۲
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۸
نقض آشکار قانون انتخابات توسط قالیباف و شهرداری ادامه دارد

ارسال پیامک گسترده به کارکنان شهرداری برای حمایت از قالیباف

قوانین انتخابات، به صراحت بر منع سازمان ها، نهادها و رسانه های دولتی و عمومی از فعالیتهای تبلیغاتی تاکید کرده است. هر فعالیتی خلاف این قانون کلی نقض صریح قانون بوده و مستوجب پیگیری های مرتبط می شود. با این حال شهردار تهران نه تنها از امکانات شهرداری برای تبلیغ خود استفاده می کند، بلکه با ارسال پیامک های گسترده برای کارکنان شهرداری، آنها را به عضویت در شبکه های اجتماعی ضد دولت دعوت می کند.
ارسال پیامک گسترده به کارکنان شهرداری برای حمایت از قالیباف
قوانین انتخابات، به صراحت بر منع سازمان ها، نهادها و رسانه های دولتی و عمومی از فعالیتهای تبلیغاتی تاکید کرده است. هر فعالیتی خلاف این قانون کلی نقض صریح قانون بوده و مستوجب پیگیری های مرتبط می شود. با این حال شهردار تهران نه تنها از امکانات شهرداری برای تبلیغ خود استفاده می کند، بلکه با ارسال پیامک های گسترده برای کارکنان شهرداری، آنها را به عضویت در شبکه های اجتماعی ضد دولت دعوت می کند.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، قوانین حاکم بر برگزاری انتخابات ها، برای افرادی که از فیلتر شورای نگهبان عبور می کنند چهارچوب های مشخصی تعبیه کرده است. این قوانین که عمدتا بازدارنده اند و در راستای برابرسازی فرصت های تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات های گوناگون وضع شده است، به راحتی در دسترس عموم قرار دارد و هر شهروندی می تواند با یک جست و جوی ساده اینترنتی از آن اطلاع یافته و مصادیق رعایت یا نقض آن را شناسایی کند. بر این اساس قوانین مربوطه حاکی از ممنوعیت اکید استفاده کاندیداها از نهادها، سازمان های دولتی و عمومی، نیروها و ظرفیت هایشان دارد. در اطلاعیه صادره از سوی مراجع قانونی تصریح شده است: «مطابق ماده 68 قانون انتخابات ریاست جمهوری ، انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها و ادارات، شرکت‌های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهادها و مؤسساتی که از «بودجه عمومی» (‌به هر مقدار) استفاده می‌کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع اعلام شده است.» به طور مشخص سازمان شهرداری نیز از انجام هر فعالیتی در راستای تبلیغات برای هر نامزدی منع شده است. با این حال گویا محمد باقر قالیباف اعتقاد چندانی به این تصریح قانونی ندارد.
شهردار تهران که همواره با شایعه قابل پرس و جوی گسیل کردن نیروها و کارمندان شهرداری برای سخنرانی ها و همایش های خودرو به روست، این بار نیز درصدد است تا از نیروی انسانی و پتانسیل مالی و تبلیغاتی این نهاد عمومی به سود خود استفاده کند. در تازه ترین حربه، یک پیامک تبلیغاتی برای کارمندان شهرداری ارسال شده که آن ها را به یک کانال تلگرامی دعوت می کند. در این پیامک ارسال شده آمده است: «همکار گرامی؛ برای عضویت در کانال «پویش همکاران متعهد به دکتر قالیباف در شهرداری تهران» روی لینک زیر کلیک کنید». این پیامک مشخصا مخاطب خود را کارمندان قراردادی یا حتی طرف حساب با شهرداری می داند، آن ها را به کانالی تلگرامی رهنمون می سازد که در آن جدای از انتقادات صریح و بعضا تکذیب شده به دولت وقت، به حمایت علنی از محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری پرداخته اند. همچنین در این پیام با قرار داده شدن تصویر شهردار تهران نوشته شده است: «یادمان نرود... این مرد برای همه همکاران در مجموعه شهرداری تهران تلاش کرد... .» این کانال که با همین وجه تسمیه «یادمان نرود...» نام دارد، مرتبا در حال عضوگیری است و نکته ماجرا آن جاست که اسامی و هویت افرادی که در آن عضو شده یا علی رغم ارسال پیامک از عضویت در آن سرپیچی کرده اند برای مدیران آن قابل رصد است!
در این کانال علاوه بر سرپوش
«همکار گرامی؛ برای عضویت در کانال «پویش همکاران متعهد به دکتر قالیباف در شهرداری تهران» روی لینک زیر کلیک کنید». این پیامک مشخصا مخاطب خود را کارمندان قراردادی یا حتی طرف حساب با شهرداری می داند، آن ها را به کانالی تلگرامی رهنمون می سازد که در آن جدای از انتقادات صریح و بعضا تکذیب شده به دولت وقت، به حمایت علنی از محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری پرداخته اند. همچنین در این پیام با قرار داده شدن تصویر شهردار تهران نوشته شده است: «یادمان نرود... این مرد برای همه همکاران در مجموعه شهرداری تهران تلاش کرد... .» این کانال که با همین وجه تسمیه «یادمان نرود...» نام دارد، مرتبا در حال عضوگیری است و نکته ماجرا آن جاست که اسامی و هویت افرادی که در آن عضو شده یا علی رغم ارسال پیامک از عضویت در آن سرپیچی کرده اند برای مدیران آن قابل رصد است!
گذاشته شدن بر تمام تخلفات محرز شده شهرداری در پرونده هایی مانند املاک نجومی، استخدامات نجومی و فراقانونی مترو، ضعف آشکار شهرداری در خصوص فاجعه پلاسکو، قطع بی حساب درختان و تبدیل باغ های شهر تهران به برج های عموما تجاری، ممانعت از تحقیق و تفحص مجلس از حساب های شهرداری و موارد بسیار دیگر، با تأکید بر شعار همیشگی قالیباف مبنی بر مدیریت جهادی، قانون انتخابات نقض شده است. در این کانال بار دیگر حامیان دولت، زالو صفت و 4درصدی خطاب شده و رئیس جمهوری منتخب مردم و حامیانش را مورد حمایت موساد اسرائیل توصیف کرده اند. همچنین در این کانال در پیامی صراحتا ذکر شده است: «همکاران محترم شهرداری تهران؛ این کانال به پاس قدر شناسی از دکتر قالیباف راه اندازی شده است.»
در یک نمونه دیگر از اتهامات بی اساس این کانال نوپا به دولت حسن روحانی، جمله ای از رئیس هیئت دولت در سخنرانی استان خوزستان آمده مبنی بر این که: « اگر معروف را زیر پا گذاشتید و منکر ترویج شد عذاب الهی نازل می‌شود.» همچنین زیر این پیام هشتگ «نمک روی زخم» ثبت شده است. این در حالی است که رئیس جمهوری در سخنان خود در راستای تشریح این مساله که با رویکردی محیط زیستی می شود مساله خوزستان را حل کرد، در انتقاد به برخی فعالیت های نامرتبط دولت قبل در این زمینه و اعلام برنامه های دولت برای حل این بحران مردم خوزستان عنوان کرده است:« در برخی روایات آمده اگر معروف را زیر پا گذاشتید و منکر ترویج شد، عذاب الهی نازل می شود و برخی عذاب ها نیز همین است که ما می بینیم. منکر تنها دروغ نیست و معروف هم تنها نماز و روزه نیست بلکه هر کار زشت، نادرست و ناپسند منکر و هر کار شایسته و درست معروف است. اگر ما سرزمین را آباد و درختکاری را احیا کنیم نیز جزو معروف است.» کانال مذکور اما سعی در القای این پیام دارد که رئیس جمهوری علت ریزگردهای خوزستان را منکرات مردم خوزستان دانسته و این دروغی آشکار است.
در بخش دیگری از قوانین انتخابات، فعالیت های انتخاباتی برخی روزنامه ها و رسانه هایی که مربوط به سازمان های دولتی یا عمومی هستند و در مجموع با بودجه بیت المال گردانده می شوند، از فعالیت تبلیغاتی منع شده اند. مجموعه رسانه های همشهری نیز مشخصا از این دست رسانه ها هستند و البته پیش از آغاز موعد رسمی تبلیغات نامزدها، این روزنامه و باقی رسانه های هم ردیف آن شروع به کار انتخاباتی کرده بودند. ارسال روزنامه با عکس یک قالیباف به شهرستان ها در حالی که در تهران عکس و تیتر دیگری در صفحه نخست نقش بسته است از نمونه این قانون گریزی های آشکار شهردار نجومی تهران است. با این همه قالیباف نشان داده که در آخرین قمار سیاسی خود توجهی به این مسایل ندارد. صوت رادیویی او به قدری با ممیزی رو به رو شد که قابل پخش نبود. در مناظره علی رغم برملا شدن اتهامات واهی اش، به صدا و سیما نامه می نویسد و درخواست فرصت اضافی می کند. قالیباف با تخریب و اتهام زنی، سعی در پوشش گذاشتن به کارنامه غیرقابل دفاع خود دارد و با این فرار رو به جلو، همچنان خود را در قامت کمدی وار تراژدی احمدی نژاد حالا رد صلاحیت شده به مردم معرفی می کند.

محمد مَهدی حسین¬نیا
کد مطلب: 69243
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *