۰
شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۵
روز دوم جشنواره تئاتر فجر برگزار شد

«جاودانگی» روی صحنه

بزرگ ترین اتفاق تئاتر کشور از عصر جمعه آغاز شده است. اگرچه همه نگاه ها باید خیره به صحنه نمایش باشد اما در دوروز نخست تماشاگران دوربین به دست یا سرگردان در تلگرام حال و هوای تئاتر را خراب کردند.
«جاودانگی» روی صحنه

بزرگ ترین اتفاق تئاتر کشور از عصر جمعه آغاز شده است. اگرچه همه نگاه ها باید خیره به صحنه نمایش باشد اما در دوروز نخست تماشاگران دوربین به دست یا سرگردان در تلگرام حال و هوای تئاتر را خراب کردند.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، عصر جمعه و در پایان اجرای نمایش « تئاتر سعدی تابستان 32» اگرچه نظر مخاطبان را جلب نکرد اما حسین کیانی نویسنده و کارگردان این نمایش، از تماشاگران خواست تا آتش نشانان جان باخته را تشویق کنند. «نمایش فرشته مرگ» هم به کارگردانی مسعودرایگان اجرای خوبی داشت. در میان اجراهایی که عصرجمعه و در نخستین روز جشنواره تئاتر فجر روی صحنه رفتند ، نمایش «راهبان معبد وانگ» به کارگردانی احمد سلیمانی توانست مخاطبان را راضی کند. این اثر یک کمدی بی‌کلام است که تفکرات بنیادگرایی و خرافی مذهبی را به چالش می‌کشد. قصه‌ی نمایش «راهبان معبد وانگ» در معبدی در ناکجا آباد اتفاق می‌افتد؛ مکانی که در آنجا با ریاضت‌های سخت، افکار و تعالیم آیینی و به ظاهر مذهبی به راهبان آموزش داده می‌شود که موضع و نگرش اصلی آن، زن ستیزی است اما در نهایت همه بافته های خرافی پنبه می شود.
عصر شنبه، سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر عصر شنبه در دومین روز برگزاری خود میزبان ۱۰ نمایش در بخش صحنه‌ای و ۷نمایش در بخش محیطی بود.« قاقمان » نوشته حامد مکملی و کار مرتضی نجفی که کاری از شهر قزوین است در تالار «چهارسو» تئاتر شهر اجرا شد.تالار «سایه» در دومین روز جشنواره شاهد اجرای نمایش «جزیره » نوشته داریوش علیزاده و و کار سعید دشتی بود.
اما تالار «قشقایی» میزبان نمایش «پنجگانه خون ،خور ،ملمداس» نوشته و کار علیرضا داوری بود. «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» نوشته بهرام بیضایی و کار افشین زمانی اثری هم در تماشاخانه سنگلج روی صحنه رفت.در تالار مولوی نمایش «دوازده » نوشته رجینالد رز و کار جواد خورشا اجرا شد.در تالار هنر نیز نمایش «سلفه »به نویسندگی عامر ابوالهیل و احمد سعدون و کارگردانی امر ابوالهیل از عراق روی صحنه رفت. «مستاجر » نام نمایشی است به نویسندگی و کارگردانی ستاره امینیان که در تالار حافظ اجرا شد.
تالار دکتر ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر میزبان نمایش «حادثه در ویشی» نوشته آرتور میلر و کار منیژه محامدی هم روی صحنه رفت.«جاودانگی » نوشته گروهی و کار نیما دهقان در تالار استاد سمندریان ایرانشهر به صحنه رفت. این نمایش را می توان شاخص ترین اثر روز دوم جشنواره تئاتر فجر قلمداد کرد که روی صحنه رفت. «خواب زمستانی » نوشته و کار لیلی عاج نام نمایشی است که از اصفهان هم در جشنواره تئاتر فجر اجرا داشت.
در دومین روز جشنواره تئاتر فجر 7 نمایش در بخش محیطی اجرا شد.
نمایش «جهش» نوشته و کار بریس باتان از فرانسه در محوطه باز تئاتر شهر اجرا شد. «نیمه» به نویسندکی و کارگردانی محمد مظفری از بوشهر ساعت 17 در محوطه اصلی تئاتر شهر اجرا شد.نمایش «کوچ » نوشته و کار بهنام کاوه دیگر نمایش محیطی بود.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که از اول بهمن ماه آغاز شده تا دوازدهم بهمن ادامه دارد.
گزارش : علی ودایع

کد مطلب: 65831
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *