریسم شوند.
سیستم اطلاعاتی ارتش پاکستان موسوم ISI در جریان جنگ‌های داخلی افغانستان طالبان و القاعده را تاسیس کرد و این حمایت‌ها تا امروز ادامه پیدا کرده است. براساس اسناد و شواهدی که هندی‌ها ارائه کرده اند ارتش پاکستان در جریان اقدامات تروریستی در اقدامات تروریستی متعددی تاکنون مشارکت داشته اند. جمهوری اسلامی‌نیز از نوع رفتار ارتش پاکستان در امتناع از برخورد با گروه‌های تروریستی در شرق ایران نیز به شدت ناراضی است.
متاسفانه حرکت پاکستان در مدار رفتارهای جنون انگیز سعودی محدود به اقدامات فرامرزی نبوده است و به شکلی سیستماتیک نوعی شیعه کشی در این کشور توسط گروه تروریستی لشگرجنگوی دنبال شده است. ارتش پاکستان اگرچه تاکنون اقداماتی هم بر علیه فعالیت‌های تروریستی طالبان انجام داده است اما باطنا هرگز اقدامی‌در جهت سرکوب طالبان انجام نداده است.
اسلام آباد آنچنان در دفاع از تروریسم راسخ بوده است که در ماجرای قتل اسامه بن لادن ، رهبر گروه تروریستی القاعده نیز عامل لو رفتن بن لادن را به زندان انداخته است. رفتارهای ناپسند پاکستان آنچنان باب میل سعودی‌ها بوده است که ریاض از آنها به عنوان برگ برنده استفاده کرده‌اند.
براساس اسناد ویکی لیکس ، پس از درز خبرمذاکرات محرمانه ایران و آمریکا در ارتباط با موضوعات هسته‌ای سعودی‌ها تهدید کرده بود که بمب اتمی‌خود را از اسلام آباد به زرادخانه‌های عربستان منتقل خواهد کرد. نکته جالب اینجاست که بنا بر برخی شایعات رفت و آمد دانشمندان هسته‌ای پاکی به عربستان افزایش یافته است.
شراکت پاکستان در تهاجم سعودی
حالا وزیر دفاع پاکستان اعلام کرد که فرمانده سابق ارتش این کشور، به فرماندهی ائتلاف نظامی‌سعودی منصوب شده است.«ژنرال راحیل شریف» که 40 روز پیش از سمت فرماندهی ارتش پاکستان بازنشسته شده بود در سفری ناگهانی راهی ریاض شد و از همان زمان شایعات درباره وی آغاز شد.
« خواجه محمد آصف » می‌گوید که انتصاب ژنرال پاکستان با تصمیم سه روز پیش اسلام آباد اتخاذ شده است و هماهنگی لازم با «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان صورت گرفته است.
وی بدون اشاره به نام کشور خاصی، تاکید کرد: 'معتقدم، بدون هیچ گونه استثنا، همه امت اسلامی‌باید عضو این ائتلاف باشند.
عربستان در سال 2015 در اقدامی‌بدون هماهنگی از پیش انجام شده با کشورهایی که امروز نام آنها در فهرست ائتلاف نظامی‌تحت رهبری ریاض قرار دارد، اعلام کرد که ائتلافی متشکل از 34 کشور اسلامی‌تشکیل داده و مدعی شده که هدف از تشکیل این ائتلاف، مبارزه با تروریسم است.
در روزهای پایانی سال 2015، دولت پاکستان رسما اعلام کرد که عضوی از این ائتلاف است. گزارش رسانه‌های پاکستان و اظهارنظر بسیاری از مسئولان این کشور حاکی است که عربستان حتی بدون اطلاع و اجازه پاکستان، بطور خودسرانه نام این کشور را در فهرست ائتلاف نظامی‌خود قرار داده بود.
نکته حائز اهمیت اینجاست که براساس برخی شایعات نیروهای ارتش پاکستان در تشکیل سپرجزیره به عنوان بازوی نظامی‌شورای همکاری خلیج فارس نقش مستقیم داشته‌اند و حالا ژنرال پاکستان در ائتلاف سعودی این همکاری‌های تشدید خواهد کرد.
پاکستان، به لحاظ قدرت نظامی‌و ارتش، یکی از قدرتمندترین کشورهای عضو این ائتلاف است و تنها «قدرت هسته‌ای»عضو این ائتلاف به شمار می‌رود.باتوجه به آنچه که به وقوع پیوسته می‌توان گفت که انتصاب ژنرال راحیل شریف در جریان سفر ماه گذشته «عادل الجبیر» وزیرامورخارجه پاکستان به اسلام آباد مورد تفاهم طرفین قرار گرفته است.
منهای تمام انتقادات به حضور ژنرال پاکی این است که سعودی‌ها پس از 3سال تهاجم علیه مردم یمن و هزینه‌های گزاف رسما از مردم این کشور شکست خورده اند و حالا اسلام آباد شریک جرم ریاض شده است تا ملک بن سلمان از جهنم یمن خارج شود. ریاض از آینده خاورمیانه و شکست‌های زنجیره ای که متحمل می‌شود به دلیل بحران مالی و ترس از کودتای شاهزاده‌ها تلاش می‌کند با کمک ژنرال راحیل شریف از بحران خارج شود.
گزارش : علی ودایع
کد مطلب: 65339
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *