۰
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۳
زمینه مشترک محدودیت خاتمی ، شایعه دختر لاریجانی و دستگیری برادر جهانگیری

همه راه ها به انتخابات ختم می شود!

در اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری، محمدباقر قالیباف که آمده بود تا این بار به سبک و سیاق محمود احمدی نژاد رای جمع کند ، وقتی خواست حمله به حسن روحانی را آغاز کند ، خطاب به اسحاق جهانگیری گفت : شما که خانواده شهید هستید چرا دستاویز شده اید؟ در واقع قالیباف می خواست با مطرح کردن موضوع شهادت دو برادر جهانگیری ، ظاهرا به او امتیازی داده باشد اما جهانگیری به قالیباف فهماند که نباید از خون برادر شهید استفاده ابزاری کرد ؛ او نه در تبلیغات انتخاباتی ، نه قبل و بعد از آن هیچ گاه چنین نکرد .
همه راه ها به انتخابات ختم می شود!
در اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری، محمدباقر قالیباف که آمده بود تا این بار به سبک و سیاق محمود احمدی نژاد رای جمع کند ، وقتی خواست حمله به حسن روحانی را آغاز کند ، خطاب به اسحاق جهانگیری گفت : شما که خانواده شهید هستید چرا دستاویز شده اید؟ در واقع قالیباف می خواست با مطرح کردن موضوع شهادت دو برادر جهانگیری ، ظاهرا به او امتیازی داده باشد اما جهانگیری به قالیباف فهماند که نباید از خون برادر شهید استفاده ابزاری کرد ؛ او نه در تبلیغات انتخاباتی ، نه قبل و بعد از آن هیچ گاه چنین نکرد . قالیباف ، وقتی دید که از این راه نمی تواند کاری از پیش ببرد ، در مناظره های بعدی سراغ برادر دیگر جهانگیری رفت و در مناظره سوم ، این بار اتهاماتی را به مهدی جهانگیری زد تا شاید این گونه به جهانگیری ضربه زده باشد ! نتیجه انتخابات را همه می دانیم ، نتیجه ای که بیش از همه به قالیباف فهماند که دوره این بازی ها تمام شده است؛ اما گویا دوران بازی های انتخاباتی هنوز تمام نشده است.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ، دستگیری برادر معاون اول رئیس جمهور همزمان شد با اعلام محدودیت های جدید برای رئیس جمهور اصلاحات که با «تکرار» تاریخی خود نشان داد که محبوبیت و تاثیرگذاری اش در انتخابات تا چه اندازه است. حسن روحانی رئیس جمهور در واکنش به اعلام این محدودیت ها تصریح کرد: « اگر کسی تَکرار کند که مردم بیایند پای صندوق باید تنبیه شود؟».همچنین دستگیری مهدی جهانگیری مصادف شد با انتشار شایعه جاسوسی یکی از اعضای خانواده رئیس قوه قضائیه که البته تکذیب شد و از طرف آملی لاریجانی اعلام شد که کار کسانی است که به قول او در «فتنه 88 » دست داشتند. به این ترتیب انتخابات، نقطه وصل و زمینه مشترک این  سه خبر اول سیاسی ایران امروز است.
با این همه مقامات قضایی در توضیحات خویش ، موضوع دستگیری برادر معاون اول رئیس جمهور را نه سیاسی ، که اقتصادی می دانند . با این همه طیفی از رسانه های مخالف دولت ، از صداو سیما گرفته تا کانالهای تلگرامی بی هویت ، در پی استفاده سیاسی از این موضوع هستند و سعی می کنند بیراهه ای که قالیباف نتوانست برود، ادامه دهند و به این ترتیب به اعتماد مردم به دولت لطمه بزنند؛ همان کاری که رسانه های معاند با نظام در موضوع اتهام جاسوسی دنبال می کنند و هدفی جز عدم اعتماد مردم به قوه قضائیه ندارند! چیزی که در این میان مغفول مانده است درسی است که اسحاق جهانگیری در انتخابات به محمدباقر قالیباف داد ؛ اینکه همانطور که نباید از خون برادران شهید استفاده ابزاری و تبلیغاتی کرد؛ گناه احتمالی برادر را نباید به پای برادر نوشت؛ آن هم گناهی که هنوز اثبات نشده و در حد اتهام است.
نکته دیگری که در این موضوع باید مد نظر قرار داد این نکته است که در میان این همه دعوای انتخاباتی سیاسی ، یک سکوت عجیب به چشم می خورد ؛ سکوت محمد احمدی نژاد و دار و دسته اش که مدتی است خبری از آنها نیست . احمدی نژاد عزادار برادری است که سالها است رابطه ای با او نداشته و از افشاگران باند مشایی بوده است ؛ اما این چیزی نیست که سکوت او را توجیه کند ؛ سکوت احمدی نژاد همیشه در وسط دعواهای انتخاباتی پرحاشیه ، مرموز بوده است . در سال 1388 ، احمدی نژاد که عامل اصلی تنش و هیجانات انتخاباتی بود ، دقیقا در زمانی که همه جناح ها و افراد ریشه دار انقلاب درگیر موضوع شده بودند ، خودش را از داستان کنار کشید و همه بار و هزینه انتخابات را به دوش نظام ، رهبری و استوانه های نظام انداخت . حالا در میانه خبرهایی این چنین یکبار دیگر محمود احمدی نژاد و دار و دسته اش ، سکوت کرده اند تا شاید از میانه این دعواها ، آبی برای آنها گرم شود !
 
کد مطلب: 74806
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *