۰
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۷

پرداخت بدهی سرخابی ها به جای جبران مطالبات فرهنگیان و بازنشستگان

برخي اوقات براي مصلحت روزگار و برپايي عدالت و برابري، لازم هست كه سكوت كرد و بيشتر بر روي اجراي وعده ها و عملي شدن در خواست ها و قول و قرارها تمركز كرد. به نظر اگر در بحران هاي مديريتي، اين سكوت با چاشني واقع نگري و حقيقت يابي همراه شود ، خيلي بهتر مي تواند در پيشرفت امور و مديريت بحران كمك كند و به نتيجه ي مطلوب برسد.
پرداخت بدهی سرخابی ها به جای جبران مطالبات فرهنگیان و بازنشستگان
برخي اوقات براي مصلحت روزگار و برپايي عدالت و برابري، لازم هست كه سكوت كرد و بيشتر بر روي اجراي وعده ها و عملي شدن در خواست ها و قول و قرارها تمركز كرد. به نظر اگر در بحران هاي مديريتي، اين سكوت با چاشني واقع نگري و حقيقت يابي همراه شود ، خيلي بهتر مي تواند در پيشرفت امور و مديريت بحران كمك كند و به نتيجه ي مطلوب برسد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، در كنار مسايل اقتصادي ، سياسي و اجتماعي كه اين روزها دامن گير حوزه هاي بسياري شده است ، موضوع مطالبات شغلي و مالي فرهنگيان، بازنشستگان، حقوق هاي عقب افتاده كارگران، طلبكاران سيستم هاي بانكي و... به ظاهر جزء دغدغه هاي اصلي سياسيون است، اما در باطن تا كنون گام موثري برداشته نشده و هنوز طيف وسيعي از بازنشستگان و شاغلان در خصوص حقوق و مزايا و پاداش ها دچار كم لطفي هاي زيادي هستند. بدين منظور براي دستيابي به همراهي مردم و به ويژه كارمندان با برنامه ها ي دولت و كاستن ناهمواري هاي مسير، مسئولين براي حل و فصل حق و حقوق ها دست به دامن راه حل هاي كوتاه مدتي شده اند كه متاسفانه نتوانسته حق مطلب را ادا كند. در اين ميان مشخص هم نيست بودجه وزراتخانه ها در اين بخش كم آورده يا پرداخت حق هاي حقيقي ، از اولويت هاي دولت نيست. با اين اوضاع نارضايتي در بين كارمندان دولتي و  عدم پرداخت ها در ديگر بخش هاي دولتي و خصوصي ، آنچه باعث رنجش بيشتر شد اين بود كه چند روز پيش سخنگوي دولت از پرداخت بدهي هاي دو تيم استقلال و پرسپوليس خبر داد؛ خبري كه در اين ورطه ي نابساماني هاي مالي بسيار تعجب آور بود. رسيدگي و پيگيري مالي تيم هاي ورزشي و ارتقاء جايگاه ورزش مردان و زنان در جامعه موضوعي است كه با توجه به نياز آدمي به ورزش وتحرك وشادابي بايد مورد توجه باشد، اما اينكه تاوان ضرر و زيان دو تيم ورزشي بايد از خزينه ي دولت پرداخت شود ، امري است كه بيشتر از پيش  آدمي را به ياد كليد واژه برابر ي و عدالت مي اندازد كه متاسفانه در اين تصميم كمتر احساس مي شود.
حتي اگر فرض بر اين باشد كه از بودجه وزارت ورزش اين بدهي هايِ سر به فلك كشيده  تامين مي شود،هم باز بسيار جاي تاسف دارد كه چرا بخش زيادي از آن بودجه بايد صرف بدهي هايي شود كه نتيجه اي هم نداشته است  ،نه حضوري قدرتمندانه در آسيا و نه افتخاري و نه... . بهتر بود و هست كه  قبل از انعقاد قراردهاي ميلياردي با بازيكناني كه گاها فقط براي طعم پول پا به توپ شده اند، در باشگاه ها و تيم هاي ورزشي فرهنگ سازي مي شد كه با توجه به توان مالي و اقتصادي دولت قرارداد بسته شود. البته اينكه بايد از بخش دولتي اين هزينه ها جبران شود در فلسفه ي وجودش جاي بحث و بررسي هاي بيشتر دارد كه چرا بايد زياده خواهي هاي عده اي را عده اي ديگر پاسخ دهند .مگر مصاديق ظلم، به غير از روا كردن ناحق و محروميت از حق چيز ديگري هم هست؟ اينكه خواسته شود كه دولت اين بدهي ها را بپردازد ظلم آشكاري است كه در حق آن ديگران ديگر مي شود كه ماه هاست حقوقي دريافت نكردند و هر روز از سحر تا شب به فعاليت مشغولند تا چرخ زندگي شان را حلال بچرخانند. بهتر بود سخنگوي دولت و آن ديگران كه اين  تصميم هيجاني را گرفتند قبل ازآن ، دو دو تا چهار تاي بيشتري مي كردند و با نگاه جامع تري به اوضاع معيشتي كارمندان دولت، كارگران، طلبكاران موسسات مالي و...نگران بدهي هاي استقلال و پرسپوليس مي شدند. درست است كه بازيكنان اين دو تيم هم بايد به حق خود برسند اما چرا از اين راه و روش؟!!م وضوع مورد بحث اين است كه چرا قراردادهاي آنان طبق پايه و زمينه ي مالي باشگاه ها و دولت بسته نمي شود؟ اگر فلان بازيكن فوتبال در بهمان كشود قرارداد هنگفتي دارد حتما به سرمايه ي مالي كشور و باشگاه برمي گردد كه البته باشگاه هايي كه خصوصي هستند و نه دولتي. در كشوري كه تحريم اقتصادي تنگي معيشت به دنبال آورده  و از پس مشكلات اقتصادي و بودجه اي ، نارضايتي هايي حتي در اولين نيازهاي به حق كارمندان و بازنشستگان از جمله حقوق و مزايا وجود دارد ، پرداخت بدهي هاي ميلياردي ساق پا فوتباليست هايي كه از سر غرّه شدن ، يك روز كه پاداش ها و عنايت ها به وقت مي رسد، خوب بازي مي كنند و روز ديگر كه كفگير خزانه ي باشگاه به ته ديگ خورده ، بد بازي مي كنند، از انصاف و عدالت به دور است.
براي بازيكني كه با وجود طلب از باشگاه، ماشين آخرين مدل  و خانه گرانقيمتش سرجايش هست، اين عدم پرداخت ها – كه صدالبته قرارداد بسته اند وحق شان هم هست- درد و رنجي بر دل آنها نمي گذارد. درد بر دل آن هموطني است كه كارگر است و مستاجر ونان شب هم ... ندارد. سخن اين نيست كه ورزشكاران به حق خود نرسند ،صحبت از اين است كه منطقي و با توجه به داشته ها قرادادها بسته شود تا به اين روز دچار نشوند كه بدهي ها مانع تراشي موفقيت ها را بكند و دولت تصميم به جبران مافات كند.براي اين تصميم دولت و پاسخ به آن، سكوت بهتر است... . در اين كشور مهم تر از بدهي هاي استقلال و پرسپوليس هم وجود دارد ،كه دولت بايد قد علم كند و پرداخت ها را به عهده بگيرد و مسير را هموار تر كند.
زهرا علي اكبري
 
کد مطلب: 76442
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *