کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا زنان به سمت فالگیرها جذب می شوند؟

زنان و جستجوی آینده ای مبهم در قهوه ای نیم خورده

19 مهر 1396 ساعت 15:41

«دستت بده فالت بگیریم ، پیشانی بلندی داری نشانه طالع بلندت، دستت نمک نداره ، به هرکس خوبی می کنی بهت بدی می کنه؛ دل پاکی داری، درآینده مادر سه تا بچه میشی! زنی کوتاه قد بهت حسادت می کنند؛ چند هفته بعد خبر خوبی بهت می رسه ،گره ای تو زندگیت هست، این گره ها روکه تو نخ می زنم، میذارم کف دستت چند بار با خلوص نیت اسم خدا رو صدا بزن تا گره مشکلت باز بشه به امید خدا! این طلسم روی آهن نوشته شده بهت میدم همیشه پیشت نگهدار تا هرچی بدی ازت دور باشند و...»


«دستت بده فالت بگیریم ، پیشانی بلندی داری نشانه طالع بلندت، دستت نمک نداره ، به هرکس خوبی می کنی بهت بدی می کنه؛ دل پاکی داری، درآینده مادر سه تا بچه میشی! زنی کوتاه قد بهت حسادت می کنند؛ چند هفته بعد خبر خوبی بهت می رسه ،گره ای تو زندگیت هست، این گره ها روکه تو نخ می زنم، میذارم کف دستت چند بار با خلوص نیت اسم خدا رو صدا بزن تا گره مشکلت باز بشه به امید خدا! این طلسم روی آهن نوشته شده بهت میدم همیشه پیشت نگهدار تا هرچی بدی ازت دور باشند و...»
به گزارش مردم سالاری انلاین، پیشانی بلند، دست بی نمک، دل پاک، خبر خوش و.....همه و همه جملات تکراری کولی های به ظاهر پیشگوی اطراف امامزاده بود که ادعا داشتند، از آینده خبر می دهند و باز شایی گره ها یک نخ گره خورده، گره از مشکلاتت باز می کردند و در پایان طلسم و جادو نسخه حلال مشکلات می شود.
علم پیشگویی ، دعا نویسی و جادو چیست؟ چرا امروز دختران جوان و زنان بیشتر از مردان  طالب آن هستند؟ آیا این پیشگویی هایی که کولی ها، کف بین ها  و دعا نویسان از آینده  می کنند درست است؟ آیا چاره راه  طلسم و جادو است؟
سحر و جادو از نظر قرآن کريم و احاديث واقعيت دارد و انکار کردنی نیست ؛ برای مثال در آيه 102 سوره بقره و 4 سوره فلق اشاره شده است. همچنان که آيه 102 سوره بقره مي فرمايد: مردم سحرهايی را فرا مي گرفتند که ميان مرد و همسرش جدايی می افکند.
علامه طباطبايی در وجود داشتن چنين اموری عنوان کردند: « در اين ميان افعال خارق العاده ديگری است که مستند به هيچ کدام از سبب از اسباب طبيعی و عادی نيست، مانند خبر دادن از پنهانی ها و مانند ايجاد محبت يا دشمنی و گشودن گره ها و گره زدن ها و خواب کردن و احضار و حرکت دادن اشياء با اراده و از اين قبيل کارهايی که مرتاض ها انجام می دهند که به هيچ وجه قابل انکار نيست، يا خودمان بعضی از آنها را ديده ايم و يا برايمان آن قدر نقل کرده اند که ديگر قابل انکار نيست.» بنابر اسناد و گفته ها وجود پیش گویی و خبردادن از آینده  دعا و جادو وجود دارد.
انسان ذاتا علاقمند است که از آینده نیامده خبر دار شود، بداند چه پیش می آید و چه اتفاقی  قرار است برایش پیش بیایید و همیشه در این پیش گویی ها منتظر اتفاقات خوشایندی است فهمیدن از آینده ای که نیامده چه برای مرد چه برای زن خوشایند است. اینکه بخواهیم بگوییم زنان مشتریان بساط کولی ها و کف بین ها و دعا نویسان  هستند یک حدس و نظریه دور از واقعیت نیست، اما چرا زنان بیشتر از مردان سراغ پیشگویی و حل مشکلات با دعا و جادو هستند ؟!
در این میان زنان به دلیل نابرابری ها ، عدم حضور فعال  اجتماعی ، عدم استقلال مالی ، خانه نشینی، نظام سلطه گرانه مردان یا همان مرد سالاری در جامعه، تعدد زوجات و چند همسری مردان، بیشتر به سمت وسوی سرنوشت گرایی، افکار قضا قدری و سوگواری ها و غصه ها و ترس ها کشانده شدند و در پی آن چاره را در کف بینی، پیش گویی و در پایان سراغ  جادو و طلسم و دعانویسی می روند. ضعف و ناتوانی  زنان در مقابله با مشکلات آنها را به این سمت می کشد. نباید فراموش کنیم اکثر زنان موجوداتی احساساتی هستند که در مقابل با اتفاقات به صورت احساسی برخورد می کند، تغییر شرایط مستقیما بر روحیات زنان تاثیر می گذارد. آنها در تصمیم گیری های خود در اولین واکنش، با احساسات خود روبرو هستند و آنرا مهم می دانند.
باورها و نقش های جنسیتی در جامعه سنتی زنان را در روبرو شدن با مشکلات به صورت علمی دور می کند مرد سالاری  سایه ای می شود که زن را موجود ضعفی جلوه دهد . زنان و دختران در مقابله با مشکلات خانوادگی خود؛ ممکن است به دنبال راه حلهایی بروند که عقل قادر به پاسخگویی آن نیست در این میان زنان به سمت دعا نویسی؛ جادو، سحر، کف بینی و فال قهوه می روند. اینکه بخواهیم اثر دعا کردن یا  خواندن آیات قرآنی را برای دفع مشکل و بلا انکارکنیم، نیست.  دعا خواندن و خواندن آیات قرآن می تواند علتی باشد در کنار تلاش و کوشش و راه حل عقلانی برای رسیدن به اهدافی که پشتوانه آن تلاش و کوشش بوده است.
گسترش ارتباطات و دستیابی به شبکه های اجتماعی بستر مناسبی شده، برای  فال بینی و کف بینی و دعانویسی و... همین امر باعث شده امروز شاهد مهاجرت فال بین ها و دعا نویسانی باشیم که از کنج خانه های تاریک، گوشه خلوت آرایشگاهها و از کوچه پس کوچه های شهر، بساط خود را جمع کرده اند و به فضای رنگارنگ و بی قانون دنیای مجازی هجوم برده اند، البته با مشتریان فراوان! دنیایی مجازی این امکان را برای این گروهها ایجاد کرده  که از این طریق در کانال ها و پیج های مخصوصی خود مشتریانی را جذب کنند، که حاضرند بابت حل مشکل خود از عالم غیب، مبالغ هنگفتی را پرداخت کنند ؛ که اکثریت آنان زنانی هستند که قربانی اتفاقاتی شده اند که ندانسته  به نام امروزی تله پاتی و انرژی مثبت و منفی فال تاروت و فال قهوهو.....پله های دادگاهها را بالا و پایان می روند.
آنها هراسان از آینده مبهم در زندگی خود؛ همواره در پی آگاهی از آینده هستند؛ آینده ای که در زندگی متزلزل آنها؛ عموما جایگاه روشن و ثابتی ندارد و ممکن است هر لحظه تغییر کند. آنها برای هراس از سرنوشتی که احساس می کنند در دست آنها نیست، به سوی راه حلهایی فراعقلی و فراطبیعی سوق داده می شوند که بیراهه ای در دل تاریکی سرنوشت محتوم آنها قلمداد می شود. بیراهه ای بیرحم که احساسات آنها را در دست دارد و بر تشویش آنها می افزاید. تشویشی که برای حل آن آموزش و شرایط اجتماعی آنها را تنها گذاشته و در این تنهایی تاریکی چراغ فالگیران آنها را دلخوش می کند.
گزارش : محبوبه اشرفی پیمان
 
 


کد مطلب: 75003

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/75003/زنان-جستجوی-آینده-مبهم-قهوه-نیم-خورده

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir