۰
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۶
نگاهی به سیدبندی تیمهای راه یافته به جام جهانی فوتبال

ایران در جام جهانی با چه تیمهایی همگروه می شود؟

با راه یافتن دو تیم استرالیا و پرو به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به عنوان آخرین تیمهای صعودکننده، حالا همه در انتظار دهم آذرماه و مراسم قرعه کشی رقابتهای جام جهانی هستند.
ایران در جام جهانی با چه تیمهایی همگروه می شود؟
با راه یافتن دو تیم استرالیا و پرو به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به عنوان آخرین تیمهای صعودکننده، حالا همه در انتظار دهم آذرماه و مراسم قرعه کشی رقابتهای جام جهانی هستند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، ایران در قرعه کشی جام جهانی به دلیل قرارگرفتن در رتبه ۳۴ فیفا، برای نخستین بار در سید سوم قرار گرفته و اید اینگونه تصور شود که قرار گرفتن در سید سوم بیشتر به سود ایران است. اما مروری بر سیدبندی قرعه کشی رقابتهای جام جهانی نشان می دهد قرار گرفتن در سید ۳ چندان هم تفاوتی با قرار گرفتن در سید ۴ ندارد.
سیدبندی رقابتهای جام جهانی به گونه ای است که تیمهایی که در یک گلدان قرار می گیرند با سایر تیمهایی که در آن گلدان هستند همگروه نمی شوند. همچنین به غیر از تیمهای قاره اروپا که می توانند با تیمهای هم قاره ای خود همگروه شوند، سایر تیمها از قاره های دیگر نباید با تیمهایی از قاره خود همگروه شوند. به عنوان مثال دو تیم آسیایی یا دو تیم آفریقایی در یک گروه قرار نمی گیرند.
ایران با چه تیمهایی همگروه نمی شود؟
بر مبنای سیدبندی قرعه کشی رقابتهای جام جهانی، ایران با تیمهای دیگری که در سید سه قرار گرفته اند همگروه نمی شود. بنابراین ایران قطعا با تیمهای سید سوم همگروه نمی شود. این تیمها همراه با رتبه آنها بدین شرح هستند :
دانمارک (۱۹)
ایسلند (۲۱)
کاستاریکا (۲۲)
سوئد (۲۵)
تونس (۲۸)
مصر (۳۰)
سنگال (۳۲)
جالب اینجاست که رتبه ایران در رده بندی فیفا ۳۴ است و از این منظر آخرین تیمی است که می توانست در سید ۳ قرار گیرد و صربستان با رتبه ۳۸، اولین تیم حاضر در سید ۴ است.
به غیر از این تیمها، ایران با ۴ تیم از ۸ تیم حاضر در سید ۴ هم هم گروه نمی شود که اسامی و رتبه های آنها به شرح ذیل است :
استرالیا (۴۳)
ژاپن (۳۴)
کره جنوبی (۶۲)
عربستان (۶۳)
بنابراین ۱۱ تیمی را که ایران قطعا در جام جهانی با آنها همگروه نمی شود شناختیم. چهار تیم سید چهارم به دلیل آسیایی بودن و ۷ تیم سید سوم به دلیل قرار داشتن در سید یکسان با ایران، با ما همگروه نخواهند شد. قطعا همگروه نشدن با تیمهایی همچون دانمارک، ایسلند و سوئد که بسیار آماده هستند می تواند خبر خوشایندی باشد.
ایران با چه تیمهایی همگروه می شود؟
ایران با یکی از ۴ تیم از ۸ تیمی که در سید چهار قرار دارند همگروه خواهد شد که این تیمها شامل ۴ کشور از ۳ قاره مختلف هتند. اسامی آنها با رتبه این تیمها به شرح ذیل است :
صربستان (۳۸)
نیجریه (۴۱)
مراکش (۴۸)
پاناما (۴۹)
ایران قطعا با یکی از این ۴ تیم همگروه می شود. ایران پیش از این در جام جهانی فرانسه با صربستان همگروه شده بود که با یک گل شکست خورد و در جام جهانی قبلی هم با نیجریه همگروه بود که با این تیم به تساوی بدون گل رسید. همگروهی با مراکش و پاناما شاید بهتر از همگروهی با صربستان و نیجریه باشد.
در سید دوم ۸ تیم حضور دارند که ایران قطعا با یکی از این تیمها همگروه خواهد شد. اسامی این تیمها و رتبه آنها به شرح ذیل است:
اسپانیا (۸)
پرو (۱۰)
سوئیس (۱۱)
انگلستان (۱۲)
کلمبیا (۱۳)
مکزیک (۱۶)
اروگوئه (۱۷)
کرواسی (۱۸)
در این سید، اسپانیا و انگلستان سخت ترین تیمهایی هستند که احتمال همگروهی آنها با ایران وجود دارد.
اما در سید اول، ۸ تیمی که رتبه های اول تا هفتم فیفا قرار دارند همراه با میزبان رقابتها یعنی روسیه حضور دارند. اسامی این تیمها و رتبه آنها به شرح ذیل است :
روسیه (۶۵)
آلمان (۱)
برزیل (۲)
پرتقال (۳)
آرژانتین (۴)
بلژیک (۵)
لهستان (۶)
فرانسه (۷)
قطعا همگروهی با روسیه که رتبه ای پایینتر از ایران دارد و ایران به تازگی هم با این تیم در روسیه مسابقه داشته و به تساوی یک بر یک در مقابل این تیم رسیده، بهتر از همگروهی با سایر تیمهای حاضر در سید ۱ است. ایران در دوره های قبلی جام جهانی، از بین تیمهای سید یک تا به حال با آلمان، آرژانتین و پرتقال همرگوه شده است.
سخت ترین قرعه ممکن برای ایران، همگروهی با هر کدام از تیمهای سید یک (به جز روسیه) و همزمان همگروهی با یکی از تیمهای اسپانیا و انگلستان است که هر دو در سید دوم قرار دارند. ساده ترین گروه ممکن هم زمانی برای ایران رقم می خورد که از سید یک با اسپانیا، از سید ۲ با یکی از تیمهای پرو، کلمبیا و اروگوئه و از سید چهارم با یکی از دو تیم مراکش یا پاناما همگروه شود.
 
کد مطلب: 77213
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *