۰
چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۵
آیا از علیرضا کریمی تقدیر شایسته می شود؟

ورود مجلس به پرونده "باید ببازی"

«باید ببازی»؛ فریادهای مربی علیرضا کریمی کشتی گیر ایرانی برای پرهیز از رویاوریی این قهرمان ایرانی با کشتی گیر رژیم صهیونیستی باعث واکنش های بسیاری در فضای مجازی شد .
ورود مجلس به پرونده "باید ببازی"
«باید ببازی»؛ فریادهای مربی علیرضا کریمی کشتی گیر ایرانی برای پرهیز از رویاوریی این قهرمان ایرانی با کشتی گیر رژیم صهیونیستی باعث واکنش های بسیاری در فضای مجازی شد .
به گزارش مردم سالاری آنلاین، پیش از این بارها و بارها موضوع عدم حضور ورزشکاران ایرانی در مقابل تیم ها و رقبای اسرائیلی در بین مردم مطرح شده و نظرات مختلفی درباره آن ابراز شده بود که آخرین آن ، حضور دو فوتبالیست لژیونر ایرانی در مسابقه باشگاهی بود . آن اتفاق باعث خط خوردن مسعود شجاعی از تیم ملی فوتبال ایران شد اما مثل هر بار این موضوع نباید به طور رسمی اعلام می شد چون می توانست باعث محرومیت شود. این مشکل درباره علیرضا کریمی هم وجود داشت ؛ در صورتی که کریمی مسابقه با حریف روسی را می برد و به حریف اسرائیلی می رسید؛ در صورت عدم حضور در روی تشک بدون عذر موجه با محرومیت مواجه می شد. در عرف ورزش حرفه ای دنیا ، هر گونه تداخل سیاست و ورزش ، پذیرفته نیست و همین موضوع است که باعث می شود ابتکار عملی در حد «باید ببازی» شکل بگیرد و اجرایی شود!
علیرضا کریمی این بار دومی بود که به چنین سرنوشتی دچار می شد . روایت او از بار قبل شنیدنی و تاسف برانگیز است : «یک‌بار نیز در مسابقات جهانی جوانان در سال ۲۰۱۳ به قرعه اسراییل خوردم و به حقم که مدال طلا بود نرسیدم. آن زمان قهرمان آسیا هم شده بودم و به من گفتند به اندازه پاداش قهرمان جهان که ۴۰ سکه بود به تو می دهیم اما وقتی پدرم پس از مسابقات جهانی ۱۳۹۲ با نامه فدراسیون کشتی به وزارت ورزش رفت و خواستار عمل مسوولان به قول‌شان شد به او گفته بودند به ما ربطی ندارد که پاداش کشتی نگرفتنش مقابل اسراییل را بدهیم. بروید از هر کس که گفته با اسراییل کشتی نگیرید پاداش‌تان را از او بگیرید"در نهایت هم به جای ۴۰ سکه فقط یک کارت هدیه یک میلیون تومانی دادند و تمام! »
این بار اما گویی موجی که بعد از انتشار فیلم «باید ببازی» راه افتاده ، مسئولان ورزش کشور را به صرافت انداخته که تقدیری شایسته از این کشتی گیر داشته باشند . روز سه شنبه اعلام شد که شورای فنی فدراسیون کشتی برای علیرضا کریمی امتیاز ویژه‌ای در نظر گرفته است ؛ اینکه او می تواند بدون حضور در مسابقات مقدماتی به طور مستقیم در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی بزرگسالان شرکت کند. خبر آنلاین ، یکی از سایتهای خبری پربازدید  که این مطلب را پوشش داده بود ؛ این واکشها را از سوی مردم درباره این خبر ، دریافت کرده است : «امتياز؟ مثلا ٤٤ تا سكه كه بعدش بهش نديد واقعا كه» ، «نه بابااااا، خیلی زحمت میکشید، کمرتون رگ به رگ میشه شما خیییلییی لطف و محبت دارید. با چه رویی همچین چیزی رو برای این آدم که طلای جهانی رو از دست داده امتیاز میدونید؟»، «خسته نباشن زحمتشون نشه خدای نکرده؟» ، «این چه مسخره بازییه ، شرم اوره اینطور ماله کشی» و...
اینها نمونه ای است از واکنش مردم به زحمات مسئولان در قبال این موضوع . شاید بر همین اساس بود که مجلس شورای اسلامی هم وارد این موضوع شد . ابتدا  بهرام پارسایی، عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در این مورد عنوان کرد : «با توجه به بازتاب منفی موضوع آقای کریمی کشتی‌گیر ایرانی که از سوی مربی ترغیب به واگذاری مسابقه شده بود، من و آقای حسین‌زاده شکایتی را به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارائه کردیم. قرار است مسوولان مربوطه از جمله وزارت ورزش در این‌باره گزارشی را به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه کنند.» و پس از آن رئیس فراکسیون ورزش مجلس طی نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس ، حمایت این فراکسیون را از علیرضا کریمی کشتی گیر تیم ملی را اعلام کرد و خواستار تقدیر شایسته از کریمی شد . لاریجانی هم در پاسخ ، از سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان خواست اقدامات لازم برای قدردانی از علیرضا کریمی کشتی گیر تیم ملی کشورمان به دلیل مبارزه نکردن با نماینده رژیم صهیونیستی صورت گیرد.
با این تفاصیل ، احتمالا با تقدیری که از علیرضا کریمی می شود از نظر مسئولان ظاهرا این امر پایان می یابد ؛ اما واقعیت این است که این «باید ببازی » ها پایان نخواهد یافت مگر اینکه تصمیمی قاطع و واحد در این خصوص گرفته شود که ورزشکار مجبور به چنین کارهایی نشود . اگر قرار است ورزشکاران با اسرائیل روبرو نشوند باید تصمیم قاطع و واحدی برای همیشه گرفته شود و هزینه این کار را همه بدهند ؛ آن هم با سربلندی ؛ نه اینکه با «باید ببازی» هایی که غیر از شکست و ناامیدی  چیزی برای ورزشکاران ایرانی ندارد !
 
 
کد مطلب: 77854
برچسب ها: باید ببازی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *