۰
جمعه ۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۲
مراسم بزرگداشت روز پزشک توسط شاخه پزشکان حزب مردم سالاری برگزار شد

کواکبیان : رئیس جمهور برای حل اختلاف میان وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه شخصا وارد شود

دومین همایش بزرگ شاخه پزشکان حزب مردم سالاری به مناسبت گرامیداشت روز پزشک پنجشنبه شب در هتل المپیک با حضور مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری، علی نوبخت حقیقی رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در مجلس، انوشیروان محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی، غلامعلی عکاشه و فرزند پروفسور حسابی و جمع کثیری از پزشکان برگزار شد.
کواکبیان : رئیس جمهور برای حل اختلاف میان وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه شخصا وارد شود
دومین همایش بزرگ شاخه پزشکان حزب مردم سالاری به مناسبت گرامیداشت روز پزشک پنجشنبه شب در هتل المپیک با حضور مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری، علی نوبخت حقیقی رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در مجلس، انوشیروان محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی، غلامعلی عکاشه و فرزند پروفسور حسابی و جمع کثیری از پزشکان برگزار شد.
مصطفی کواکبیان در این مراسم با تبریک روز پزشک و تقدیر و تشکر از پزشکان کشور گفت: «همه جامعه از رییس مجلس گرفته تا محصوران همچون آقایان موسوی و کروبی به شما نیاز دارند. این افتخار برای شما وجود دارد که خدمت گذار مردم باشید.»
وی در ادامه  گفت:« برخی از کشور‌ها قصد دارند بسیاری از بزرگان تاریخ کشور را مصادره کنند که البته اینطور مسائل از طریق مراجع بین‌المللی قابل پیگیری است و می‌توان جلوی این کار را گرفت. لذا جای تعجب نیست که عکس ابن سینا روی اسکناس‌های کشور تاجیکستان باشد.»
دبیر کل حزب مردم‌سالاری با اشاره به مقام بالای حکیم ابوعلی سینا اظهار داشت: ایشان کتاب قانون را در رشته پزشکی و کتاب شفا را در رشته کلام و فلسفه نگاشته است و این جامعیت  ابن سینا را نشان می‌دهد و بسیاری از علمای ما در دروس کلامی و فلسفی درس‌آموز ایشان هستند.
وی در ادامه گفت: روش ابن سینا مشایی بوده و او نیز شرایطی برای حاکمان و زمامداران مطرح می‌کند راستی زمامداران ما در کشور اگر همه حکیم باشند جامعه درست می‌شود.
وی با تاکید بر حل اختلاف بوجود آمده میان وزارتخانه‌های رفاه و بهداشت بر سر مسائل بیمه‌ای و با اشاره به مثالی از ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی که در جریان تصویب برنامه ششم در صحن علنی مجلس بیان کرده بود و با تاکید بر سخنان مقام ‌معظم‌ رهبری مبنی بر این که مردم نباید غیر از دغدغه بیماری دغدغه دیگری داشته باشند اظهار داشت: باتوجه به رای خوبی که این دو وزیر در مجلس بدست آوردند انتظار این را داریم که  در دولت دوازدهم این مشکل حل شود و اختلاف به رسانه‌ها و سطح جامعه کشیده نشود. مردم  چه گناهی دارند که باید این اختلافات را تحمل کنند و به خاطر این اختلافات مشکلاتی را داشته باشند.در بعضی مواقع شاهد این هستیم که مطالبات داروخانه‌ها از سوی بیمه پرداخت نشده و حتی برخی از پزشکان بیمارستان‌های دولتی نیز از دولت طلب دارند. در این جا است که دولت و حتی شخص رییس جمهور باید دخالت کند و این مسئله  را حل کند.
این نماینده مجلس در ادامه به طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: این طرح را دستاورد خوبی برای دولت یازدهم می‌بینم اما باید این طرح آسیب شناسی شود و نقاط ضعف و قوت آن شناسایی شود و فقط صرف تزریق پول به این طرح درست نیست و باید به جایی برسیم که نظام سلامت با تکیه بر درآمد پایدار و پزشکان کشور بدون  هیچ مشکلی بتوانند به مردم خدمت کنند .
وی در ادامه با اشاره به حضور پزشکان در سپهر سیاسی و  فقدان احزاب و تعریف رجل سیاسی در کشور اظهار داشت: ما در حزب مردم‌سالاری سی‌شاخه داریم که شاخه پزشکی یکی از آنها است. بسیاری از سیاست مداران پزشک بوده‌اند و نباید پزشکان از عرصه سیاست کشور دور باشند. یکی از مشکلات اساسی کشور جدی نگرفتن حزب  است و اگر بگذارند  ما به معنای واقعی کلمه در کشور حزب داشته باشیم راه برون رفت بسیاری از مشکلات پیدا می‌شد. زمانی که حزبی پیروز می‌شود و قدرت را به دست می‌گیرد حزب رقیب دولت سایه تشکیل می‌دهد و تمام حرکات آنها را رصد می‌کند.
وی در ادامه اظهار داشت: آقای بی‌طرف در مجلس رای اعتماد نمی‌گیرد و شخص دیگری به هرصورت وزیر می‌شود و جالب این است که به واسطه همین وزیر بودن در آینده هم احتمالا رجل سیاسی می‌شود زیرا ما در کشور تعریف درستی از رجل سیاسی نداریم.امیداوریم که در آینده احزاب بتوانند کشور را به صورت علمی،دقیق وتخصصی و با نظارت مردم اداره کنند.
علی نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در این همایش ضمن تقدیر و تشکر از مصطفی کواکبیان و  شاخه پزشکی حزب مردم‌سالاری و تبریک به مناسبت  روز پزشک گفت: بعد از انقلاب پزشکان ما در چند برهه افتخار آفرینی کردند، در همان سال‌های اول تعدادی از پزشکان کشور را ترک کردند و به دلیل نبود پزشکان مجبور بودیم بیماران را به خارج از کشور بفرستیم ولی امروزه به حدی از خودکفایی رسیدیم که توریسم سلامت در کشور راه افتاده و بسیاری از بیماران از کشور‌های دیگر برای درمان به ایران می‌آیند.
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به مشکلات پزشکان در زمان جنگ و همچنین لزوم آشنایی دانشجویان این رشته با فداکاری‌های پزشکان در آن زمان گفت: ما با کمک اعضای دیگر کمیسیون بهداشت موسسه‌ای را با نام بهداری رزمی دفاع مقدس تاسیس کردیم که ریاست آن را هم سردار فتحیان برعهده دارد  مصوبات خوبی را در این رابطه داشته‌ایم تا بتوانیم نسل جدید را با فداکاری‌های پزشکان در زمان جنگ آشنا کنیم.
وی در ادامه به تذکری که به وزیر امور خارجه و ارشاد اسلامی در خصوص جایگاه ابن سینا در مجلس داده شد گفت: اگر به هر دلیلی کشور‌های دیگر جایگاه ابن سینا را گرامی می‌دارند وظیفه ما بزرگتر و مهمتر می‌شود و ما باید به دانشمندان دیگر نیز بنازیم و از آنها قدردانی کنیم و وزیر امور خارجه و فرهنگ ما باید به این موضوع حساس باشند.
وی در ادامه گفت: جامعه پزشکی کشور در برهه خاصی قرار دارد و به تازگی وزیر بهداشت دور جدید فعالیت خود را آغاز کرده و تغییرات وسیعی در سطح دانشگاه‌ها اتخاذ کرده است و باتوجه به برنامه ششم توسعه مجلس حساسیت‌های زیادی را در بخش سلامت کشور به خرج داده است و باید به مرحله‌ای برسیم که مرد و زن و روستایی و شهری هیچ دغدغه‌ای برای بیماری از لحاظ امکانات نداشته باشند.
نوبخت با اشاره به موضوع نیروی انسانی در بخش سلامت گفت: ما در بحث نیروی انسانی هیچ کم و کسری را نداریم و امروزه پزشکان سالمی را در کشور داریم وفقط در موضوع تکنولوژی نیازمند هستیم.یکی دیگر از نهاد‌های مهم در امر نیروی انسانی سازمان نظام پزشکی کشور که روز جمعه تشکیل جلسه می‌دهد و هیات رییسه و رییس کل خود را انتخاب می‌کند.
وی در ادامه گفت: پزشکان هم جزوی از مردم هستند و ما مسوولین باید حرمت آنها را حفظ کنیم و چایگاه پزشکان را ارج دهیم.
در این همایش که تعدادی از پزشکان با سابقه در انجمن‌های علمی کشور  حضور داشتند دکتر غلامعلی عکاشه نایب رییس انجمن ارتوپدی  با اشاره به بزرگداشت حکیم ابوعلی سینا تبریک روز پزشک و معرفی ایشان به عنوان یکی دانشمند عربی توسط کشور‌های دیگر گفت:ابن سینا اولین کسی است که درمان  بیماری‌های روانی را  شروع کرد و آنقدر او بزرگ بوده که همه کشور‌ها می‌خواهند او را بخشی از فرهنگ خود کنند ما باید به این اعتراض داشته باشیم. سه سال گذشته در کنگره‌ای که در یمن حضور داشتم ابو علی سینا را به عنوان یک دانشمند عربی معرفی کردند که حتی رساله و شناختی درباره او نداشتند که بتوانند ارائه دهند که با اعتراض من و دوستانم مواجه شدند که در پایان جلسه ابن سینا را دانشمند ایرانی_عربی مورد خطاب قرار  دادند.
وی در ادامه گفت:ابن سینا حکیم بوده و نه تنها درد روح و جسم را می‌شناخت بلکه درد جامعه را نیز تشخیص می‌داد و این جاست که فرق یک حکیم با یک پزشک مشخص می‌شود.
دکتر عکاشه در ادامه با اشاره به تلاش‌های شاخه پزشکی حزب مردم‌سالاری درحوزه سلامت  و همچنین جایگاه دکتر نوبخت درکمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: سال پیش که من برای اولین بار به این همایش آمدم هیچ اطلاعی از حزب و فعالیت‌های حزبی نداشتم ولی وقتی با آقای کواکبیان آشنا شدم فکر کردم که اگر در این همایش شرکت نکنیم به  فضیلت پزشک و ابوعلی سینا صدمه می‌زنیم. دکتر نوبخت نیز به عنوان استاد بنده به من آموخت که چگونه می‌توان به عرصه سیاست وارد شد و از مردم و سلامت جامعه دفاع کرد.
محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی کشور نیز در این کنگره با تشکر از پزشکان کشور و همچنین تبریک به مناسبت روز پزشک گفت:گرامیداشت ابن سینا بهانه‌ای است که ما بتوانیم با توجه به امکانات و نیروهای انسانی متخصصی که داریم سیاستگذاری‌ها و منابع کشور را در این حوزه مدیریت کنیم تا بتوانیم عایدات خود را نصیب جامعه کنیم.
وی در ادامه با اشاره به تولد کودکانی با بیماری ژنتیکی گفت: ما در سازمان بهزیستی با بیماری‌های‌های ژنتیکی مواجه هستیم.  سالانه حدود 25 تا سی هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شوند و ما باید از طریق سیاستگذاری این روند را کنترل کنیم. باید شرایطی را فراهم کنیم که شاهد تولد نوزادان با اختلالات ژنتیکی نباشیم .
وی در ادامه گفت: با حمایت نمایندگان و کمیسیون بهداشت و درمان در شهر بیرجند بنیاد ژنتیک را بهره‌برداری کردیم که بتوانیم با بهره‌گیری از متخصصین این رشته نسبت به کاهش معلول زایی اقدامات همه جانبه‌ای را انجام دهیم در ادامه این مراسم دکتر حسابی فرزند پروفسور حسابی با بیان زندگی‌نامه و مشقات و سختی‌های پدر خویش در ابتدای کودکی به ضرورت ارج نهادن به متخصصان ایرانی و لزوم بازگشت آنان به کشور تاکید کرد.
دكتر دامون آزاد متخصص بيهوشي و مراقبتهاي ويژه و عضو شاخه پزشكي حزب مردم سالاري نیز در حاشيه همايش بزرگداشت روز پزشك گفت: در دولت يازدهم طرح تحول سلامت اجرا شد اما نقايصي هم داشت كه بايد برطرف شود و از جمله آنها تصميمهاي غير كارشناسي همچون كاهش تعرفه هاي برخي رشته ها از جمله بيهوشي و راديولوژي و همچنين اجازه ورود افراد غير پزشك به حوزه تاسيس آزمايشگاههاي پزشكي بود كه اميدوارم با رايزنيهاي انجام شده از كانالهاي مختلف از جمله كميسيون محترم بهداشت مجلس شوراي اسلامي و ساير نمايندگان بالاخص دكتر كواكبيان اين تصميمهاي نادرست هرچه زودتر اصلاح شوند. فكر نمي كنم درست باشد كه مقارن با روز پزشك مصوباتي كه نتيجه آنها عدم عدالت بين رشته اي است  اجرايي شوند.
دكتر آزاد در ادامه افزود: پزشكان در مقاطع مختلف و سرنوشت ساز كشور حضور فعالي داشته اند و شاخه پزشكان مردم سالاري آرزوي سال كاري توام با رضايت نسبي مردم و جامعه پزشكي را دارد.
وي در مورد انتخابات نظام پزشكي و تعيين روساي هيات مديره نظام پزشكي تهران و كل كشور نيز گفت: تفكيك رياست اين دو نهاد مهم به نظر بنده لازم بود و خوشبختانه اين اتفاق افتاد زيرا نظام پزشكي تهران نهاد مستقلي است كه با رياست دكتر پيوندي ميتواند استقلال خود را حفظ كند و منشا اثر خير براي پزشكان حوزه تهران بزرگ باشد.
 
کد مطلب: 73638
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *