۰
جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۵
آخرین سنگرهای تروریست‌ها در عراق و سوریه سقوط کرد

نفس‌های آخر داعش

فرماندهان نظامی عراقی از ورود نیروهای خود به شهر القائم، از جمله مناطق باقی‌مانده در دست تروریست‌های تکفیری داعش خبر می‌دهند. این منطقه را باید آخرین سنگر داعش در خاک عراق قلمداد کرد.
نفس‌های آخر داعش
فرماندهان نظامی عراقی از ورود نیروهای خود به شهر القائم، از جمله مناطق باقی‌مانده در دست تروریست‌های تکفیری داعش خبر می‌دهند. این منطقه را باید آخرین سنگر داعش در خاک عراق قلمداد کرد.
خبرگزاری فرانسه روز جمعه (۱۲ آبان) این خبر را منتشر کرده و نوشته است که ورود نظامیان عراقی به این شهر از اوایل صبح دیروز آغاز شد و عصر هنگام موفقیت آنها تضمین شد. جعفر الحسینی، سخنگوی نظامی گردان‌های حزب الله عراق اعلام کرد که نیروهای عراقی کنترل کامل مرکز شهر القائم را در دست گرفته‌اند.تخمین زده می شود که حداقل 1500تروریست تکفیری در منطقه هنوز حضور دارند.
نیروی هوایی ارتش عراق نیز در این عملیات شرکت دارد. نیروهای عراقی وارد محله‌های غزه، التنک و السکک شده و کنترل گذرگاه مرزی بین سوریه و عراق را در دست گرفتند.بنا به گفته یکی از فرماندهان عراقی نیروهای ویژه ضدتروریسم و عشایر عراق پس از درگیری‌های خونین، موفق به کنترل غزه شده‌اند.این درگیری‌ها موجب کشته‌شدن شماری از نیروهای داعش شده و سایرین نیز به مناطق مرکزی القائم عقب‌نشینی کرده‌اند.
شبه‌نظامیان حشد الشعبی (بسیج مردمی) نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که جنگجویان داعش خانه‌های غیرنظامیان را آتش زده‌اند تا رصد این مناطق برای هواپیماهای نظامی عراقی و ائتلاف دشوار شود.
نیروهای دولتی عراق عملیات بازپس‌گیری القائم و حومه آن را که در مرز عراق با سوریه قرار دارد، از هفته گذشته آغاز کرده بودند.
آن‌طور که نیروهای حشد الشعبی گزارش کرده‌اند، شماری از جنگجویان داعش، روز جمعه و بدنبال ورود نیروهای عراقی به القائم، به سوریه گریخته‌اند.
موفقیت‌های جدید ارتش سوریه
همزمان از سوریه خبر می رسد که تلویزیون دولتی سوریه گفته است نیروهای ارتش این کشور تروریست‌های تکفیری را از شرق دیرالزور، آخرین پایگاه این گروه در سوریه بیرون رانده‌اند. گزارش‌ها خاطرنشان کرده‌اند که ارتش سوریه و متحدانش در حال برخورد با آخرین مقاومت‌ها از سوی نیروهای داعش هستند.
بخش بزرگی از دیرالزور از سال ۲۰۱۴ در دست نیروهای داعش بود. اهمیت استراتژیک این شهر برای داعش، نزدیک بودن آن به عراق بود.پیشتر دیدبان حقوق بشر سوریه که در بریتانیا مستقر است گفت نیروهای دولت سوریه پس از چند هفته درگیری کنترل دیرازور را به عهده گرفته‌اند.حضور نیروهای داعش تنها محدود به مناطقی در استان دیرالزور می‌شود. با آزادی کامل شهر دیرالزور ارتش سوریه اکنون در حال پیشروی به سوی مناطق جنوبی‌تر استان دیرالزور است و تلاش دارد شهر بوکمال، آخرین پایگاه مهم تروریست‌ها در شرق سوریه را نیز پاکسازی کند. در 24 ساعت گذشته ارتش روسیه با بمباران مواضع داعش با استفاده از بمب افکن‌های خود راه را برای پیشروی نیروهای سوری هموار کرده است.
 
اگر شهر بوکمال نیز آزاد شود که پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نه چندان دور محقق شود، خاک سوریه به طور کامل از وجود داعش پاکسازی خواهد شد.
بهانه جدید اسرائیل
اتفاق ناخوشایند اینجاست که منابع سوری از حمله جبهه النصره به شهرک دروزی نشین الحضر در حومه قنیطره خبر داده‌اند، اقدامی که باعث شده ارتش اسرائیل برای اولین بار از زمان آغاز بحران سوریه رسما تهدید کند که وارد درگیری‌ها در سوریه خواهد شد.ظاهرا دروزی‌ها که اقلیتی در سوریه، لبنان و سرزمین‌های اشغالی هستند، در ارتش و نهادهای سیاسی اسرائیل قدرت قابل توجهی دارند و اسرائیل خود را متعهد به دفاع از آنها چه در سوریه و چه در لبنان می‌داند. واقعیت اینجاست که رژیم صهیونیستی به شدت نگران پایان جنگ در عراق و سوریه است. تل آویو از حدود شش ماه پیش رزمایش‌های جنگی در جهت مقابله با حزب الله برگزار کرده است.
 
کد مطلب: 76371
برچسب ها: داعش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *