کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا تتلو را به جشن فارس پلاس دعوت کردند؟

شکست پروژه تطهیر رئیسی و اصولگرایان

27 تير 1396 ساعت 19:53

عکسهای امیر تتلو در دیدار با حجت الاسلام رئیسی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۹ اردیبهشت امسال، اگرچه بسیار مورد توجه قرار گرفت، اما پست های بعدی او در اینستاگرامش و بعد هم حضور خبرسازش در جشن یک سالگی فارس پلاس وابسته به خبرگزاری فارس، آن هم در حضور چهره های سوپر اصولگرایی همچون حمید رسایی و عزت الله ضرغامی و نظام الدین موسوی و .... بیشتر حاشیه ساز شد.


عکسهای امیر تتلو در دیدار با حجت الاسلام رئیسی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۹ اردیبهشت امسال، اگرچه بسیار مورد توجه قرار گرفت، اما پست های بعدی او در اینستاگرامش و بعد هم حضور خبرسازش در جشن یک سالگی فارس پلاس وابسته به خبرگزاری فارس، آن هم در حضور چهره های سوپر اصولگرایی همچون حمید رسایی و عزت الله ضرغامی و نظام الدین موسوی و .... بیشتر حاشیه ساز شد. یک عده او را متهم کردند و یک عده هم چهره های اصولگرایی را متهم کردند که زمانی او را و هنوز هم نوع پوشش او را به رسمیت نمی شناسند اما زمانی برای جذب رای مردم، ترتیب دیدارش با کاندیدای اصولگرا را می دهند و زمانی دیگر هم او را دعوت به جشن رسانه ثروتمند اصولگرایشان می کنند. برخی دعوت تتلو را به جشن فارس، به فال نیک گرفتند، از این جهت که نشانه ای از به رسمیت شناخته شدن تتلو و تتلیتی ها توسط جریان اصولگرا می دانستند که حتی بعد از انتخابات هم او را فراموش نکرده اند. اما اطلاعات موجود، این ادعا را رد می کند.

شاید خیلی از شما که این نوشته را می خوانید ندانید هدف دعوت از تتلو به جشن فارس پلاس هم استفاده ابزاری از او بود. همان کاری که اصولگرایان در انتخابات انجام دادند و البته تیرشان به سنگ خورد. شاید باورتان نشود که این بار هدفشان قرار دادن تتلو در کنار چهره های اصلاح طلب بود. ماجرا از این قرار است که پس از فشارهای فراوان روی جریان اصولگرا به خاطر نادیده گرفتن خط قرمزهایشان در دیدار رئیسی و تتلو، که حتی همین چند روز پیش هم با اعتراف صریح رئیس ستاد انتخابات محمدباقر قالیباف همراه شد، اصولگرایان تصمیم گرفتند آثار ناگوار این ماجرا را کاهش دهند. به همین منظور برنامه ریزی می کنند تا در جشن فارس پلاس، علاوه بر امیر تتلو و چهره های اصولگرا، از چند چهره اصلاح طلب هم دعوت کنند تا آنها را هم کنار تتلو قرار دهند و با انتشار گسترده عکسهایشان، اینگونه به مخاطب القا کنند که اصلاح طلبان هم مانند اصولگرایان در کنار تتلو قرار می گیرند و عکس یادگاری هم می گیرند. بنابراین تلاش گسترده ای را برای دعوت از چند چهره اصلاح طلب برای حضور در این برنامه آغاز کردند. جالب اینجاست که آنها چهره های اصلاح طلب موردنظر خود را صرفا دعوت به برنامه نمی کردند. بلکه به آنها می گفتند که قرار است در جشن یک سالگی فارس پلاس از آنها تقدیر شود! طبیعی است که هیچ کس خبر نداشت قرار است تتلو در این جشن حاضر شود و این یک پروژه حساب شده بود برای قرار دادن تتلو در کنار اصلاح طلبان و تطهیر اصولگرایان از هزینه هایی که بابت دیدار کاندیدایشان در انتخابات اخیر با تتلو داده اند. اما تیر اصولگرایان به سنگ خورد و هیچیک از اصلاح طلبانی که به برنامه دعوت شدند، حتی به بهانه تقدیر هم حاضر نشدند به این جشن بروند و نظام الدین موسوی و رسایی و ضرغامی و دوستانشان ماندند با تتلویی که با همان پوشش همیشگی خود در برنامه حاضر شده بود. عبور اصولگرایان از خط قرمز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری امسال، برای همیشه در خاطر مردم می ماند و آن را نمی توانند با هزاران برنامه و پروژه دیگر پنهان کنند.

اما اجازه بدهید از یک زاویه دیگر به ماجرا نگاه کنیم. طی ماههای اخیر خیلی ها به خاطر این که تتلو با رئیسی دیدار کرد یا نگرش های ظاهرا اصولگرایانه تتلو، شروع به طرد او کردند و حتی کمپین هایی علیه تتلو شکل گرفته است. اما گناه تتلو چیست؟ چیزی غیر از عطش دیده شدن؟ امیرحسین مقصودلو یا همان تتلو، یک خواننده زیرزمینی بود که آنقدر در حوزه کارش توانمند بود که در بین خیل عظیم خوانندگان ایرانی که هر روز مثل قارچ از زمین سر بر می آورند رشد کرد و شناخته شد. اما آرزوی یک خواننده پاپ، دیده شدن است و برگزاری کنسرت. اصولگرایان خواستند از او سواستفاده کنند اما تتلو، رسیدن به آرزویش را در گرو نزدیکی به آنها دید. طبیعتا تتلو نه سیاستمدار است و نه آگاهی سیاسی عمیقی دارد. او فقط می خواهد دیده شود و از آن مهمتر، به رسمیت شناخته شود. برایش فرقی ندارد که به جشن خبرگزاری فارس برود یا جایی دیگر.

اصل دیدار با تتلو یا عکس انداختن با او، ناپسند نیست. آنچه زشت و ناپسند است سواستفاده از تتلو است. یکبار برای جذب رای برای رئیسی و بار دیگر برای تطهیر او و جریان اصولگرا پس از شکست در انتخابات. تتلو یک قربانی بزرگ و قابل ترحم است.
حمیدرضا شکوهی


کد مطلب: 72531

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/72531/شکست-پروژه-تطهیر-رئیسی-اصولگرایان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir