۱
چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۴

احمدی نژاد و مرتضوی، نقطه های امید قالیباف

احمدی نژاد و مرتضوی،  نقطه های امید قالیباف
شایعه کلیدی: شنیده ها و گمانه زنی ها در خصوص مقصد بعدی شهردار نجومی و کاندیدای دوم اصولگرایان در انتخابات مسیرهای متفاوتی را برای محمد باقر قالیباف در نظر گرفته است. قالیباف که خود بهتر از همه می دانست با ورود به انتخابات ریاست جمهوری و احتمال پیش کشیده شدن علنی تر تخلفاتش در شهرداری، عملا به آخرین قمار سیاسی خود دست زده است، احتمالا از مدت ها پیش اعمال نفوذ برای مقصد بعدی را آغاز کرده بود. به خصوص که قالیباف علیرغم به دوش کشیدن انبوهی از تخلفات در شهرداری، نشان داد که اعمال نفوذ و رایزنی های پشت پرده را به خوبی بلد است و می تواند تحقیق و تفحص مجلس از شهرداری را ولو برای مدت کوتاهی به تعویق بیندازد. حالا شنیده ها حاکی از آن است که مقصد بعدی قالیباف جایی میان بنیاد مستضعفان یا یکی از قرارگاه های سازندگی سپاه خواهد بود. نکته جالب توجه ماجرا این که نکات منفی شهردار در دوران مدیریت دوازده ساله اش، یعنی انباشت بدهی مالی و اعطای رانت های ویژه مانند املاک نجومی، می تواند در مدت بسیار کوتاهی قرارگاه سازندگی را مقروض کرده یا بنیاد مستضعفان را به حاشیه هایی بسیار بیشتر از حالا بکشاند.
واکنش کلیدی: با آغاز دوباره طرح تحقیق و تفحص از مجلس که با پیگیری 8 تن از نمایندگان مجلس در حال پیگیری است و احتمالا به زودی اجرایی می شود، محمد باقر قالیباف اصلا فرصت نمی کند پست جدیدی را برای خود در نظر بگیرد. اگر بحث تخلفاتی مانند واگذاری غیر قانونی املاک نجومی یا بدهی 60 هزار میلیاردی شهرداری و مسایلی مانند بوستان مادر و پرونده سال 84 آقای شهردار که آخر کسی متوجه نشد از میان دو سه گزینه مطرح شده در مناظرات ریاست جمهوری منظور حسن روحانی کدام بود، توسط نمایندگان مجلس، سازمان بازرسی و قوه قضاییه به جریان بیفتد، قالیباف ممکن است از شهرداری به عنوان آخرین سمت مدیریتی خود یاد کند.
خاطره کلیدی: البته قالیباف خاطر جمعی های خاص خود را نیز دارد. روزگار فعلی محمود احمدی نژاد که چهار سال است هر مقام و مسئول دولتی معتقد است حاصل مدیریت هشت ساله او اتلاف سرمایه های کشور و تبدیل ساختارهای مدیریتی به ویرانه بود، می تواند نقطه امید قالیباف باشد.از طرفی حمید بقایی که پرونده مفتوح در قوه قضاییه دارد نیز دیگر قوت قلب آقای شهردار به حساب می آید. موارد این چنینی دیگری مانند سعید مرتضوی و دیگران نیز وجود دارند که البته محل بحث نیست.

کد مطلب: 70564
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *