۰
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۱
بازخوانی تشبیهات خاصی که آیت الله علم الهدی در سخنانش به کار می برد

از بزغاله و گوساله تا گرگ و موریانه!

سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه اخیر این شهر ، آمریکا و اروپا را به گرگ و موریانه تشبیه کرد تا موارد دیگری از تشبیهات خاص علم الهدی ثبت شود.
از بزغاله و گوساله تا گرگ و موریانه!
سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه اخیر این شهر ، آمریکا و اروپا را به گرگ و موریانه تشبیه کرد تا موارد دیگری از تشبیهات خاص علم الهدی ثبت شود.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، وی گفت:  «ما دو حیوان موذی داریم یکی گرگ و دیگری موریانه، گرگ هنگامی که می‌خواهد حمله کند زوزه می‌کشد و همه می‌فهمند گرگ است، زوزه می‌کشد که می‌خواهد حمله کند و افراد یا فرار می‌کنند و یا می‌ایستند، مقاومت می‌کنند و گرگ را از پا در می‌آورند، اما خطرناک‌تر از گرگ موریانه است، موریانه زوزه نمی‌کشد و فریاد نمی‌زند و اظهار قدرت هم نمی‌کند، او نفوذ کرده و زندگی شما را منهدم می‌کند. در مواجهه‌ی امروز ما با غرب بعضی‌ها مانند امریکا نقش گرگ را ایفا می‌کنند و عربده می‌کشند، داد می‌زنند و بعضی‌ها مثل اروپا و انگلیس نقش موریانه را ایفا می‌کنند، هر دو دشمن‌اند، اما تفاوت آن‌ها مانند تفاوت بین گرگ و موریانه است».  وی در ادامه تصریح کرد:« اروپایی‌ها هم مانند امریکایی‌ها مثل سگ از موشک و قدرت دفاعی ما می‌ترسند».
 سخنان علم الهدی که در آن از حیوانات استفاده می کند برای اولین بار نیست که بیان می شود ؛ بلکه در سابقه سخنرانی های وی موارد مشابه هم دیده می شود . معروفترین آن ، سخنانی است که وی در تجمع 9 دی 1388 بیان کرد :« اين مملكت در دست نظام ستمشاهي بود و اين مردم با سينه‌ خشك به استقبال گلوله داغ رفتند، قطره قطره خون خود را داده‌اند تا ولايت فقيه را حاكم كردند. آن وقت يك مشت بزغاله و گوساله بيايند در مقابل چشم مردم به اصل ولايت فقيه توهين كنند؟» . (9 دی 1388) 
وی در سال 92 در واکنش به تشکیل هیات دوستی پارلمانی ایران و انگلیس گفت:« از زمان قاچار هر کسی با انگلیسی ها دست دوستی داد شغال السلطنه و گرگ الدوله از کار درآمد و مملکت را به انگلیسی ها فروخت». (20 دی 1392)
علم الهدی در سال 93 نیز با اشاره به نامه نگاری اوباما در رهبر انقلاب  تصریح کرد:« رئیس‌جمهور آمریکا با یک شیطنت نامه ذلت‌بار برای مقام معظم رهبری می‌نویسد، به‌غلط کردم افتاده و از آن‌طرف مثل یک جانور، مثل یک گرگ زوزه می‌کشد و عربده می‌کشد و به ما توهین می‌کند». (23 ابان 1393)
امام جمعه مشهد در اردیبهشت 1394 نیز در تحلیلی مذاکرات هسته ای گفت: « در آمریکا بین دولت و کنگره اختلاف ایجاد شد و مانند گرگ هایی که به خاطر شکاری با هم درگیر می شوند به جان هم افتادند، دولت اوباما می خواهد داستان مذاکرات به نفع آن تمام شود و در طرف دیگر جمهوری خواهان قصد دارند جلوی این امتیاز را بگیرند و قضیه را به نفع خود تمام کنند در نتیجه فضای آمریکا به یک فضای سیاه تبدیل شده است». (4 اردیبهشت 1394)
وی سال 1394 در واکنش به حادثه تروریستی فرانسه در خطبه های نماز جمعه مشهد این سوال را پرسید که «چرا سگ هار داعش پاچه صاحبش را گرفت » و چهار احتمال درباره این پاچه گیری بیان کرد ! ( 29 آبان 1394)
وی سال گذشته نیز در خطبه های نماز جمعه مشهد گفت: « نیروهای آمریکا در کشورهای منطقه و اطراف خلیج فارس مثل سگ پارس می‌کنند» . (2 مهر 1395)
یک ماه بعد نیز وی در تحلیل انتخابات ریاست جمهور یآمریکا در نماز جمعه مشهد عنوان کرد : «اصلأ فرقی نمی‌کند چه کسی رییس جمهور آمریکا شود، چه بر حاکمیت آمریکا به تعبیر غربی‌ها، خرحاکم باشد که دموکرات‌ها هستند ، چه فیل حاکم باشد که جمهوری‌ خواه‌ها هستند». (22 ابان 1395)
وی خرداد ماه امسال نیز در خطبه های نماز جمعه مشهد ، در واکنش به حمله داعش به مجلس شورای اسلامی یکبار دیگر این گروهک تروریستی را به سگ تشبیه کرد و گفت: « (در زمان این حمله تروریستی )  در کمال آرامش و امنیت مجلس شورای اسلامی جلسه خود را ادامه می‌دهد، کوچک‌ترین وقفه‌ای حتی به جریان جلسه مجلس نمی‌توانند به وجود بیاورند، مثل چهارتا سگ در یک اتاق گیر می‌کنند و کشته می‌شوند». ( 19 خرداد 1396)
 
کد مطلب: 75144
برچسب ها: علم الهدی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *