کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۷ دلیل برای اینکه به صعود به دور دوم جام جهانی امیدوار باشیم

11 آذر 1396 ساعت 0:15

قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه که تمام شد، گری لینه کر، یکی از مجریان مراسم، اسم گروه ما را گروه مرگ گذاشت. یک لحظه فکر کنید! منظورش از توصیف این گروه به عنوان گروه مرگ، صرفا حضور پرتغال و اسپانیا نبود.


قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه که تمام شد، گری لینه کر، یکی از مجریان مراسم، اسم گروه ما را گروه مرگ گذاشت. یک لحظه فکر کنید! منظورش از توصیف این گروه به عنوان گروه مرگ، صرفا حضور پرتغال و اسپانیا نبود. چون اگر از نظر او صعود این دو تیم قطعی بود که اسمش را گروه مرگ نمی گذاشتند! گروه مرگ یعنی گروهی که تیم سید سوم آن هم شانس صعود دارد. سرمربی تیم ملی اسپانیا هم پس از مراسم قرعه کشی همین را گفت. گفت که ایران تیم قدرتمندی است. می دانید چرا؟ چون دیگر، ایران یک تیم سید چهارم جام جهانی نیست که از پیش، حذف شده باشد. فوتبال ایران با کارلوس کی روش دارای شخصیت شده است. بیایید هفت دلیل را مرور کنیم که نشان می دهد، ایران می تواند تیم صعودکننده از گروهش باشد:
 
۱-ایران برای نخستین بار تنها تیم آسیایی بود که در سید سوم قرعه کشی قرار گرفت. البته قرار گرفتن در سید سوم از یک منظر فایده نداشت چون در سخت ترین گروه قرار گرفت، اما همه دنیا دیدند که ایران، از تمام تیمهایی آسیایی که در سید چهارم بودند بالاتر است.
 
۲-ایران تیمی است که بدون باخت به جام جهانی رسید و تا قبل از بازی آخرش که تشریفاتی بود، در هیچ کدام از بازیهای مقدماتی جام جهانی گل نخورد.
 
۳-ایران پس از برزیل، دومین تیمی بود که به جام جهانی صعود کرد. صعودی بی دغدغه. تیمهایی آسیایی را یادتان بیاورید که از چه مسیر دشواری به جام جهانی رسیدند. یا تیمهایی که به جام جهانی نرسیدند. از ایتالیا و هلند گرفته تا آمریکا و شیلی. ارزش کار ایران بالا بود.
 
۴-ایران یک مربی باتجربه روی نیمکت دارد. کارلوس کی روش بیش از هر مربی دیگری که به جام جهانی روسیه می رود در جامهای جهانی مربیگری کرده و این تجربه بزرگ که یک دوره اش هم با ایران بوده، قطعا به کار می آید.
 
۵-ایران متکی به هیچ ستاره ای نیست. یک تیم کامل است. کی روش می تواند در یک بازی ترکیبی برای تیمش بچیند و در بازی بعدی کلا آن را دگرگون کند بدون آنکه طرفداران، کمبودی در تیم حس کنند. کی روش برای هر پست، نه دو بازیکن، که گاه تا سه یا چهار بازیکن هم سطح دارد که می تواند از بین آنها بهترینها را انتخاب کند.
 
۶-کی روش، هم پرتغالی است و سرمربی تیم ملی بزرگسالان و جوانان پرتغال بوده، و هم مدتی سرمربی رئال مادرید اسپانیا بوده. او به شرایط هر دو رقیب اصلی ایران در این گروه اشراف دارد و این می تواند کمک بزرگی برای ما باشد.
 
۷-قرعه کشی ما از منظر ترتیب بازیها، از دوره های قبلی جام جهانی بهتر است. در بازی اول با مراکش بازی می کنیم که البته تیم خیلی ضعیفی هم نیست. تیمی است که بدون باخت به جام جهانی رسیده. اما قطعا بهتر از تقابل با اسپانیا و پرتغال در بازی اول است. بازی اول، کلید صعود ایران است و چه خوب که حریف اول ما مراکش است.
 
اینها دلایل کمی نیست برای این که امیدوار باشیم برای صعود. همیشه شگفتی های بزرگ زمانی رخ می دهد که انتظارش را نداریم. بازی با آرژانتین در جام جهانی قبل را به یاد بیاورید که فقط دو دقیقه تا خلق شگفتی فاصله داشتیم. آرژانتین در مقابل هیچ تیمی مثل ایران آزار ندید و تا فینال هم رسید. پس چرا شگفتی ناتمام ما در مقابل آرژانتین، این بار در مقابل اسپانیا یا پرتغال کامل نشود؟
 
ما برای صعود از گروهمان فقط به دو چیز نیاز داریم. اول، بازیهای تدارکاتی مناسب و دوم، کمی شانس. شانسی که هیچگاه با تیم کی روش یار نبوده. بازی با آرژانتین در دوره قبلی جام جهانی، نمونه ای از این بدشانسی بود. شانس همیشه بخشی از فوتبال بوده که در جام جهانی قبلی به کی روش پشت کرد. اما این بار شاید شانس هم به یاریمان بیاید. با تمام وجود می گویم که من به کی روش و تیم ایران ایمان دارم. آنقدر ایمان دارم که فکر میکنم این بار ایران می تواند شگفتی آفرین جام جهانی باشد.
حمیدرضا شکوهی
 


کد مطلب: 77887

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/77887/۷-دلیل-اینکه-صعود-دور-دوم-جام-جهانی-امیدوار-باشیم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir